• Moneal

Junibebisar 2016

Hah!

Tog ett äl test på skoj som jag hittade hemma, är nog den starkaste äl jag haft någonsin ;)

• Moneal
    Sparven16 skrev 2015-10-05 20:25:35 följande:

Var tvungen att ta ett till test idag ???? bara för att vara säker haha ????

Ingen tvekan om det va :)
  • Moneal
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-05 20:31:21 följande:

Min syster har PCO och jag har inte gjort någon utredning. IVF har inte fungerat för henne alls. Och jag är väl lite väl orolig för att det lilla/lille som finns där inne ska släppa och bara försvinna. 

okej!

ja det kan jag förstå, klart man är orolig då, det kan man ju vara av många anledningar

Men man får försöka se det som att man bär på ett barn och inte ett missfall och att om allt är friskt och som det ska är det väldigt svårt att tappa något som satt sig fast ordentligt!

Hoppas att din oro kan lätta och att du snart kan njuta fullt ut av att vara gravid. <3
  • Moneal
    Pyretsmamma82 skrev 2015-10-05 20:49:38 följande:

Tack för dina ord! Det hjälper faktiskt mer än du tror. Jag är egentligen överlycklig och vill inget annat än att glädjas och skrika ut till världen att jag är gravid! :)

Ja men visst vill man :)

Denna gången tänkte vi dock försöka vänta tills efter rul :)
  • Moneal

Den förlamande tröttheten, metallsmaken i munnen, värken i ligamenten, de ömma brösten, humörsvängningarna och kniven som sitter i ländryggen påminner mig konstant om att jag är gravid ;)

• Moneal

Usch, har så fruktansvärt ont i huvudet!! :(

en sådan huvudvärk som inte hjälper med vila eller värktabletter.

Jobbigt!!!

Kl 13 är första besöket hos bm, info och provtagning, jag som HATAR sprutor......lär ju få ta massor av prover hela denna graviditet oxå precis som de senaste 2.....

• Moneal

Var hos bm i dag på första besök.

Lika kul som alltid :)

Fick remiss till sjukgymnasten för fogarna och ska få hem en tid för tidigt ul.

Hade sådan tur att de ska börja med kub här frammåt I tiden och de behövde en "försökskanin" och självklart ställer man ju upp.

Så i vecka 12-13 blir det ul :)

Annars såg allt bra ut, blodtryck på 115/60 och puls på 75. ?

• Moneal
    frkenstrm skrev 2015-10-06 12:38:22 följande:

Hej!

Har precis fått veta att vi väntar bebis nr 3, har jag räknat rätt är bf 9/6.

Är alltså i v 5 (4+4).

Vi är nog i chock, både jag och sambon, klarar man av tre barn?

De andra två fick vi tätt, och vi hade tänkt en paus på två-tre år iaf, men så blev det alltså inte, den yngsta är 17 mån. Försöker intala mig själv att det här blir nog hur bra som helst ????

Ska bli kul att följa er iaf!

Det kommer gå jätte bra :)

Själv väntar jag nr 4, lite svårt att få in det i huvudet ;)
  • Moneal
    Schmanvändarschnamn skrev 2015-10-06 13:04:24 följande:

Jag hakar på!

BF 5 Juni 2016

28 år, Östergötland, första barnet.

Har också svårt att känna att det verkligen är på riktigt. Få symptom, mest smärtor vid äggstockarna (skall vara ligamenten som töjs, tydligen) och en överväldigande trötthet. Sover halva dagarna i soffan, hahah.

Har ett par missfall i bagaget och har svårt att känna att det är på riktigt nu eftersom det inte har gått vägen tidigare, men tänker att hänga med här kan vara ett litet sätt att göra det verkligare. Hej!

Välkommen och grattis :)
  • Moneal
    20110303 skrev 2015-10-06 16:21:55 följande:

Vad roligt att vara "igång", känns mer verkligt när man varit hos bm.

Har du haft foglossning tidigare graviditeter eftersom det kommit så tidigt? Något som gjorde att jag misstänkte graviditet var att jag kände av fogarna minst en vecka innan bim. Hade jobbig foglossning sist o blev sjukskriven men hoppas ja klarar mig bättre denna gång.

Ja det känns lite mer på riktigt :)

Ja, förra graviditeten fick jag problem i vecka 6 och i vecka 11 var jag helt sjukskriven, från vecka 15 gick jag på kryckor så det var jobbigt.

Känner av i Höfter, blygdbenet och ländryggen på hö sida, så lika bra att få så mycket hjälp jag kan på en gång :)

Har haft foglossning med alla men har blivit värre och värre vid varje graviditet, detta blir nr 4 nu.
Svar på tråden Junibebisar 2016