• Elliott94

Första barnet BF juni 2016

Har testat svaga plus och idag vågade jag mig på ett clearblue digital.
    Hade tyckte de hade varit roligt att följas åt.
    Om jag tar från min sista mens första dag så är jag beräknad till 6/6-2016.
    Någon mer med första barnet och BF i juni 2016?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-04 10:56
    ? tillägg

3 Juni
    little­missE - 24år, 1:a barnet, Öland

6 Juni
    Tessan120 - 30 år, 1:a barnet, Bålsta

6 Juni
    Elliott94 - 21 år, 1:a barnet, Trelleborg

9 Juni
    Knaappeen - 25 år, 1:a barnet, Västerås

10 Juni
    Erla4 - 26 år, 1:a barnet, Mellerud

13 Juni
    Ellaria - 26 år, 1:a barnet, Ängelholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-09 06:49
    8 Juni
    Pyretsmamma82 -

• Svar på tråden Första barnet BF juni 2016
  • En del av oss

Skulle aldrig kunna avstå från någon form av fosterdiagnostik oavsett ålder, inte efter att ha läst hur många unga mammor som faktiskt drabbas och är i chock efteråt. Men up to yours!

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016 efter flertalet MF/MA
  • Missdalvik

Vi gör kub för att få chansen tidigt i graviditeten få se ifall något är fel. Skulle aldrig förlåta mig själv ifall det visar sig i v18 att det är fel på barnet, som kunde ha upptäckts ännu tidigare.

• En del av oss

[quote=76013707][quote-nick]Missdalvik skrev 2015-11-17 12:52:46 följande:[/quote-nick]

Vi gör kub för att få chansen tidigt i graviditeten få se ifall något är fel. Skulle aldrig förlåta mig själv ifall det visar sig i v18 att det är fel på barnet, som kunde ha upptäckts ännu tidigare.

[/

Samma här,vågar inte vara naiv när det gäller ett barn och tänka det händer inte mig.

• Tjotilda85

Jag tanker inte göra KUB eller tidigt UL, funderar faktiskt på att avstå ultraljud överhuvudtaget. När man laser om ultraljud känns det inte som något man vill utsätta sitt outvecklade barn för. Om det skulle vara något fel, kan man ändå inte ändra på det. Alla undersökningar är som ju frivilliga. Så tanker jag :) Är I v 9 (8+1) ska till bm först om 3 veckor för riktiga inskrivningen.  

• Ramiz
    Tjotilda85 skrev 2015-11-17 14:32:59 följande:

Jag tanker inte göra KUB eller tidigt UL, funderar faktiskt på att avstå ultraljud överhuvudtaget. När man laser om ultraljud känns det inte som något man vill utsätta sitt outvecklade barn för. Om det skulle vara något fel, kan man ändå inte ändra på det. Alla undersökningar är som ju frivilliga. Så tanker jag :) Är I v 9 (8+1) ska till bm först om 3 veckor för riktiga inskrivningen.  

Ja, så tänker jag med.. Det har blivit en stress med alla undersökningar å ul, å att göra det så tidigt som möjligt.. Förstår inte den stressen riktigt..

Blev själv stressad över det, men efter ett låååångt snack med min bm som lugnade ner mig ordentligt har jag helt ändrat åsikt och tar det som det kommer.

Det är ett barn jag väntar, ett barn jag älskar oavsett!

Hur tänker ni andra, om ni får negativa besked? Ska ni avsluta graviditeten? El är det bara för att förbereda sig mentalt?
  • tessan120

Jag tycker också att det har blivit en sån hets/stress över tidiga UL/VUL. 

Men efter ett långt samtal med min BM så känner jag mig otroligt lugn i vårt beslut att inte göra KUB eller tidiga UL. Jag anser att det finns en anledning till att man inte erbjuder det till personer under 35. Hade jag varit äldre så hade jag kanske känt annorlunda. 

Hade vi velat göra KUB så hade vi behövt åka 45 min enkel resa samt bekosta det själva. 

Om det visar något fel vid RUL så får vi se vad vi gör beroende på vad som visas. Jag tänker inte oroa mig för det innan utan tar denna graviditet som den kommer. 

Jag har velat ha barn länge och vill kunna njuta av att vara gravid. 

Men alla har vi olika tankar och åsikter och det är helt ok! 

• Missdalvik
    Ramiz skrev 2015-11-17 15:07:24 följande:

Ja, så tänker jag med.. Det har blivit en stress med alla undersökningar å ul, å att göra det så tidigt som möjligt.. Förstår inte den stressen riktigt..

Blev själv stressad över det, men efter ett låååångt snack med min bm som lugnade ner mig ordentligt har jag helt ändrat åsikt och tar det som det kommer.

Det är ett barn jag väntar, ett barn jag älskar oavsett!

Hur tänker ni andra, om ni får negativa besked? Ska ni avsluta graviditeten? El är det bara för att förbereda sig mentalt?

Vi vill ha chansen till att förbereda oss mentalt. Tex down syndrom, visar det sig att vår bebis har en stor risk att få ds så vill vi vara förberedda, läsa på och kunna så mycket vi bara kan få in i huvudet innan den efterlängtade kommer. Oavsett så är barnet oerhört älskat och vi kommer inte avsluta graviditeten. Hoppas ju självklart på det bästa, är väl ingen som hoppas på ett sjukt barn oavsett. Men efter flera missfall så bestämde vi att vi vill ta all möjlighet vi kan få för att se så att allt står rätt till. Tidigt ul blev det oplanerat då jag fick söka akut för svåra smärtor i magen som visade sig vara en stor cysta. Annars hade vi inte fått se våran bebis innan v13.
  • annieh897

Vi ska göra kub, alla erbjuds det här. Skulle resultatet vara tråkigt så gör vi fostervattenprov. Om vi får ett tråkigt besked även där så vet vi inte hur vi ska göra, kommer ta det då i såna fall.

• En del av oss

[quote=76014167][quote-nick]Tjotilda85 skrev 2015-11-17 14:32:59 följande:[/quote-nick]

[/

Så du tänker chansa? Ultraljudet är till för att se att din bebis mår bra och hur organen ser ut. Finns ingen studie som påvisar att ultraljud är farligt för fostret, det enda som kunnat påvisas är att pojkfoster har en liten tendens att bli vänsterhänta, en piece of cake enligt mig med tanke på vilka fel foster kan ha som Tyrners syndrome, avsaknad av skallben, fel på hjärtat, ingen luftstrupe etc vill du verkligen inte veta om ditt barn utvecklas normalt?

• En del av oss

[quote=76014400][quote-nick]annieh897 skrev 2015-11-17 15:29:45 följande:[/quote-nick]

Vi ska göra kub, alla erbjuds det här. Skulle resultatet vara tråkigt så gör vi fostervattenprov. Om vi får ett tråkigt besked även där så vet vi inte hur vi ska göra, kommer ta det då i såna fall.

[/

Det är nog bra om ni tar reda på innan vad ni ska med informationen till. Är beslutet att behålla barnet osvsett skada så brukar oftast inte FVP vara rötta vägen utan man gör oftast riktade UL.

Jag och min sambo skippar KUB och går direkt på FVP, ska träffa läkare nästa vecka för remiss för det och kommer bli kallade i januari eftersom FVP görs tidigast i v.15+0 vill slippa göra KUB riskera dåligaa resultat och vänta 3 veckor på FVP och 3 veckor på provsvar vilket blir 6 veckor totalt.

Vi har bestämt oss för att avbryta graviditeten vid svårta sjukdomar och eller kromosomavvikelser som tex Trisomi 13 18 21 etc.

Svar på tråden Första barnet BF juni 2016