Junibebisar 2016
[quote=76008190][quote-nick]2013januari skrev 2015-11-15 22:37:50 följande:[/quote-nick]
Ja det där med möten är svårt. Vi är snabba på att bilda oss en uppfattning och sen sitter den stenhårt.
Hopppas du hittar vad som känns bra... Det där med hemsjukhus vad menade hon då? Och kub kan väl inte va tvunget?
[/
Ja normalt sett är nästa BM besök efter RUL runt v.20 först men jag ska dit redan innan mitt RUL på samtal och jag är så orolig vad detta samtal ska handla om.
All fosterdiagnostik är valfritt, men hon la nästan fram det som att jag utsätter mig frivilligt att få missfall om jag inte gör NIPT eller KUB. Jag förklarade för henne att jag vill få ett så säkert svar som möjligt och en sannolikhet ger inte mig någon säkert svar och jag vill inte gå runt med några halvdana siffror och sedan inte gå vidare om sannolikheten är över 1:200 och det stämde ju.
Hemsjukhus är sjukhuset närmast mig. Jag vill absolut inte föda där eller riskera det, jag vill föda på ett annat sjukhus men hon sa bara att det är bäst för mig om det är nära...det är inte alls bäst för mig..föder hellre hemma då än sätter min fot där.
Tycker dina argument var bra varför ifrågasattes de? I och för sig om man har mycket blödningar och annat under graviditeten så kan jag väl förstå om de avråder men din graviditet har väl framskrider normalt eller?
Å gällande sjukhus så har du väl rätt att välja det du finner bäst? Jag hoppas innerligt att det blir bättre för dig!