Millemupp skrev 2016-03-29 21:49:39 följande:
vad gäller samsovning eller inte är det så klart varje familj som själv vet vad som är bäst för just dem! Hade själv tänkt ha första barnet i nest i spjälsäng, men hon var väldigt tydligt de första månaderna med att hon bara sov på eller precis bredvid mig (hur jag än försökte lägga ifrån mig henne var det som om hon hade nån inbyggd radar som reagerade när jag flyttade bort henne från mig). Och när man ammar är man plötsligt väldigt lättväckt, och är vaken kanske varannan timme ändå, så jag för min del kände mig säker med att ha henne i nestet bredvid mig. Sen har man vant sig och dottern sover fortfarande allra bäst i vår säng och när hon märker vår närvaro (det är väldigt mysigt också, mitt i all trängsel!)
Ska fundera vidare på sängproblemet, vi har vår hittills oanvända spjälsäng i rummet, får kanske se om den kan komma till användning trots allt!
Ja, men det är det jag menar. Jag är fullständigt livrädd just NU för att ha bebisen i sängen, men när verkligheten kommer ikapp och man kanske bara får sova då bebisen vill ha närheten, och det trots allt fungerar bra, då kan det vara annat. Jag är ändå öppen med hur det blir, men jag vill helst INTE pga riskerna.