Junibebisar 2016
Jag har haft svår foglossning med mina 3 första men faktum är att den har blivit bättre med de andra 4 så det är inte säkert att det blir värre för varje barn, ischias får jag dras med och det är nästan värre!
Jag har haft svår foglossning med mina 3 första men faktum är att den har blivit bättre med de andra 4 så det är inte säkert att det blir värre för varje barn, ischias får jag dras med och det är nästan värre!
Jag pluggar ju till uska, men vi har praktik 4 veckor i maj! Får väl se hur det går...
Hej på er, det var ett tag sedan jag skrev i tråden! Välkomna alla nytillkomna!
Surprisebaby: Jag var 17 när jag fick mitt första barn och jag var själv då det funkade kanon, nu väntar jag mitt 8:e barn och jag har fött 6 st vaginalt och trots att jag har varit lika orolig och nojig inför varje förlossning så när det väl har varit dags så har jag varit beslutsam och bara fokuserad på att klara uppgiften så jag får se mitt pyre! Oron är en del i processen och den kan i vissa fall vara nyttig! Barn nr 5 låg i säte så jag bestämde mig för snitt, men med tanke på vad som blev efteråt så önskar jag att jag valt annorlunda,. Att välja snitt vid den årstiden är inte optimalt med tanke på infektionsrisken, han är född 29 maj och jag blev jättedålig fick dubbla penicillin kurer och det tog lång tid att återhämta sig! Det kan självklart variera från person till person men prata hellre med bm om din oro!
Gick in i v 27 igår och det börjar bli tungt, har det jobbigt att andas ont i ryggen och fogarna är ohyggligt trött, trots att jag äter järn. Jag kommer iofs att slippa praktiken men det är mycket att plugga!
Vill påminna om Facebook gruppen Junimammor 2016 för er som är intresserade ni kan adda mig Lotta Isberg Larsson så lägger jag till er i gruppen
Ni som addar mig på Facebook skicka ett meddelande så jag vet vad det gäller!
Hur många grupper finns det skapade utifrån denna tråd? Är den du skriver om nu den som stängdes för fler medlemmar förut?
Verkar vara en stor skillnad mellan olika kommuner och även enskilda mottagningar.
Jag trodde nog, lite naivt, attde skulle vara likadant här som för de vänner som fått barn, men de bor i andra städer. Har vänner och familj som bor ganska nära men inte nära nog för att gå till utan då är det då bil eller tåg som gäller. Så hade hoppats på att kunna träffa lite folk i området redan under graviditeten. Men det blir som de blir och löser sig alltid på något sätt. :)
Bryrmiginte & Mamma Lotta; Jag satt i bilen hela dagen igår, (åkte från ena änden utav Sverige till den andra i princip) o hade skrivit jättelånga svar till er men när jag skulle skicka så försvann allt för jag hade blivit utloggad o då gav jag upp.
Så nu gör jag ett nytt (något kortare) försök!
Bryrmiginte; Har symptom av trötthet o de senaste tre veckorna har jag även haft besvär av ryggont o ont i en muskel under det högra skulderbladet bara efter en halvtimmes sittande.
I och med min PCO så har det varit normalt för mig med så oregelbunden mens att det alltid gick flera månader mellan gångerna (som mest över ett halvår, oftast med mellan 3-6 månaders mellanrum). Den har aldrig kommit som en klocka. Så den uteblivna mensen var ingen varning för mig o det hjälpte ju inte heller att jag gick o köpte nya tighta jeans i november som satt som en smäck och att magen inte blev större förrän efter nyår.
I början av december gick jag till en närakut för att jag upplevde att jag behövde kissa något oftare o misstänkte att jag fått urinvägsinfektion. Jag testades för det som var negativt o läkaren klämde o kände på min mage som minsann var så "mjuk o fin". Sedan tänkte jag inte mer på det.
I tre dagar i jul mådde jag dock illa o spydde faktiskt men eftersom att det varade så kort o inte var det jag hade läst om s.k "morgonillamående" som sägs vara ett symptom på graviditet, utan kom ett tag efter maten samt en kväll, kopplade jag det till att jag säkert måste ha ätit något dåligt ifrån julbordet eller att det var någon influensa som gick eftersom mamma mådde dåligt under samma period.
Efter nyår tyckte jag att magen kändes lite större men jag hade inte motionerat någonting på länge. Jag tänkte bara att det är väl inte så konstigt om man lägger på sig lite om man inte rör sig eller går ut på flera dagar i sträck o dessutom har ett arbete som är hemifrån. Men sedan kom den där hårdheten på magen o jag testade mig o det var positivt.
Önskar också att jag hade varit mer tränad innan, då hade jag kanske sluppit ryggont. Jag är tjugo o det kommer jag vara även när sonen kommer. Bor i Stockholm.
Mamma Lotta; Ojojoj vad många barn du har Mamma Lotta Har du lika många syskon? Hur orkar du med allas problem o all uppmärksamhet barn kräver? Jag beundrar dem som orkar med så många, det skulle jag aldrig göra. Men om du klarar så många ska väl jag klara en åtminstone. Hoppas att du har en fin andra hälft som avlastar dig starka kvinna! Ska prata med bm om oron inför förlossningen.
Båda; Vad jobbigt med hjärtklappningen o andningen o allt vad ni upplever. Hoppas att det blir bättre snart!
Läste i en annan tråd att det finns facebook-sidor som används mer flitigt än Familjeliv nu förtiden? Är ni med i sådana grupper?
Någon som har erfarenhet om hur.man gör när.man inte jobbat ihop en inkomst utan varit en student innan man blev gravid
Nån som kan tipsa om en bra skötväska?
Hej! är det ok om jag hoppar in här!
Är med i en annan grupp för dom som väntar barn nr 4, men tänkte att det kunde vara kul att vara med i en grupp som har med BF att göra. :)
Har BF den 29 juni, men enligt gravtest 28 maj, så ja....en hel månad skillnad. :) Så vi får se när hon bestämmer sig för att komma. Väntar som sagt nr 4, har barn födda -10, -11 och -14. Två killar och en tjej. så blir två av varje.
Är det många som föder sitt första barn här? eller är det många andra/tredje gångs födande?
:)
måste ju säga att jag är imponerad med nr 8. haha.... folk som tycker att jag tar kakan med att ha 4 barn. hahaha...
Min au pair har faktiskt 7 syskon, hon kommer från en katolsk familj, så det är vanligt med många barn där.
Hur får ni ting att gå runt? har ni au pair/nanny/barnvakt? jobbar du eller inte?
Jobbar själv 100% som dagisfröken, men har planer på att jobba med något annat i längre fram i livet då jag känner att jag behöver ombyte.
Barnen jag o maken har är 11, 9 , 7, 4,5 & 2 och så lillen i magen
Jag har också varit kass i magen de senaste dagarna och jag hoppas att det är på g har förvisso inte mer förvärkar men jag har ju gått in i v 37 så det är väl bara att hoppas! Jag har varit trög i magen innan men de senaste dagarna har jag helt plötsligt bara fått rusa! Nu får han gärna komma!!
Vill ni så finns det en grupp på Facebook juni mammor 2016 där vi kan följas åt pma mig på fb Lotta Isberg Larsson så addar jag er som vän och lägger till er i gruppen!