• EmManny

Junibebisar 2016

frucgsvensson skrev 2015-11-23 16:03:11 följande:

Det här är inget inlägg som jag skriver för att oroa ANDRA. Så sluta läs här om du inte vill läsa om missfall/MA osv.

Jag känner mig så jäkla orolig. Jag går in i vecka 13 imorgon. Var på VUL i vecka 9 där vi såg ett hjärta slå. (Gick inte att höra hjärtat, läkaren fick inte till det).

Jag har inte mått illa, jag har inte sprungit på tips och kissat mer än en gång tidigt på morgonen.

Nu tycker jag att det här med kisseriet har avtagit.

Jag är inte lika öm över magen. Känner ingenting där ännu heller (livmodern ska väl komma upp ur bäckenet i denna vecka tror jag).

Dessutom visade det sig att jag hade ett myom på vulet sist. Har ingen aning om hur stort eller var den satt riktigt, sjukt dålig läkare!

Hur kan jag lugna min oro!? Känner att det enda som kommer att hjälpa är ett ultraljud eller höra hjärtat. Och det går inte än. Ska inte göra KUB (är för ung) och hjärtat går väl inte att höra än med sån där apparat hos BM? Vad gör jag!?

Jag är också i v 13 och såg en rörlig bebis på kub idag. Är inte alls lika kissnödig som jag varit och inte heller öm på magen. Känner ingenting där. Oroa dig inte!! Be annars om ett ul! Allt är säkert bra!! Kram
  • EmManny
    caroline1986 skrev 2015-11-23 18:32:59 följande:

Tack nej vi ville inte veta men jag har hela tiden trott det är en kille men alltid önskat en dotter så får försöka tänka om nu

Men åh vilken grej! Du verkar dock inte särskilt upprörd över att hon försade sig, som tur är! Idag sade min läkare på kuben att han inte får uttala sig om kön innan v 14 är slut. Här i Tyskland får man göra abort utan medicinsk grund tom v 14 och lagen ska förhindra att man gör abort pga kön. Jag tyckte att det lät rimligt. Vi vill gärna veta kön men får tålmodigt vänta ett tag till
  • EmManny
    UK Jennie skrev 2015-11-23 20:52:10 följande:

Jag forstar inte hur en statistisk sannorlikhet kan inge falsk trygghet? Att veta att resultatet ar sakert i 90% av fallen ar val inte falskt? Om man far ett positivt resultat vet man att det finns en 10% chans att det inte ar sa, det kanns inte falskt tycker jag. 

Ja men precis så känner vi också. 90% är gott nog för oss. Vad bra med de referenstalen som ni fick veta! Mig lugnade det oerhört att läkaren sade att det såg så bra ut. Behöver inga fler test, känner vi.
  • EmManny

Ja men precis! Det är det som är viktigt!!

caroline1986 skrev 2015-11-24 06:07:30 följande:

Nja asså jag har känt på mig att det är en kille men lite för o skydda mig själv för ville gärna ha en tjej men nu är det bara o tänka om Lill fisen mådde bra o hade tio tår o tio fingrar o hjärtat slog fint så o är ju ändå det viktigaste

• EmManny
    Jensan911 skrev 2015-11-24 12:35:14 följande:

Hur tänker ni kring amning? Är det självklart att ni kommer vilja om det går eller är här någon som redan vet att de inte kommer vilja?

Jag ammade mitt första barn i 18 månader och slutade för att kunna bli gravid igen. Kommer att amma det här barnet så länge barnet vill och jag orkar. För mig känns det naturligt. Däremot hoppas jag kunna pumpa ur någon gång ibland så att pappa kan ge flaska. Min dotter tog inte flaska och det hade varit praktiskt om pappan kunde ta nattning någon gång ibland.
  • EmManny

annieh897: Min syrra hade likadant i båda sina graviditeter och låg på sjukhus och fick dropp. Efter det mådde hon också mycket bättre! Det värsta illamåendet försvann. Mitt illamående är lindrigare men det blir klart värre när jag ätit och druckit för lite.

Håller med Jensan911 att det är bra att de tar hand om dig på sjukhuset nu!

• EmManny
    Micajin skrev 2015-11-26 08:46:45 följande:

Är den någon mer än jag som har Bf den 29 juni? Gick in i vecka 10 (9+0) idag.

Har också en fråga till er som har varit gravida innan, vilka mammabyxor rekommenderar ni? Riktiga jeans eller leggins?

Jag hade både jeans och leggins från h&m som jag älskade. Tycker att deras jeans är både snygga och sköna. Behövde sällan särskilda mammatröjor. Hade långa snäva tröjor från Gina tricot bl.a.
  • EmManny

Hjälp vad sugen jag blev på gravad lax med senapssås nu. Typiskt!!

Igår kväll fick jag för mig att vi skulle äta pannkakor med äppelmos och vaniljglass till middag. Gick och längtade tills mannen skulle komma hem från jobbet. Sedan när vi åt lyckades jag bara få i mig två och mådde så illa. Det där glädjeruset som jag föreställt mig uteblev helt.

Inlagd sill får man äta utan problem va? Skulle kunna tänka mig lite sill i så fall Ert julbordssnack satte igång cravings här...

• EmManny
    BF 2 juni skrev 2015-11-27 14:08:21 följande:

Tycker också att de som inte har BF i juni ska hålla sig utanför tråden och leta upp en med BF juli istället. Tack

I min förra graviditet hade jag bf 31/1 och tyckte att det var lite segt att vara sist liksom. Så jag följde både januari och februari lite i smyg. Skrev dock inget själv i februari. Man får väl känna efter själv var man hör hemma men rimligtvis är det väl i månaden som man är beräknad till.
  • EmManny

Här i Tyskland säger de att man inte får äta sushi alls. Värdelöst! Allt detta snack om mat alltså... Blir så himla sugen trots att jag sitter här och mår illa!! Så knasigt! Förra graviditeten mådde jag bara illa utan cravings förutom på slutet då jag käkade chokladpudding nästan varje dag! Syntes på vågen sedan...

Lutetzia skrev 2015-11-27 16:39:03 följande:

Jag äter absolut sushi, men bara lax. Klart att det alltid finns en liten risk men jag har valt att följa Livsmedelsverkets rekommendationer. Tror att man skulle märka om fisken inte var fräsch. Hämtar bara från populära restauranger i Stockholm där man alltid är fullt med folk och man får vänta länge på sushin, tar det som ett tecken på att de har bra med omsättning på grejerna. ;)

Svar på tråden Junibebisar 2016