Inlägg från: frucgsvensson |Visa alla inlägg
  • frucgsvensson

Junibebisar 2016

caroline1986 skrev 2015-12-01 18:30:37 följande:

Hej på er! Har fyllt i papper med chefen idag inför o söka graviditetspenning då jag jobbar som Målare och har tungt o fysiskt jobb! Skulle fylla i min årsinkomst där o kom o tänka på föräldrapenningen! Hur mkt har ni tänkt ta varje vecka o vad tjänar ni i månaden? Jag ska börja med 3-4 dagar i veckan se hur det funkar har ca 32.000

Men oj, ska man göra sånt redan? Vilken vecka är du i? Du kan ju inte vara mer än vecka 15-16 eller, om du ska ha i juni?

Har inte tänkt ett dugg på föräldrapenningen.

Däremot kommer jag också söka havandeskapspenning då jag jobbar inom vården med tunga lyft och mycket spring osv.
  • frucgsvensson

En till som vaknar vareviga natt allt från 2.30-4.30 utan anledning. Min klockan ringer kl. 6 (jobbar i helgen).. Vad GÖR man?! Har haft såhär de senaste tre veckorna. Jag orkar inte med jobbet då jag inte får sova! Det spelar ingen roll om jag lägger mig vid 21 eller vid midnatt! Kan väl knappast vara utvilad efter bara fyra timmar? Är så less på detta!!

• frucgsvensson
    En del av oss skrev 2015-12-06 10:37:51 följande:

[quote=76085371][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-12-06 04:31:23 följande:[/quote-nick]

En till som vaknar vareviga natt allt från 2.30-4.30 utan anledning. Min klockan ringer kl. 6 (jobbar i helgen).. Vad GÖR man?! Har haft såhär de senaste tre veckorna. Jag orkar inte med jobbet då jag inte får sova! Det spelar ingen roll om jag lägger mig vid 21 eller vid midnatt! Kan väl knappast vara utvilad efter bara fyra timmar? Är så less på detta!!

[/

Har exakt samma problem. Tiden jag lägger mig kvittar, vaknar alltid mitt i natten skitpigg av. Noll anledning och försöker somna om i timmar och ibland så snarkarsambon till sekunden innan jag ska somna in efter kanske 2-3 timmars väntan på john blund, skitkul att vara klarvaken och på ruta 1 igen.

Himla tur att jag är sjukskriven för jag skulle inte vara människa på jobbetjust nu.

Ja, alltså jag har sovit i 9 timmar totalt på hela helgen. Dessutom jobbar jag på dagarna.. Jag vet inte hur jag ska orka!?

Skönt att vara sjukskriven och slippa tänkte på att du måste upp och jobba en hel dag..
  • frucgsvensson
    En del av oss skrev 2015-12-06 11:40:35 följande:

[quote=76086002][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-12-06 11:28:28 följande:[/quote-nick]

Ja, alltså jag har sovit i 9 timmar totalt på hela helgen. Dessutom jobbar jag på dagarna.. Jag vet inte hur jag ska orka!?

Skönt att vara sjukskriven och slippa tänkte på att du måste upp och jobba en hel dag..

[/

Stackare men du kan inte vila på dagtid dom dagar du är ledig? Jag har sovit totalt 3-4 timmar sen kl 22 igår och gick upp 07.50 igen och då sovit sen ca 05. Fattar inte varför kroppen vill ju sova men kan inte.

Sedan när jag välsover så känns det oftast som jag ligger och har en dialog med mig själv som har med mammarollen, bebis graviditet att göra eller sådrömmer jag så jädra mycket om typ min barndom och sånt. Håller på och blir knäpp, detta måste ju definitivt ha med graviditeten att göra. Börjar nästan hata att gå och lägga mig nu på kvällarna nu för då vet jag ytterligare en nästintill sömnlös natt.

Jag är ledig ca 1-2 dagar i veckan beroende på om jag jobbar helgen eller inte. Vila efter passen då jag kommer hem brukar jag göra, men jag vill helst undvika det för att kunna få påfyllnaden på natten. Men det verkar inte ha någon betydelse alls.

Men du. Ett tips när du ska citera någons inlägg. Det kommer ju upp en text som ser ut såhär på slutet av inlägget du ska kommentera: [/quote]. När man klickar på skärmen och ska börja skriva så försvinner det sista tecknet som man måste fylla i. Alltså det ska stå [/quote] (den här ska läggas till ---> ]

Hoppas du förstår. Det är så svårt att läsa dina svar då det bara är en massa text
  • frucgsvensson
    tofslan skrev 2015-12-07 14:43:03 följande:

Just det. Hur tänker ni andra kring järntillskott? Jag funderar på om min STORA trötthet kan bero på järnbrist. Jag antar att de kollade järnvärde vid proverna som togs vid inskrivningen men det är ju många veckor sen nu..

Jag tittade mitt järnvärde vid första ultraljudet (v 9) och det låg på 138 (jättebra alltså). Nu har jag börjat känna mig yr och varit otroligt trött (fast kan ej sova för det) så trodde att järnvärdet sjunkit, men på inskrivningen så låg det på 135! Barnmorskan sa att det är graviditeten i sig. Att man ju inte mår helt hundra trots bra värden.
  • frucgsvensson
    En del av oss skrev 2015-12-07 23:31:08 följande:

När putar livmodern ur det lila bäckenet som livmodern ligger innanför? Jag tycker jag borde känna nåt hårt och att livmodern är större nu i v.11 men jag känner fortfarande ingenting. Är bara stor och uppsvullen som gravidmage ovan naveln men det är ju ingen bebis som ligger så högt upp redan. Kan fortfarande ha mina vanliga byxor men mina BHar är för trånga och tom mina sportbehåar är så tajta att jag knappt kommer i dom längre så dom har jag lagt undan

Livmodern kommer inte upp ur bäckenet förrän vecka 13 typ. Så det är inte konstigt att du inte känner något. Svullna magen beror på svullna tarmar, that's it.

Det är inte förrän nu i vecka 15 det börjar synas på mig.
  • frucgsvensson

Någon fler som inte haft något ultraljud eller så sedan tidig vecka? Är i vecka 15 nu och hade VUL i vecka 9. Känner mig nojig och orolig att det inte finns något i magen trots symptom. TROR att jag hört hjärtat med en doppler här hemma, men är inte helt säker.. Har inte RUL förrän 14 januari!

• frucgsvensson
    Ellaria skrev 2015-12-10 20:00:20 följande:

Idag hörde jag bebisens hjärta med doppler här hemma. Galet coolt.

Jag har lyssnat två gånger. Första gången trodde vi att vi hittat hjärtat men det var min egna puls. Andra gången lät det mer som galopperande hästar, och det är den liknelsen jag fått höra förut. Men är inte hundra.

Jag tror också att den lille flyttade på sig för stället där jag hörde hjärtat flyttades lite. Det var coolt om det nu var hjärtat.
  • frucgsvensson

Jag har länge längtat efter barn, men kaggar inte funderat och tänkt ett dugg på barnvagnar och diverse barngrejer så jag har NOLL KOLL! Det enda jag vet är att vi vill ha en barnvagn som man kan koppla bilstolen till och från i början. Vore bra om det fanns så man kan byta till liggdel också och variera, någon som vet någon sån vagn?

• frucgsvensson
    Familjen N skrev 2015-12-14 09:53:45 följande:

Vi har haft Brio Smile till dottern och kommer ha samma vagn till denna lilla. Den har de funktioner du nämner och vi är supernöjda med denna vagn!

Okej! Tack :) ska kolla in!
Svar på tråden Junibebisar 2016