Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Junibebisar 2016

RockyKiwa skrev 2015-10-22 12:22:27 följande:

Hej! Vet att jag hade ägglossning sent på Lör kväll den 26/9 och testade svagt positivt i v. 4+2 och har haft tydliga graviditetstecken hela tiden,ömma bröst,yrsel,varm i kroppen,kissar ofta.Är i v.5+4 nu och har ömma bröst till och från och lite molvärk i magen men inte så mycket mer än det.Gjorde ett digitalt Clearblutest i morse och hoppades att det skulle stå 3+ men det stod bara 2-3! Blir orolig  då jag fick ett missfall förra hösten och jag har åldern emot mig.Vad tror ni ang resultat på testet.När borde det slå om till 3+ senast?

Jag tänker att befruktningen kanske skedde vid ett senare tillfälle? Bara för att du vet då du ägglossat så har du ju ingen aning om när befruktningen skedde.
  • frucgsvensson

Jag tycker så jäkla synd om er som mår såå illa och har kräkningar! Jag har haft tur med måttligt illamående bara, inget nära-att-kräkas illamående, ÄN. främst på kvällarna mår jag illa. Och om jag är hungrig. Inatt drömde jag dock att jag kräktes och vaknade av att det kändes som att jag hulkade! Fick sätta mig på sängkanten ett tag, sen gick det över.

• frucgsvensson

Är också deppig. Vill bara ligga i soffan hela dagarna. Det är sjukt jobbigt att ta sig till jobbet vissa dagar pga detta. Vill bara vara hemma!

• frucgsvensson

Har varit på ultraljud idag (vecka 9) och de såg ett hjärta picka på! Otroligt! Däremot så såg läkaren att jag har ett myom som ligger mot livmodern. Har läst lite löst bara om det, men är det någon annan som haft det här? Man blir ju orolig för minsta lilla!

• frucgsvensson
    Inheaven skrev 2015-10-27 15:20:18 följande:

Hej.

Kom precis tillbaka från mitt vul och jag har också troligtvis ett myom på ca 1cm i nedrekant i livmodern.

Jag frågade om det var farligt men hon sa att det inte brukar vara det så länge den inte växer i all världens hastighet.

Dock kan det bli kejsarsnitt om den ligger så pass tokigt att den kan vara i vägen för bebisen.

Okej! Vår läkare är lite fumlig så jag blev inte klokare eller lugnare av att komma dit.. Skönt att hjärtat slog iaf, men blir ju rädd där man ser och hör att man fått ett myom. Vet ingen storlek eller någonting, utan den låg liksom så att livmodern såg mer tillplattad ut.. Hoppas att det inte skadar lillen därinne..
  • frucgsvensson
    tiinytoes skrev 2015-10-28 15:53:36 följande:

Ni som gjort tidigt VUL -vad kan man förvänta sig att se i vecka 9-10? Kan man se fostret röra sig? Om det är en eller två?

Jag gjorde ett ultraljud igår, gick in i v.9 då.

Man såg inte så mycket..hjärtat slog såg vi, men kunde inte få till något ljud. Trodde verkligen att man skulle kunna se mer, men det är väl beroende på vad de har för apparater kanske också.
  • frucgsvensson
    Ankissen skrev 2015-11-02 16:59:20 följande:

Nu är det min tur att blöda. Jäkla skit det som kändes som enda chansen till en bebis till och allt har känts så rätt denna gång. Har haft "mensvärk" sen jag vaknade och nu på eftermiddagen kom blödningen. :(

Åh nej. Vilken vecka är du i? Det kan ju vara en okej blödning ändå. Hoppas att det inte är något fel!
  • frucgsvensson

Idag blir det tvåsiffrigt för min del! Vecka 10 alltså. Känns så kul att se på preggo-appen! Någon som vet någon statistik på hur vanligt det är ned missfall efter att man sett hjärtat slå?

Den här diskussionen har säkert kommit upp förut, men jag har hållt mig lite i bakgrunden ett tag då jag sett att det varit lite tjafsigt här. Hoppas inte att min fråga gör det tjafsigt också nu, missfall ÄR ju ett känsligt ämne.

• frucgsvensson
    Wielkip skrev 2015-11-03 19:59:08 följande:

Är du också beräknad den 7? Eller är du i 10+0? :)

Är i 9+0 idag :)
  • frucgsvensson

Jsg hade gärna velat gjort KUB mest för att få se parveln igen (ja, så egoistisk är jag), men vi blir inte erbjuden det (för ung). Tänker inte heller betala 2500kr då vi inte är i någon riskgrupp.

Svar på tråden Junibebisar 2016