Är han snål?
Vill bara veta hur vanligt det är med att man inte har en mikro, elvisp och mixer hemma i Sverige? Har nämligen en pojkvän som har råd med dessa prylar men vill ej införskaffa dom till vårt hem för att han tycker att sådant är onödigt. Jag har erbjudit mig att dela kostnaden eller betala allt själv men får fortfarande höra honom tjata om det. Det enda som finns hemma är knivar, rivjärn, potatisskalare, stekpanna och en kastrull som han dessutom fått från mig, förutom potatisskalaren då. Kan det vara så att det beror på hans uppväxt? Hemma hos hans familj har dom inte heller någon mikro och i deras sommarställe hade dom ingen elektricitet. Både han och hans familj tycker att det inte är viktigt med en mobiltelefon men dom bestämde sig för att köpa en tegelsten till telefon ändå.
Han klagar på att jag spenderar för mycket för sådana onödiga prylar som jag tycker är nödvändiga i ett hem. Han har ju alltid klarat sig på färdiglagad mat som risgrynsgröt eller pyttipanna. Varför ska man lägga pengar på köksapparater/redskap när man kan köpa färdig mat är hans motto.
Själv lägger han pengar på nya prylar tills hans intresse som han kunde ha köpt begagnat men så klagar han på att jag inte är sparsam när jag ville ha en mikro...
Vi båda är mellan 20-30 år.
Är det vanligt att det är så här?