Junibebisar 2016
Hej igen i den nya tråden! Jag är 34 år, bf 5/6, Hamburg
Hej igen i den nya tråden! Jag är 34 år, bf 5/6, Hamburg
Jag har slutat med kaffe nu mest för att det inte längre smakar så gott för mig. Minns att det blev så förra graviditeten också. Tycker också att det känns lite skumt att dricka något som inte är bra för fostret så det är nästan lite tacksamt att jag tycker att det smakar illa just nu.
Har för mig att tre koppar om dagen är max när man är gravid.
Betryggande att läsa om fler som har växtvärk/molvärk/mensvärk. Har det mest på morgonen och sedan är det lugnare under dagen.
Mår inte illa än men jag minns hur fruktansvärt det är. För mig började det i vecka 7 förra gången och nu är jag i vecka 6 (5+3). För mig hjälpte det också att äta pyttelite men ofta. Jag knaprade på knäckebröd, åt lite fil eller drack mjölk. Ingenting med smak.. En del klarar ju grejer med smak som apelsiner och ingefära mm. Man får prova sig fram vad som funkar för en själv.
Har tid hos bm på fredag och hoppas på ett tidigt vul. Om jag har tur kanske jag får se ett litet tickande hjärta då. Läste att det evetuellt kan gå att se i vecka 6 eller 7. Någon som har erfarenhet och minns?
Är livrädd för mf igen och tittar ofta efter blod i trosorna men hittills har det bara varit rikliga flytningar...
Vi får ta en dag i taget. Längtar till vecka 13...
Vad betyder "spökveckorna"?
Jaha! Då förstår jag.
Har bara haft ljusrosa flytningar 2 ggr och imorse kom det mörkt blod o två små klumpar :(
Ska man ringa barnmorskan? Vad kan dom göra? Kollar som vul då eller man tar ett gravtest? Eller man får bara vänta o se??
Är i v. 5 typ
Fan :(
[quote=75853418][quote-nick]Moneal skrev 2015-10-09 05:08:54 följande:[/quote-nick]kul att den skickar innan jag var klar ;)
nä men försök njut av din graviditet, finns inget vi kan göra åt allt tyvärr och vi väntar faktiskt barn inte missfall.
kram på dig och hoppas du får en fin dag <3[/quote
Åh vad bra om att vänta barn inte missfall! Så ska jag försöka tänka.
Har tid hos bm idag och är lite nervös för symptomen har avtagit sedan igår. Ingen molvärk längre. Överanalyserar allt.
Lycka till hos bm :)
kommer säkert gå bra ska du se :)
Jag har berättat för flera stycken fast jag bara är i v5. Mamma och syrran, min bästa vän, två på jobbet och idag en kusin. Jag ser det som så att om det går åt skogen behöver jag mitt supportsystem och det är dessa människor. Om allt går vägen är det skönt att älta med dem under vägen. Dessutom tycker jag man ska försöka jobba emot att missfall t.ex. är så tabu och inget man talar om. Jag berättar öppet om mina två för alla som frågar därför känns det inte som om den biten blir den värsta om ett mf inträffar. Det var mina små tankar...