Inlägg från: Mamma Lotta |Visa alla inlägg
  • Mamma Lotta

Junibebisar 2016

Hej, tänkte hoppa in här om det är ok, plussade med nr 8 för en vecka sedan!

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • Mamma Lotta

Glömde ju, har bf 11 juni har redan träffat bm!

• Mamma Lotta

Vilka här i tråden "hör till" NÄL?

Jag bor i norra Bohuslän och väntar som sagt nr 8, har mått illa till o från i en vecka lite drygt, men det lär slå till rejält efter v 7-8 det gjorde det sist......är mest trött så det förslår!

Ska till bm den 4 november för remiss till moderkaksprov och remiss till RUL. Ska bli så roligt med en bebis igen!

• Mamma Lotta

Ja det blir mitt 8:e barn, har 4 söner och 3 döttrar sedan tidigare min minsta är 18 mån den 3:e november

• Mamma Lotta

Jag väger mindre nu än när jag blev med nr 7 och jag tror inte det kommer nån mage förrän i v 12, inga ömma bröst, men det har jag inte haft de 3 senaste graviditeterna heller! Mest molvärk än så länge

• Mamma Lotta
    mallar skrev 2015-10-15 15:27:05 följande:

Någon här som funderat på NIPT-test? Eller som gjort i em tidigare graviditet. Vi tänkte nog göra det om allt går vögen

Jag funderade på det, men då man får bekosta det själv ca 6000-10000 kr så gör jag moderkaksprov istället.
  • Mamma Lotta
    Ankissen skrev 2015-10-15 18:04:05 följande:

Shia så svindyrt!!! De försöker verkligen tjäna pengar på oss oroliga gravida.

Jag hade kunnat tänka mig att betala max 1500 men det är än så länge bara en del privata kliniker som gör det och då ligger det på det priset tyvärr
  • Mamma Lotta
    mallar skrev 2015-10-16 08:15:14 följande:

Ja fy, det kostar skjortan. Men vi ska nog höra det iaf. Gjorde kub i förra graviditeten och fick så dåliga resultat. Det medförde en oro hela graviditeten att vi inte vill göra igen.

Ska du göra kub först eller varför väljer du att göra moderkaksprov? Finns någon speciell anledning eller är du bara orolig. Tänker iom att det kan medföra viss risk för missfall.

Jag har gjort moderkaksprov tidigare pga ålder, jag hoppar över kub då jag vill ha svar direkt och slippa att oroa mig. Missfallsrisken är 0,5-1 % och enligt de läkare jag pratat med så vet man inte om det är provet i sig som orsakat missfall eller om det hade blivit missfall även utan provet!
  • Mamma Lotta
    RockyKiwa skrev 2015-10-16 23:25:07 följande:

Hej! Är 40+ och fick missfall v.9 förra hösten,har nu lyckats bli gravid igen efter 8 mån försök :)Hade faktiskt gett upp tanken på att nånsin bli gravid igen med tanke på min ålder, men nu är jag i v.4+6 och mycket kan hända! Vi tar en dag i taget:)

Grattis, är 42 väntar nr 8! Lycka till och välkommen!
  • Mamma Lotta
    undrar80 skrev 2015-10-16 23:28:06 följande:

Min son har 3 bonussyskon som han träffar varannan vecka. Han önskar sig en lillebror. . En "riktig". Så vi får se om det blir syster eller bror :)

Jag tror att din dotter kommer bli jätteglad över att få ett syskon ???? Hur gammal är du? Jag har precis fyllt 35 och bor i Västra Götaland.

Typ 2 veckor innan jag blev gravid med sonen som föddes 2006 så hade jag ett tidigt missfall i v. 6-7. Så man är lite orolig nu också såklart..

Bor också i Västra Götaland, hör du till Näl?
Svar på tråden Junibebisar 2016