Junibebisar 2016
Funkar verkligen hallonbladste? Och hur bra är det egentligen? Jag är tveksam till sånt där så har inte vågat testa.
Funkar verkligen hallonbladste? Och hur bra är det egentligen? Jag är tveksam till sånt där så har inte vågat testa.
Då e det tid o åka till sjukhuset igen idag o kolla bebisens hjärta o se om dubbelslagen blivit bättre.
Jag börjar ställa in mig på att jag inte kommer föda tidigare. Inga symtom överhuvudtaget att förlossningen snart e på g :(
Lycka till på sjukhuset och med svärföräldrarna!
Lycka till på sjukhuset och med svärföräldrarna!
Nu har jag börjat dricka hallonbladste igen efter jag frågat läkaren igår om det fanns nån risk att det var det som orsakat dubbelslagen o det sa han starkt nej till.
Ska fira sonen o sambon idag som fyller 3 o 28 i veckan o just idag är min energi lika med noll. Lägligt värre. Kroppen är nog fortfarande påverkad sen igår då jag bara spydde o inte fick behålla nåt jag åt.
Här e en till som varit vaken dock ej pga förvärkar utan mega kissnödig hela natten o nu vaknade sonen så bara o masa sig upp
Mår så jäkla illa o e yr dessa dagarna. Är i v 38+2 idag. Igår kändes det som om bebisen flyttade sig neråt hade en skum känsla i underlivet som typ domningar. O det drog o tryckte neråt. Hade även ont i magen som slutade när jag tog två panodil. Känner fortfarande det där trycket o är orkeslös idag oxå. Kollade i fredags blodtryck o urinprov så Hf är det inte. Kan ju hoppas att det e kroppen som känner att förlossningen snart är nära o tvingar mig o vila mer.. Eller så e det e en förkylning på g då sonen börjar bli förkyld
Skulle ju kunna googla men jag använder mig utav er expertis ;) exakt hur går det till?
Funderar också på om det är någon annan här inne som är rhd negativ?
Min barnmorska har inte nämnt det mer än lite snabbt i farten men så pratade jag med en annan som sa att de ofta sätter igång en i vecka 38 då? Jag är 38+2 och inte hört något om detta....
Kändes så igår när jag var ute och gick. Fick ordentligt med ilningar i främre delen av bäckenet, vid symfysen. Min första tanke var att det nog är bebisen som tränger sig längre ned i bäckenet.
Idag har jag legat i sängen till kl 11, bara tagit det lugnt! tänkte göra det hela dagen. så vi får ser hur kroppen reagerar på det. Bebisen är BETYDLIGT lugnare nu, kom på att jag kanske bore känna efter rörelse. Känner av lite lätt rörlse, men är nog uppladdning som föregår i magen nu, inför slutspurten. :)
Det jag misstänkte...
För inga prover har gjorts på min bebis.
För det måste väl ändå va ett helt annat prov? Läst något om att de gör det i samband med fostervattenprov? Vilket jag inte gjort. Måste ringa min barnmorska imorgon... Blir galen.