• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • Erla
    Liinaa91 skrev 2015-10-26 21:12:51 följande:

Skönt att du har en förstående chef. Nja det kritiska är inte över ska jag säga (erfarenhet) jag hade ont i ryggen samt tia attacker på kvällarna efter vecka 20. Vill inte skrämma er men jag blev irriterad över att ingen berättare de dåliga sakerna med att vara gravid förutom illamåendet.

Men det kliar väldigt på magen.. någon som har det samma? Tips smörj mage o brösten för att minska risken för bristningar

Kliar på min mage ibland också nu när jag tänker efter. Kan stå och klia länge ibland, men det har gått över efter någon timme på mig :)
  • vixxen

Hej, vad roligt med en grupp! Jag väntar vårt första om allt går som det ska! Är beräknad till den 22 juni och går in i vecka 7 (6+0) imorgon. Fick missfall precis innan denna graviditet så är nervös och vågar inte hoppas alltför mycket men det gör man ju det ändå. Vill bara att veckorna ska gå lite snabbare.

Bor i Stockholm och är 32 :) 

• Missdalvik

Vi går in i v 9 idag, så skönt att det går framåt! Illamåendet består, spyr ibland och då många gånger..

Mitt enorma chokladbegär som jag hade innan jag blev gravid är som bortblåst! Är inte det minsta sugen på choklad längre. Däremot allt som är surt och syrligt är hur gott som helst! Även julmusten är godare än vanligt.. (Ja, jag har redan börjat med den ;) )

• En del av oss

Väntar mitt första bf 4 juli så v5 nu och känner knappt av min graviditet. Kan ha ömma bröst ibland och är väl tröttare än vanligt men det kan bero på höstmörkret trots att jag brukar må rätt bra under hösten och tycka vintern är tung.

Är 41 år och bor söder om Stockholm.

• Äppeljuicen

Känns som om v 12 inte är så långt ifrån som jag tyckte förra graviditeten. Efter missfallet tyckte jag tiden gick sååå långsamt men nu när jag är i v 7-8 känns det som om tiden ändå går rätt fort den här gången.

• Erla

Har fått tid för ul imorgon och hoppas på att få se en frisk liten böna :) v.9 (8+4) idag tror jag :) hur går det för er andra? Har ni börjat tänka på hur ni ska berätta för nära och kära än?

• Marty88
    Erla skrev 2015-10-28 15:49:07 följande:

Har fått tid för ul imorgon och hoppas på att få se en frisk liten böna :) v.9 (8+4) idag tror jag :) hur går det för er andra? Har ni börjat tänka på hur ni ska berätta för nära och kära än?

Vad kul! Hoppas allt ser bra ut! :) Bokade du privat eller fick du via din bm?

Tiden går mest långsamt här, är trött hela tiden och så illamående då. Nu har det börjat "ila" och dra i livmodern, antar det är för att den växer..

Vi väntar ett tag till, kanske till v 14, då har vi iaf passerat tiden för vårt MF i våras.. Ett fåtal vänner har fått veta, men det är väl mest för att det varit oundvikligt ;) vi är lite försiktiga än så länge.. Hur går dina tankar kring det?
  • Erla
    Marty88 skrev 2015-10-28 16:23:51 följande:

Vad kul! Hoppas allt ser bra ut! :) Bokade du privat eller fick du via din bm?

Tiden går mest långsamt här, är trött hela tiden och så illamående då. Nu har det börjat "ila" och dra i livmodern, antar det är för att den växer..

Vi väntar ett tag till, kanske till v 14, då har vi iaf passerat tiden för vårt MF i våras.. Ett fåtal vänner har fått veta, men det är väl mest för att det varit oundvikligt ;) vi är lite försiktiga än så länge.. Hur går dina tankar kring det?

Jag fick tid pga blödning så varken eller :) kunde ringa direkt till gyn och berätta om det och fick en tid.

Vi har inte berättat för någon än. Syns och märks inte på mig direkt. Jobbar som lärare och det enda kolkegorna märkt är att jag är lite tröttare än vanligt. Tänkte berätta för chefen i v.12 om allt ser bra ut. Familj och vänner får veta runt advent för då är alla samlade. Vi har inte bestämt hur än :P
  • annieh897
    Erla skrev 2015-10-28 15:49:07 följande:

Nästan hela min familj vet. Vi ska resa bort nästa vecka tillsammans så det kändes bäst att berätta, särskilt som jag inte mår så bra.

Sambons familj får antagligen veta efter KUB om allt ser bra ut. Därefter får vänner veta.
  • doktorquinn

Tack Eria !

Hade du andra symptom?

Erla skrev 2015-10-26 06:24:48 följande:

Mina bröst har varierat i ömhet också och delade med mig av den oron med min BM. Hon sa att det var normalt och att det oftast inte är något att oroa sig för så länge symptomet inte försvinner helt :)

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016