• Moneal

Junibebisar 2016

Inheaven skrev 2015-10-10 12:27:51 följande:

Glömde svara på din fråga.

Jag mår bra. Kanske för bra?

Känner av ligamenten ibland också. Annars bara sjukt sugen på saltlakrits. Det var jag med sonen med så jag väntar nog en pojke :)

hehe ja såhär ser mina ut :)

Ja lakrits har varit min last med de andra 3 men denna gången är det mer citrus, fisk och senap (av någon anledning)

tror inte man kan må för bra ;)

njut av så lite symtom som möjligt :)

Ja vecka 8 enligt sista mens (7+4) får se om det stämmer sedan med tanke på mitt sena +.
  • Moneal
    Sparven16 skrev 2015-10-10 13:36:46 följande:

Mycket inlägg sen igår!

Tränade första hårda passet idag! 30min bodycombat och 30min cirkelträning! Helt slut och nu blir det badhuset med sonen!

Är också i valet när ska man berätta! Vill säga till min syster då hon också är gravid (v20) men är lite feg! Är ju bara i v 6+0 nu men hon berättade direkt för mig!

Ska gå med i fbgruppen men måst veta att all lovar att vara tyst om de skulle vara så att man känner nån i verkligheten. Är ju bara ni FLare som vet

för mig är det en självklarhet att inte prata om man skulle råka känna någon! :)
  • Moneal
    ninawinterell skrev 2015-10-11 10:04:05 följande:

Jag känner illamående från och till och är helt otroligt trött hela tiden! Har någons matlust ökat? Jag äter generellt ganska dåligt och försöker få i mig mer näring nu, men det är inte det lättaste

Ja min matlust har ökat!

äter inte så mycket kanske men blir hungrig ofta så blir många mindre mål :)
  • Moneal
    JaninaH skrev 2015-10-11 08:54:23 följande:

Vad har ni för symptom allihopa? Jag rapar för fullt, och har ont i bröstvårtorna, det är väl det enda.. Ja lite trött kanske, men inte så jag däckar när jag lägger mig i sängen, är nog mera grus i ögonen trött :)

stort grattis till era efterlängtade +, så underbart för er :)

Just nu har mina symtom avtagit dramatiskt.

Är lite svullen, ont i brösten i bland, trött och bitsk annars känner jag inget :)

går in i vecka 9 på tisdag :)
  • Moneal
    Ellaria skrev 2015-10-11 09:04:33 följande:

Tvåäggstvillingar är genetiskt (från kvinnans släkt, att man släpper två ägg) medan enäggstvillingar är en slump.

behöver knte alltid vara genetiskt med 2 ägg, dwt kan hända av slump oxå, och är man överviktig (bmi 30+) samt äldre har man större risk att släppa mer än ett ägg :)
  • Moneal

och stort grattis till alla nya +:are! så roligt och underbart att få följa er alla på eran resa :)

• Moneal
    annieh897 skrev 2015-10-11 11:17:52 följande:

Jag känner nästan ingenting idag... Vilket är skönt, men gör mig nervös! Mådde lite illa när jag vaknade tidigt imorse men somnade om, när jag vaknade ett par timmar senare var det borta. Har heller inte känt nån mensvärksliknande smärta idag, som jag känt varje senaste veckan.

Tycker jag läser överallt om tjejer som fått göra tidigt vul. Vilka får egentligen göra det? Är det om man haft blödningar?

Så många frågor snurrar i mitt huvud. Ska ringa BM imorgon och boka tid. Hoppas att jag kan få en ganska snart.

Här får man knte göra ul i "onödan" så chansen till vul värkar otroligt små i min stad tyvärr :-/

så väldigt olika.
  • Moneal
    annieh897 skrev 2015-10-11 11:52:04 följande:

Okej, tack för svar. Vet inte hur det ser ut i min stad. Vet bara att alla som vill får göra KUB, så det är ju bra i alla fall.

vad skönt! då vet du att du i alla fall få ett ul i vecka 11-13 (tror jag det är)

Här är man inte erbjuden det heller tyvärr, inte ännu, men tror de kommer starta upp om ett år kanske vilket är bra tycker jag :)
  • Moneal

Går in i vecka 9 på tisdag och är inte mer svullen än när man är lite gasig haha med nr 3 så hade jag gravid kläder redan I vecka 6.

Här är nr 3 i vecka 8

och i vecka 11

ska bli spännande och se om magen kommer ikapp sedan :)

Kan fortfarande ha mina vanliga kläder.

• Moneal
    Tudelu skrev 2015-10-11 20:52:10 följande:

HEj allihop! Jag vill gärna vara med här!:) Hoppas jag är välkommen!

Jag plussade i måndags efter 1 ½ års syskonförsök och vi hade ärligt talat gett upp. Men plötsligt så händer det!

Jag är så jäkla lycklig, men jag vågar knappt vara det egentligen. Nu oroar jag mig som sjutton för missfall.

Befinner mig runt vecka 5 . Har redan vuxit ur alla mina byxor och bhar! Helt sjukt vad fort det går med andra barnet :O

Hur går det för er andra? Vilken vecka är ni i och vilka symptom har ni? :)

stort grattis :)

Självklart är du välkommen här :)

Jag är i vecka 8, känner inte så mycket symtom just nu, ilar och drar lite i ligament och livmoder, ömma bröst i bland, humörsvängningar, sug efter surt och salt :)

lite trött och lite svullen :)
Svar på tråden Junibebisar 2016