• EmManny

Junibebisar 2016

Jennyyyyy skrev 2015-11-17 20:26:06 följande:

Bytte bh-storlek idag från B till D???????? haha. Känns konstigt så tidigt.

Jeeeesus!! Roligt att ha sådana bomber innan magen syns så mycket. Det är väl bara att tacka och ta emot
  • EmManny

Var på ul idag och fick se en liten bebis på 5 cm med huvud, armar, ben och fötter. Så häftigt! Nu känns det helt plötsligt så verkligt att det är en bebis där inne!

• EmManny
    Jennyyyyy skrev 2015-11-17 22:01:47 följande:

Åhh ser ju att det är en bebis :)! Vilken vecka är du i?

Jag är i vecka 12 med bf 5/6. Ja jag vet inte vad jag hade väntat mig men när den lilla bebisen dök upp på bildskärmen och rörde på både armar och ben så kände jag äntligen att jag väntar barn igen. Innan har graviditeten bara varit trötthet, illamående, kissnödighet och en gasig, förstoppad mage. Nu blev det en liten 5 cm bebis också!
  • EmManny
    Jensan911 skrev 2015-11-18 06:21:43 följande:

Ååååhhhh så fin!!! Grattis!!

Tack!!
  • EmManny
    Äppeljuicen skrev 2015-11-18 13:06:04 följande:

På ultraljudet idag kunde läkaren se två hjärtan som slog!! Jag som var så nervös för att inte ens se ett! Fått en ny tid igen om en vecka för att konstatera att det är tvillingar. Haha ååh vad jag inte kan smälta detta. :')

Så häftigt! Har ni tvillingar i släkten?
  • EmManny
    forsyne skrev 2015-11-19 08:30:57 följande:

Så är det ju ofta. När vi hade vårt tidiga vul så frågade läkaren hur jag mådde (hon menade antagligen rent allmänt), men jag kunde bara svara att jag var livrädd. Det är en jätteanspänning, men vi hoppas allt vad vi kan att det ser bra ut!

När hade du vul? Bebisen i min mage mätte två dagar större än vad jag är beräknad men läkaren sade att det inte ändrar bf. De ändrar först när det mäter en vecka mer el mindre här (i Tyskland). Kul med någon med samma bf!!
  • EmManny

Jag tänker inte vaccinera mig då jag inte gör det annars heller och får aldrig influensa. För mig känns det konstigt att spruta in tvivelaktiga ämnen i kroppen när jag är gravid. Är alldeles för rädd för biverkningar både på mig och bebisen. Men jag skulle inte ens ta en alvedon i graviditeten så jag är nog en hardliner vad gäller kemi överhuvudtaget...

Drabbas man ofta av influensan annars så förstår jag om man överväger det. Jag var aldrig sjuk, inte ens förkyld, under min förra graviditet.

Här i Tyskland är det inget man rekommenderar ändå.

• EmManny
    lisafisa22 skrev 2015-11-19 08:53:32 följande:

Nu har jag äntligen fått se bebis och vecka 13 är här! :)

Dock fick jag höra att jag har en djupt liggande /lutande livmoder så det var svårt att få bra bilder på bebis. Någon annan som "lider" av samma sak eller råkat ut för detta tidigare. Aldrig hört om lutande livmoder så vet inte riktigt vad det kan betyda... 

Glad för denna vackra bil i alla fall <3

Grattis till bebben!! Kan man pusta ut ordentligt i vecka 13 eller är det först när man går in i andra trimestern som man kan känna sig lite tryggare? Går in i v 13 på söndag och har känt att den dagen är något alldeles särskilt tills jag såg att v 13 ingår i första trimestern..
  • EmManny
    lisafisa22 skrev 2015-11-19 10:01:41 följande:

Nej det är när man går in i vecka 13, iaf enl min app så minskar missfallsrisken med 65%. Så då kan man andas ut lite i alla fall :) ÅH vad kul då är du ju riktigt nära vecka 13! :D

Har ni berättat för familjen än eller har du väntat på vecka 13? Vi väntade nämligen så i morgon ska familjen få veta :)

Vi har redan berättat. Kunde inte hålla oss och så har vi fått missfall förut och kände att det är ok om de vet för då kan de stötta om går åt pipsvängen. Men vad kul för er att få berätta nu äntligen!! Lite pirrigt va? Vi ska på ett stort släktkalas på lördag så jag antar att vi kommer att öppna med att jag är gravid nu. Då är det ju bara en dag från v 13.
  • EmManny

Menade att skriva att vi "kommer att vara öppna" inte att vi ska öppna hela kalaset med ett tillkännagivande av graviditeten..

Svar på tråden Junibebisar 2016