Tudelu skrev 2015-10-13 15:42:10 följande:
Ååh vad detta är jobbigt. Att inte veta!
Dom ömma brösten har kommit tillbaka lite under dagen, särskilt i det högra.
Det känns ju i sig ganska positivt. Men dom bruna flytningarna fortsätter i samma skala och jag har haft rätt kraftiga sammandragningar under förmiddagen som sedan gav sig efter lunch.
Flytningarna är ju mörkare idag än igår, vilket jag hört ska tyda på att det är en gammal blödning . Men har småååååå små inslag av färskt blod, typ några få prickar stora som saltkorn bara.
Jag fattar verkligen inte hur jag ska tolka detta. :( Hur lång tid kan det ta för ett missfall att komma igång? Någon som vet?
Sedan undrar jag: Är det någon här som led av mellanblödningar innan ni blev gravida? Varje månad , 1-2 veckor innan mens så hade jag mellanblödningar som såg ut precis som mina bruna flytningar gör nu. Samma mängd och färg.Kan det vara samma grej som spökar nu, även fast jag passerat BIM? Dom hittade aldrig , trots upprepade undersökningar, vad mellanblödningarna berodde på.
Testade de dina progesteronvärden? Kort lutealfas och mellanblödningar kan bero på för lite progesteron vilket gör att livmodern inte kan ta upp det befruktade ägget eller har svårt att behålla graviditeten. Läkarna säger ofta att missfall beror på kromosomfel men upprepade missfall kan också bero på progesteronbrist.
Så har det varit i mitt fall och jag har tagit progesterontabletter sedan äl denna månaden och har inte haft några blödningar.
Det är tydligen vanligare än man tror och i USA behandlar man oftare med progesteron efter missfall. Googla lite och kolla om du tror att det stämmer på dig.
Jag bor inte i Sverige men jag vet att det finns en kräm med bioidentiskt progesteron som heter Progesterall som tydligen går att köpa på hälsokost.