• Moneal

Junibebisar 2016

Stort grattis och varmt välkomna alla nya fina blivande mammor :)

• Moneal

våra föräldrar vet, och de bara sa vi det till ;)

Funderar dock på hur vi ska berätta lite roligare för resterande :)

är det fler än jag som känner sig deppiga?

Det går väldigt mycket i vågor, men känner mig oerhört nedstämd än så länge denna graviditeten :(

• Moneal

Jag kommer faktiskt inte ihåg om jag var såhär deppig med de 3 första barnen, mycket möjligt.

Kanske är för att man stänger inne så mycket och inte kan skrika ut allt.

Har ju inte tänkt berätta om detta på ett tag och de andra 3 har vi berättat direkt.

Hormonerna gör sitt oxå givetvis.

känns som de är fler än någonsin denna graviditet.

gått upp i vikt har jag gjort 0,4kg nu i vecka 8 (om det syämmer) och tempen har ökat ca 0.6 grader sedan + :)

I morgon ska man börja jobba igen, har varit hemma med sjukt barn nu en vecka och det gjorde en inte piggare precis :-/

Men nu är det ny vecka och nya tag, vill att denna vecka ska gå så vi kan få komma på ul 4:e :)

• Moneal
    froosh skrev 2015-10-25 18:51:20 följande:

Hej!

Tänkte ansluta, men vill varna för ett oroligt och tråkigt inlägg.

Vi plussade för snart två veckor sedan, BF 22/6. Vi fick missfall i Juni och har inga barn sedan förut. Fick endometriosdiagnos i februari.

I morse blödde jag lite: men det var mörkt och har inte kommit mera sedan dess. Ska ringa direkt imorgon.

Har känt mig nedstämd ända sen plusset, inte vågat hoppas.

hoppas det inte är någon fara för dig :)

Grattis till ditt +!
  • Moneal
    fiskenova skrev 2015-10-25 18:55:44 följande:

Hej alla! Plussade för lite mer än en vecka sen, är i vecka 6 nu. Har en son på snart sex år sedan tidigare. Hänger gärna med här. Känsla just nu: yr, trött, andfådd och sjukt lättirriterad. Ser fram emot den andra trimestern :).

stort grattis och varmt välkommen hit till oss :)
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-25 20:16:39 följande:

Gubben va klant o skulle hoppa ned i sängen igår och lyckades köra sin tyngd och armbåge i min mage. Haft ont och åkte in (ingen blödning) men jag hade min sista mens 5 sep och räknade mig i v. 7+2 idag. Men vi såg inget hjärta.. o lillen va liten. Han sa att jag va i v 6+0 eller att det stannat:(

Ska tillbaka om en vecka o se om de vuxit något.

Jobbigt att inte veta just nu

Usch jag lider med dig!!

kan du ha haft senare äl?

sitter lite i samma sits tyvär, får vänta i 3 veckor på nytt ul så 4 nov ska jag dit igen.

Vi får hålla tummarna för varandra, det ser säkert bra ut ska du se <3
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-25 21:00:20 följande:

Om jag räknar med en ev 30 dagars cykel som jag brukar ha borde befruktning vart 21 sep är det äl då? Fick plus på digitalt 2a okt. först ett digital inte gravid sen på em fick jag gravid 1-2. Testen har ökat o är starka. Fick gravid 2-3 nån vecka senare. Kanske stämmer.

Ja vi hoppas med varandra nu!!

Ja befruktningen är äl, så äl 21:a och så kan ägget leva 24 timmar ca innan det vandrar vidare och vandringen kan ta upp till 10 dagar har jag för mig, i så fall stämmer det ju med ditt digitala :)

Jag brukar ha en cykel på ca 33 dagar denna gången hade jag helt plötsligt en på 43.dagar så min sista mens stämmer inte alls.

Hopas det är så för oss båda att cykeln bara är lite oregelbunden :)
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-10-25 23:16:01 följande:

Jag hade senaste mens 29 sep och äl dag 11 den 9 okt och det är bekräftat både med vul, tester och temp. Plussade 11 dagar efter ÄL och då hade jag tagit dagliga graviditetstester sen 7 dagar efter äl men bara fått negativa tester. Tar det alltid 10 dagar för ägget att fästa?

Nä tror det är ca 5-10 dagar det kan vara lite olika om jag inte minns fel :)
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-26 05:19:43 följande:

Jag hoppet finns föe jag har ju ingen blödning iaf. Bad maken köpa ett digitalt o se om det står 3+ idag. Men de spelar väl ingen roll kanske. Hormonet är väl rätt högt även om lillen inte klara sig:(

jag gjorde så just för att försäkra mig om att i ala fall hcg ökar men är det ett ma så gör det ju de i alla fall. <3
  • Moneal
    frestelsen skrev 2015-10-26 09:13:26 följande:

Ok, ma är när barnet dött?

Ja precis, när kroppen inte fattar att bernt inte lever utan fortsätter som vanligt i alla fall.
Svar på tråden Junibebisar 2016