Junibebisar 2016
Hoppar oxå in här :) har bf 17/6 (andra barnet) känns skumt att det inte alls e långt kvar nu innan jag får träffa bebisen
Hoppar oxå in här :) har bf 17/6 (andra barnet) känns skumt att det inte alls e långt kvar nu innan jag får träffa bebisen
Han är 3 år. Ja vissa dagar får jag lite panik att börja om med vaknätter o denna gången e jag nervös för förlossningen fastän förlossningen med sonen gick bra.
E det ditt första barn?
[quote=76616094][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-11 20:27:04 följande:[/quote-nick] Nej, har också en treåring. Fantastisk, glad och enkel tjej. Så nästa måste ju bli motsatsen :p Jag är så övertygad om att förlossningen kommer att gå jättefort! Vet inte var jag har fått det ifrån. Bara tror att det kommer vara över på ett ögonblick. Haha, fast det är ju bra att tänka så. För psyket, menar jag :p[/
Hehe har en temperamentsfull o livlig pojke så hoppas lite att nästa blir lugnare:) e inte rädd för smärtan e rädd o inte hinna in vi har 1 timme till BB o mina föräldrar som ska ha sonen bor 30 min åt andra hållet men bara hjärnspöken hehe
[quote=76616810][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-12 01:54:33 följande:[/quote-nick] Det går nog bra ska du se! Annars brukar ju många vara ute i god tid och få åka hem från förlossförloss för att värkarna inte är tillräckligt täta. Jag har ganska nyligen blivit ensamstående. För bara 4-5 veckor sen. Jag är lite nojig över att allt ska starta mitt i natten och sen måste man ringa efter barnvakt, ringa efter skjuts, alla sover med ljudlöst på telefonen, eller att alla är extremt fulla/bakis/halvt medvetslösa eftersom jag har bf på midsommarafton. MEEEEN det löser sig! Ut kommer den ju alltid :)[/
Ja precis har sagt till sambon att skulle det skita sig helt får vi ringa en ambulans så de möter oss hehe. E kontrollmänniska o det stör mig att jag inte kan kontrollera detta. Med sonen blev allt så snabbt. Hade svår Hf gick till bm på rutinkontroll o blev inskickad till förlossningen o igångsatt samma dag så där hann jag knappt tänka. Usch du får säga till nån att de får vara i beredskap när det närmar sig. Men spännande e det att snart får man träffa bebisen o har börjat få förvärkar på nätterna vaknade tom inatt av att jag hade sjukt ont
[quote=76618814][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-12 18:51:51 följande:[/quote-nick]Alltså inatt och imorse hade jag så sjukt ont i ljumsken. Kändes som extrem träningsvärk och gjorde ont när jag gick. Det kom igen för ett par timmar sen och nu liksom drar det i ljumsken, som mensvärk på fel ställe. Samtidigt är bebisen jätteaktiv! Nästan nojig att ngt på g. Men v 35 nu ju bara![/
Det e barnet som trycker på nåt i ljumskarna har oxå så o kan knappt gå ibland. Min bm konstaterade att barnet låg väldigt långt ner. Har haft det så i flera veckor
[quote=76619910][quote-nick]ostpaj skrev 2016-05-13 06:16:56 följande:[/quote-nick] Åh, ok. Va bra! Min dotter låg ju aldrig långt nere. Var aldrig fixerad, så det här är nytt. Men den här ligger långt ner nu, fick jag reda på förra veckan. Kan ju vart det och att jag satt mycket igår. Brukar mest stå upp på dagarna. Så när jag satt i soffan igår kväll kände jag av det minst. Måste stånoch röra på mig! :)[/
Mitt barn e inte fixerat men ligger med huvudet neråt vid min ena höft. När jag väntade sonen låg han oxå långt ner så jag bär dem tydligen så. Samma här när jag sitter ner så känner jag inte det men när jag reser mig upp kan jag knappt gå. Har mest ont i min vänstra ljumske o barnets huvud ligger i den högra typ
Hmm nu när jag läser om alla som har dålig mage undrar jag själv om mitt e på g snart. Har fått äta lactulos o linfrö hela gravditeten för jag blev förstoppad tidigt men nu de senaste dagarna så har jag inte behövt ta nåt. Tömmer inte flera ggr per dag men det går ju 1 gång om dagen iallafall. Är i v 36
[quote=76628240][quote-nick]tofslan skrev 2016-05-16 09:36:29 följande:[/quote-nick]Tack! Stämmer bra.
Vecka 36+0 kom mina fina små tvillingpojkar. De vägde 2,5kg vardera så en helt ok vikt ändå, och de mår fint!
Kämpa på alla! Snart snart är bebisarna här :)[/
Grattis :)
jag e hemma på graviditetspenning o jag lämnar sonen 5 timmar om dagen de dagar jag skulle jobbat. Jobbar i vården så blir Max 3 dagar i veckan. Han behöver vara där o jag behöver vila.
Ok alla gravida. Vad kan detta vara?. Har ont i hela magen idag o det gör ont inuti musen. Har känt bebis o så idag. Är i v 36. När jag går så är det som ett tryck neråt. Jag har foglossning men känns inte riktigt som det. Nåt skumt som hände när jag var på toa så när jag skulle torka mig efter jag kissat klart så kom det mer kiss utan att jag kände att det skulle komma mer.
E fundersam idag vad det kan vara