Inlägg från: Oscarsmamma84 |Visa alla inlägg
  • Oscarsmamma84

Junibebisar 2016

Blir galen på denna jäkla smärta i magen o ryggen Ska till bm imorgon så får ta upp det med henne att jag har så ont. Sen ska jag på ul igen på torsdag o se så bebisen fortfarande har det bra. Är i v 37 nu o tycker det e så jobbigt o vara gravid nu. Mitt humör suger o jag vill bara ha det överstökat nu.

• Oscarsmamma84
    Gweny skrev 2016-05-24 07:43:14 följande:

uch det är inte kul att ha ont. Har själv väldigt ont i ena benet, en nerv i kläm och kan knappt stödja eller gå imellanåt. det tar styggt på humöret, då jag inte kan gå eller greja som jag vill. varit hos sjukgymnast, men inte mycket dem kan göra nu.

inte många veckor kvar som tur är, hoppas du kan få lite svar på det onda och allt är bra på ditt ul.  

Tack :) mina höfter o ben domnar av när jag sover. O foglossningen gör att jag knappt kan gå vissa dagar. Jag brukar vara en glad o social person men just nu e livet bara pest. Vill gå i Idee tills barnet e ute hehe. Graviditeten med sonen kan jag inte komma ihåg var så jobbig. Men får rycka upp mig o tänka att det e 24 dagar kvar om jag ej går över

Usch vad jobbigt med en nerv som e i kläm förstår att du oxå e lite butter. Tänk vad smärta kan påverka ens humör
  • Oscarsmamma84
    Bibi84 skrev 2016-05-25 15:39:18 följande:

Har precis varit tul, allt såg väldigt bra ut. Han menar att hon väger ca 2300gr och följer sin kurva bra. Frågade om han kunde kolla livmodertappen och det var inga problem. tappen var ca 3 cm och jag är öppen 2-3 cm (helt vanligt för omföderskor, och vi kan gå med detta LÄNGE, haha) men jag var väldigt väldigt mogen, så han tror inte att jag går helt till bf. YEAH! Men som sagt, man vet aldrig med omföderskor. Huvudet som min bm sa var fixerat är inte det, men ruckbart och nede i bäckenet.

Nu är det bara att forstätta med hallonbladskapslar och mys stunderna som jag har sagt ska vara två gånger om dagen. :)

Kan man kolla livmodertappen med ultraljud eller måste man göra en gynundersökning?

Ska oxå på TUL imorgon. Mitt andra TUL denna graviditeten. Kan man även kolla om bebisen är fixerad via ul ?
  • Oscarsmamma84
    Gweny skrev 2016-05-25 13:34:28 följande:

Var hos bm idag, mitt blodtryck hade höjts rejält & visade +4 med proteinet i urinen, så blev skickad till sjukhuset för konstaterad havskapsförg!

Har fått lämna mer prover och gjort ctg. Blodtrycket var ännu högt, så fick medicin som hjälpte. Fått göra UL med, var kul att få se h*n igen, som mår bra.

Läkaren vill lägga in mig, så vi fick gå och äta lunch och ska strax till avdelningen.

Om detta inte var nog, så har busungen lagt sig i säte!! Så det blev mer att tänka på sa läkaren, dem vill inte göra vändningsförsök just nu, för att inte stressa kroppen ännu mer.

Så får se hur detta kommer arta sig. Men dem sa att jag kommer inte gå full tid ut.

Är i v. 37+3 idag.

Oj hoppas att du mår bra ändå o att bebisen mår bra. Tror du kommer bli igångsatt. Jag hade det så med sonen o blev igångsatt medetsamma. Men jag hade tydligen svår Hf.

Håller tummarna för er :)
  • Oscarsmamma84
    annieh897 skrev 2016-05-25 19:49:17 följande:

Jag har kollat tappen några gånger under graviditeten och då har det alltid gjorts med vaginalt ultraljud.

Ok jag tänkte mest om om man kunde kolla det via ul på magen.
  • Oscarsmamma84

Nu har jag köpt hallonbladste o druckit en kopp. Varit ute o gått en runda o ätit stark mat idag. Nåt av det borde ju vräka bebisen hehe

• Oscarsmamma84

Har druckit hallonbladste nu i 2 dagar men gjorde det ej igår o ska ej göra det idag då vi var borta hela dagen igår o ska vara borta hela dagen idag. Kan säga att någon förlossning har inte startat men haft sjukt ont i magen så jag har trott det skulle starta. Får väl ställa in mig på att jag kommer gå hela graviditeten. Enligt TUL jag var på i torsdag så väger bebisen redan 3.3 kg mer än sonen gjorde när han föddes.

• Oscarsmamma84
    Gweny skrev 2016-05-29 21:40:32 följande:

Hej tjejer!

Igår blev vi stolta föräldrar till en liten tjej!

Vägde 3114g & 48 cm lång. V.37+6

Jag blev igångsatt...först hände inget på timmar, sen la vi oss och sov på förlossningen, vaknade efter en timme med täta värkar, var 3 cm öppen. Efter 1,5 intensiv tid utan pauser, så kom hon.

Grattis :)
  • Oscarsmamma84
    UK Jennie skrev 2016-05-29 22:14:54 följande:

Grattis Gweny! Aven var junibebis blev en majbebis, hon kom idag efter ett langdraget varkarbete som sluta de i snabb forlossning med enbart lustgas. Kanslan att fa henne pa brostet efter en hard kamp. .. obeskrivlig. Lycka till nu alla!

Grattis :)
  • Oscarsmamma84

Sitter här o funderar på om jag ska ringa in till förlossningen. Bebis har varit väldigt lugn igår o idag. Känt en buff då o då men inte alls som den brukar. Var på TUL i torsdags o allt såg bra ut då. Jag har lyssnat på hjärtat med en doppler jag har här hemma. O det slår starkt o jämt men ändå har jag en orokänsla. Sen vet jag inte var jag ska göra av sonen så länge. Den har säkert bara vänt sig inåt men har ju läst så mycket om att man ska ta minskade fosterrörelser på allvar. Har gott om plats för den o vara i ryggen. O vem ska man ringa sin bm eller förlossningen? Är i v 38

Svar på tråden Junibebisar 2016