• EmManny

Junibebisar 2016

JaninaH skrev 2015-10-11 00:35:27 följande:

Hej alla och grattis till plussen! ++++

Jag har försökt i över 13 år men har inte lyckats, har problem med sköldkörteln, men fick ny medicin 1,5 år sedan och vart gravid i Mars på min födelsedag, fick dock utomhavandeskap och missfall.

Hade en gastric bypass operation 30 Juni. Vi har skyddat oss med kondom och skulle ha gjort det fram till Mars nästa år, men glömde skyddet EN gång och jag vart gravid!!! Så jag är beräknad 14 Juni 2016 och hoppas att jag kommer klara denna graviditet med bravur! Tar dock ett nytt test imorgon, är rädd att detta test inte talar sanning, (efter 13 år med negativa test blir man lätt rubbad i hjärnan)

Jag kommer från Västerås men bor i London,

167 månader och 167 negativa test och äntligen 1 positivt (förutom missfallet) kan f*n inte förstå det!!! :D

Åh herregud!! Stort grattis!! Var rädd om dig nu så håller vi alla tummar och tår för er!
  • EmManny
    JaninaH skrev 2015-10-11 08:54:23 följande:

Vad har ni för symptom allihopa? Jag rapar för fullt, och har ont i bröstvårtorna, det är väl det enda.. Ja lite trött kanske, men inte så jag däckar när jag lägger mig i sängen, är nog mera grus i ögonen trött :)

Trötthet, kissnödig hela tiden, lite illamående på morgonen. Hade molvärk men det har avtagit.
  • EmManny

Läser att det är fler än jag som fryser. Nog för att det har blivit kallt ute men jag fryser inne också. Min man sitter med t-shirt och jag huttrar under min tjocka kofta. Är det någon som vet varför man fryser? Minns inte det från min förra graviditet fast då var det sommar i början och i slutet var jag varm som en kamin. Det var enda gången i livet jag inte hade kalla fötter när jag skulle sova. Fantastiskt. Ser framemot det

• EmManny
    Grus grus skrev 2015-10-12 21:21:48 följande:

Är lite deppig ikväll. Fått veta idag att mina tsh-värden skjutit i höjden (har hypotyreos), och med två missfall i bagaget på grund av min diagnos och nu absurda värden, släcks hoppet om en positiv utgång ganska rejält. Vi får se vad som händer. Har fått rejäl ökad dos Levaxin.

Det låter väldigt deppigt. Stackars dig. Hoppas Levaxin hjälper!
  • EmManny
    lilleskutt86 skrev 2015-10-12 21:24:14 följande:

Jag fryser/frossar till och från också. Tror det beror på den ökade temp man har i kroppen som gravid.

Ja det låter ju rimligt! Ska googla
  • EmManny
    Tudelu skrev 2015-10-13 15:42:10 följande:

Ååh vad detta är jobbigt. Att inte veta!

Dom ömma brösten har kommit tillbaka lite under dagen, särskilt i det högra. 

Det känns ju i sig ganska positivt. Men dom bruna flytningarna fortsätter i samma skala och jag har haft rätt kraftiga sammandragningar under förmiddagen som sedan gav sig efter lunch. 

Flytningarna är ju mörkare idag än igår, vilket jag hört ska tyda på att det är en gammal blödning . Men har småååååå små inslag av färskt blod, typ några få prickar stora som saltkorn bara. 

Jag fattar verkligen inte hur jag ska tolka detta. :( Hur lång tid kan det ta för ett missfall att komma igång? Någon som vet?

Sedan undrar jag: Är det någon här som led av mellanblödningar innan ni blev gravida? Varje månad , 1-2 veckor innan mens så hade jag mellanblödningar som såg ut precis som mina bruna flytningar gör nu. Samma mängd och färg.Kan det vara samma grej som spökar nu, även fast jag passerat BIM? Dom hittade aldrig , trots upprepade undersökningar, vad mellanblödningarna berodde på. 

Testade de dina progesteronvärden? Kort lutealfas och mellanblödningar kan bero på för lite progesteron vilket gör att livmodern inte kan ta upp det befruktade ägget eller har svårt att behålla graviditeten. Läkarna säger ofta att missfall beror på kromosomfel men upprepade missfall kan också bero på progesteronbrist.

Så har det varit i mitt fall och jag har tagit progesterontabletter sedan äl denna månaden och har inte haft några blödningar.

Det är tydligen vanligare än man tror och i USA behandlar man oftare med progesteron efter missfall. Googla lite och kolla om du tror att det stämmer på dig.

Jag bor inte i Sverige men jag vet att det finns en kräm med bioidentiskt progesteron som heter Progesterall som tydligen går att köpa på hälsokost.
  • EmManny

Var på ytterligare ett vul idag för min läkare (bm) ville se att hjärtat slår och det gjorde det! Är 6+2 idag och kunde se ett litet flimrande där på skärmen. Det känns bra. Min läkare här i Tyskland gör jättemånga ul under graviditeten och jag vet att det Kan vara lite riskabelt men samtidigt har jag svårt att säga att jag inte vill det då det har en väldigt lugnande effekt så här i början..

• EmManny
    Tudelu skrev 2015-10-14 10:41:15 följande:

Dom testade aldrig värdena men fick progesterontabletter att äta under tre månader för att se om det blev bättre. Bättre blev det men inte helt bra! Sen skutade jag med dom igen iom att vi ville skaffa barn och provera-tabletterna minskar chanserna. Men ska man alltså fortsätta äta Provera under gaviditeten då kanske? :O

Känner inte till de just de tabletterna men vad jag har förstått ska man börja ta progesterontillskott ett par dagar efter äl för att det är då gulkroppen producerar mer (i vissa fall för lite) progesteron för att förbereda livmoderslemhinnan att ta emot ett befruktat ägg. Om det inte kommer ett befruktat ägg så får man ju mens istället. När livmodern tagit emot det befruktade ägget ska man fortsätta ta progesteron tills dess att moderkakan tar över progesteronproduktionen i vecka 8. Man tar alltså extra progesteron fr.o.m. två dagar efter äl tom minst vecka 8 men oftast vecka 12 för att vara på den säkra sidan.

Jag är ju ingen läkare men det är så här jag har fått lära mig. Hoppas jag inte skrivit fel.

Här i Tyskland skriver man även ut progesteron om kvinnan småblöder i tidig graviditet.
  • EmManny
    Tudelu skrev 2015-10-15 09:42:36 följande:

Jag får tacka för den korta tiden med er och önska er alla lycka till. Här gick det åt skogen trots allt, satte mig på toa imorse och då rann det blod. Har magsmärtor och bara bölar som ett litet barn. :(

Efter så många månader av försök så känner jag nu att jag inte kommer orka börja om igen. Jag orkar inte fler månader av negativa test och ännu mer oro om det mot all förmodan skulle ta sig igen nån gång. Det är nog meningen att vi ska ha vår dotter och inget mer.

Kram på er.

Beklagar verkligen! Förstår hur du känner!
  • EmManny

Illamåendet är verkligen jobbigt. Jag försöker äta lite och ofta och tycker att det hjälper mig. Att bli hungrig är förödande för då mår jag jätteilla och har svårt att få ner mat överhuvudtaget. Att bli för mätt är heller inte bra för då känns det som att jag ska kräkas.

Jag måste ta allergitabletter mot kvalsterallergi på vintern. Försökte sluta när jag plussade men allergin blev så outhärdlig att jag var tvungen att börja ta tabletterna igen. Någon annan som tar antihistamintabletter typ Kestin eller lorathadin? Känns inte bra att behöva ta medicin alls.

Svar på tråden Junibebisar 2016