Inlägg från: Oscarsmamma84 |Visa alla inlägg
  • Oscarsmamma84

Junibebisar 2016

Vad kul för alla som har bebis på G. Följer er med spänning o hoppas bebisen i magen blir inspirerad att komma ut ;)

• Oscarsmamma84

Grattis till alla som fått barn :)

Vattnet gick 23.30 o här sitter jag nu med värkar med 5 min mellanrum o väntar på att värkarna ska bli längre så jag kan åka in.

• Oscarsmamma84

Fick en flicka idag 12.45 hon väger 4115 gr o är 52 cm lång. Vattnet gick 23 igår kväll så det var en lång förlossning

• Oscarsmamma84
    Millemupp skrev 2016-06-20 19:35:19 följande:

Grattis till flickan! Var det konstant värkarbete från och med igår? Hur tyckte du förlossningen gick? Tog du någon smärtstillande? Ursäkta alla frågor!

Ja det var konstanta värkar sen vattnet gick o det gick jätte långsamt till jag öppnade mig 4 cm sen gick det undan. Var hög på lustgas. Det var det enda jag tog. Provade akupunktur oxå en halvtimme men hjälpte nada. Förlossningen var seg o lång. Men jag är lycklig ändå för jag fick uppleva naturligt att vattnet gick o i allmänhet en naturlig förlossning.
  • Oscarsmamma84
    Liten2016 skrev 2016-06-20 22:56:19 följande:

Grattis!! :)  Inga konstiga dubbelslag nu hoppas jag.

Nej inte vad de kunde se hon ska bli mer undersökt senare av barnläkaren.
  • Oscarsmamma84

Tack för alla grattis:) hon är så lugn o har knappt skrikit sen hon kom ut. Skillnad mot sonen som var arg på världen när han kom ut hehe

• Oscarsmamma84
    ostpaj skrev 2016-06-22 19:49:59 följande:

Jävla Alvedon. Hjälpte ju ingenting! Kom in till Danderyd 17,05. Var öppen 8 cm. 17,54 föddes en mörkhårig liten lillasyster! Jobbigt att jag har kallat den för ett pojknamn i 9 månader :D

Hon parkerade sig vid min tutte och där har hon legat snart 2h :) :) :)

Grattis :)
  • Oscarsmamma84

Spännande o läsa om alla er som e så nära förlossningen nu.

Idag e Elin redan 1 vecka gammal. Helt sjukt vad tiden går snabbt.

Svar på tråden Junibebisar 2016