• Moneal

Junibebisar 2016

Saltvatten skrev 2015-10-13 05:13:13 följande:

Var tvungen att ta digitalt test på min fertilitetsmonitor nu på morgonen och nu finns inga mer tveksamheter Enl uträkning är jag nu i v 4.

Nu håller jag tummarna att allt går bra och att vi slipper ännu ett missfall.

Har inte så mycket symptom:

- smått illamående från och till men inte så påtagligt (å andra sidan slog illamåendet inte till förra gången fören runt v 7)

- möjligtvis en aning större bröst

- HUNGRIG (denna hungerkänsla kräver versaler)! Min kropp har på nåt vis ställt in sig på frukost-> 1:a lunch kl 10 -> 2:a lunch kl 12

- Väldigt trött!

Min man är jättesnäll och tar hand om dottern när hon vaknar på nätterna just nu (den "ljuvliga" 8 månadersfasen) så jag får sova.

Han har även tagit fram påsen från förrådet med mina mammakläder som jag någon dag ska gå igenom

vad skönt att få.det svart på vitt!!

är oxå jätte hungrig men kan inte äta så mycket åt gången, blir lite och ofta.

hatar att jag gav bort alla mina mammakläder.

men får väll skaffa nytt :)

Min äldsta dotter var oxå 8 månader när jag blev gravid med hennes syster.

Kul med barn tätt, de bråkar en hel del.men älskar varandra och ser upp till varandra på ett sätt som är underbart!

Pseudotvillingar är väldigt mysigt och de brukar får ett väldigt bra och nära band.
  • Moneal
    20110303 skrev 2015-10-13 13:14:40 följande:

Usch va jobbigt- Krya på dig! Härligt att redan va i v9 dock:)

Tack :)

Ja jag hoppas det lättar snart!! :)

Får se om veckorna stämmer sen eller om det blir en juni bebis, som det ser ut nu är hennes beräknad till 24 maj men fick mitt första + 30 sep så i så fall är jag en låghormonare denna gången.
  • Moneal
    Krickelin med Naemi skrev 2015-10-13 14:02:44 följande:

Var på gyn idag. Jag är i v7+5 och har bf 26maj tydligen. Skönt att se ett tickande hjärta trots allt blödande.

vad roligt!

vart du mycket flyttad?

När fick du ditt +
  • Moneal
    Ankissen skrev 2015-10-13 18:05:13 följande:

Jag håller med om den hemska tröttheten. Idag kom mamma och lagade mat åt oss medan jag sov i soffan efter jobbet. Skönt!

Nån mer som fått mycket akne?

min hud har blivit hemsk, har en del akne, men är samtidigt så torr i huden att den kliar och svider.

fruktansvärt!
  • Moneal
    Stimpen skrev 2015-10-13 14:36:26 följande:

Hej! Jag plussade igår 5+1. Bf 12/6. Får man vara med eller? ????

kren skrev 2015-10-13 15:43:15 följande:

Tjohoo=) Ansluter mig till gruppen och hoppas på att ni har plats för en till.

30 år 2 barn födda 06 och 08 och nu tredje barnet på g. Plussade i förrgår och har bf enligt alla kalendrar den 18 Juni 2016

HeIena skrev 2015-10-13 16:06:29 följande:

Hej. Jag har oxå en planerad Junibebis 2016 :) Mitt första barn. 

Datum 8/6. 

Är dock lite orolig och vågar inte vara riktigt glad ännu eftersom jag hade ett missfall i sommars. 

Vill verkligen inte vara med om det igen.. 

Nu håller vi tummarna <3 

Grattis och varmt välkomna :)
  • Moneal
    JaninaH skrev 2015-10-13 18:20:11 följande:

Idag gick jag in i vecka 6, har bokat tid med doktorn imorn (bor i london) utgår från det och kommer högst troligen få göra ett vul on några dagar eller 1 vecka eftersom att jag haft utomhavandeskap förr. NÅGON SOM VET OM DET ÄR 100% SÄKERT ATT UTFÖRA VUL TIDIGT? är rädd! och seriöst om jag går in i vecka 7 och inget hjärta tickar kommer jag dö, jag menar 13 år av försök och äntligen gravid!!

jag fryser som alla andra, ömma bröstvårtor inte bröst, svårt att sova men är trött!!

ont i svanskotan när jag går över 20 min, jätte känsligt luktsinne, allt luktar illa, och molnande värk.

vul är ingen fara! :)

är du 100% säker på äl och så?

annars kan du ju ha gått kortare tid om nu hjärtat mot förmodan inte skulle slå.

men jag tror att allting kommer se jötte fint ut :)
  • Moneal
    JaninaH skrev 2015-10-13 19:28:24 följande:

jag vet EXAKT när bebisen blev till.. när jag hade äl. hade bara sex 1 gång den veckan och poff.. så jag är i vecka 6, 5+0 :) så hoppas jag får ett vul nästa vecka!

vad skönt att veta så exakt :)

då hoppas vi vad allt vi är värda på ett pickande hjärta :)
  • Moneal
    Grus grus skrev 2015-10-13 20:13:09 följande:

Då mina sköldkörtelvärden inte är bra för tillfället, och jag vet vad de lett till två gånger tidigare, väljer jag att skydda mina känslor lite och kollar inte här så noga före vulet på torsdag nästa vecka 22/10. Det är ganska psykiskt jobbigt just nu.

fullt förståligt!!

hoppas allt går bra för dig!

kram och lycka till <3
  • Moneal
    Stina1981 skrev 2015-10-14 08:07:11 följande:

Hej! Hoppar gärna in här, ska förhoppningsvis få min 4:a den 20 juni. Fick MA i v.13 i augusti, trodde att mensen strulade efter det men tog ett test nu på morgonen. Hoppas på bättre lycka denna gång.

Grattis och välkommen :)

hoppas på att det går vägen denna gången :)
  • Moneal
    annanaa skrev 2015-10-14 10:22:36 följande:

Hej!

Nervöst att skriva detta, inte riktigt fattat det själv....

22år - första barnet beräknat 14/6

Plussade första gången 11/10 men skall köpa ett till test påvägen till jobbet idag.

Först då vågar jag ringa mvc.

Har epilepsi men varit anfallsfri sen 2014.

knutten skrev 2015-10-14 10:20:04 följande:

första barnet, bf 16 juni.

27 år, blekinge

Hänger på denna tråden ????

stort grattis och välkomna! :)

vi har även en fb grupp.om ni är sugna på att haka på där med :)
Svar på tråden Junibebisar 2016