• Moneal

Junibebisar 2016

Inheaven skrev 2015-11-04 20:10:37 följande:

Jag som är lite medial av mig använder pendel ganska ofta och det stämmer faktiskt.

Den har talat om för mig att jag ska få (flicka,pojke,pojke,flicka)

Idag har jag flicka,pojke, får jag en pojke nu så blir detta väldigt trevligt.

:)

vad roligt!!

ja på vissa stämmer det ju :)

Jag är öppen för det mesta och det är kul att testa :)

hur tidigt kan man köra pendeln?
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-11-04 20:25:57 följande:

Ja eftersom den sagt vilka barn jag kommer få så kan man kolla det när som helst. Jag har kollat vad jag väntar nu och den säger pojke så det stämmer med vad den sa för typ 6-7 år sen :)

Jag har frågat om annat med. Jobb,familj, ekonomi mm.

spännande :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-11-04 20:32:40 följande:

Ja det värsta är att jag spådde att en av tjejerna här skulle få mf och det fick hon :( tänkte att svaret skulle bli positivt så jag kunde lugna henne men när jag fick det svaret så vågade jag inte skriva... man känner sig nästan som en idiot.

Ja tyvärr är det ju baksidan med allt, att man inte alltid får roliga resultat :(

har du spått på fler? :)
  • Moneal
    Inheaven skrev 2015-11-04 21:16:02 följande:

Nej har inte vågat. Men har fått lite känslor hit och dit med några. Det är ofta med såna som visat sig vara oroliga...

Om du vill veta så har jag bra känslor om din graviditet och visste att ditt ul skulle gå bra :)

skönt att höra :)

känner mig lugn nu, har det gått så här långt utan problem så borde det gå hela vägen :)
  • Moneal

Frågar igen och hoppas på svar,

mellan vilka veckor görs normalt KUB?

• Moneal
    2013januari skrev 2015-11-05 09:49:01 följande:

Efter vecka 9 kan man lämna blodprov. Sen ul mellan 11-14. Blodprovet måste ha lämnats minst en vecka före ul för att man ska kunna få resultatet direkt efter sitt ul

tackar :)
  • Moneal

Nä nu är jag trött på detta tjafset, lycka till med.era graviditeter hoppas allt går bra vare sig vad ni än väljer att göra med era små.

Förstår och respekterar era val fullt ut!

Men att det är tjafs här inne var och varannan dag är jag oerhört trött på.

Så nu lämnar jag här inne :)

• Moneal
    En del av oss skrev 2015-11-08 19:44:30 följande:

Förlåt till alla, jag mår otroligt dåligt denna oro gör mig till en riktig bitch och det ihop med min diagnos blir det oftast så fel. Jag vet inte om jag vågar lämna ut mig för mycket, nen kalla mig cynisk tycker jag är fel men jag vet att jag blir bitsk när jag är sjuk av oro. Har gått hos kurator sedan mitt MA i flera år men kommer aldrig över det. Förlorar jag även detta barn så vet jag inte...kommer inte må bättre direkt. Ska försöka få ett VUL innan torsdag för att få klarhet för vill inte gå på inskrivning med ett dött embryo igen.

jag lämnade tråden här ett tag och är fortfarande inte aktiv men läser det ni skriver till och från.

Det är ingen här som önskar dig ett 10:e mf/ma, vi önskar alla dig det alla kvinnor förtjänar, att få bli mamma till ett älskat barn.

Ge inte upp ännu, vi är alla det här tillsammans och glädjs och sörjer ihop.

Har själv en tung period, lite oro och liknande, därför jag valde att lämna en stund när det vart så hetsigt här, man blir bara mer orolig av sådant.

Stor kram till dig, och sluta ta fler test, de leder bara till mer oro!

vi tror alla på dig och ditt frö, 10:e gång gillt eller hur, denna gången ska det gå vägen <3
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-11-08 20:22:23 följande:

[quote=75977376][quote-nick]Moneal skrev 2015-11-08 20:02:27 följande:[/quote-nick]

jag lämnade tråden här ett tag och är fortfarande inte aktiv men läser det ni skriver till och från.

Det är ingen här som önskar dig ett 10:e mf/ma, vi önskar alla dig det alla kvinnor förtjänar, att få bli mamma till ett älskat barn.

Ge inte upp ännu, vi är alla det här tillsammans och glädjs och sörjer ihop.

Har själv en tung period, lite oro och liknande, därför jag valde att lämna en stund när det vart så hetsigt här, man blir bara mer orolig av sådant.

Stor kram till dig, och sluta ta fler test, de leder bara till mer oro!

vi tror alla på dig och ditt frö, 10:e gång gillt eller hur, denna gången ska det gå vägen <3

[/

Åh tack snälla. Önskar jag kunde släppa mitt kontrollbehov och tempa och testa och bara go with the flow!

Himla jobbigt detta mitt psykiska mående fixar inte det här.

Försök att sluta testa och tempa, tempen går.upp och ner ibland även om vetenskapen kanske säger annat, man får inte sluta leva livet i verkligheten, många gånger är det bättre att låta sin kropp sköta jobbet och lägga böcker, temp och test på hyllan.

:)
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-11 10:02:45 följande:

Lille plutten som förra måndagen skrämde slag på mig. Va då en hel vecka mindre än min uträkning idag 9 dagar senare en liten plutt på 11mm nästan ifatt min egna uträkning.

7+3 så mitt tips GÅ ALDRIG på tidiga VUL. Inte värt oron!

Åh så fin!

Stort grattis!
  • Moneal
    caroline1986 skrev 2015-11-13 09:33:49 följande:

Idag går jag in i vecka 12 11+0 längtar så till denna veckan passerat o man kan andas ut lite iallafall. Längtar till ul 23/11 så man får se hur den mår Lill fisen!

Nyfiken har ni namn förslag på era bebisar ännu

vi har sagt att jag får bestämma till flicka och maken till pojke, bara för att jag har 2 flick namn jag vill ha och han ville bestämma något ;)

tror dock det blir en flicka till så har nästan döpt magen redan :)
  • Moneal
    Pluttan86 skrev 2015-11-13 11:12:01 följande:

Är du i v. 12 med BF 30/6?

Jag är i v.8 med BF 26/6. Ska göra vul på måndag v.9.(8+0), hoppas helgen går fort och att man förhoppningsvis får se en liten räka på skärmen. <3

Någon som brukar ta gravtest med jämna mellanrum? Trots att man plussat, bara för att se att det fortskrider?

jag har tagit test upp till 3 + på digitalt, mer än så kan man egentligen inte göra för + är ingen garnti tyvärr, vissa tappar inte hcg innan blödning.
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-13 20:06:55 följande:

Nejdå förstår hur du menar men utgår enbart från mig och min förra graviditet... Gick upp 24kg med första barnet och slutade alltså nära 80kg vilket är på tok för mkt.. Då åt jag och tänkte lite "jaja ja är gravid" vilket inte va värt det. Denna gången försöker jag istället klara det omvända...

hoppas du lyckas!!

har själv tränat och ätit nyttigt genom mina 3 graviditeter men ändå gått upp 25-30 kg med alla.

Hoppas slippa det nu då jag gått ner 40kg innan denna graviditet. (30kg från 3:e och 10 kg från 2:a som satt kvar)
  • Moneal
    Rosamoln84 skrev 2015-11-20 20:28:34 följande:

Hur gör man för att komma in på en "privat" grupp på Facebook? Är i vecka 12 och fått höra hjärtljud! ????

Skriver ett pm till någon som kan lägga till dig :)

slm redan är.med i gruppen.
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-20 21:50:25 följande:

Fattar inte heller hur man gör? Kan du lägga till?

har aldrig provat men kan göra det om dj vill :)

skicka ett pm till min här i så fall :)
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-11-22 19:07:05 följande:

V12 börjar ju då så hela veckan av den har ju inte gått då bara 0 dagar av den.

12+0 betyder att hela vecka 12 har gått och +0 dagar och man hår in I vecka 13.

trimester 2 börjar I vecka 15. :)
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-22 19:12:20 följande:

Ja 12+0 betyder 12 fulla veckor och 0 dagar av vecka 13...

Ja precis, var det jag skrev :)

hur var det, ville du in i fb gruppen?
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-11-22 19:17:11 följande:

Men första trimestern är inte avslutad då, den är avslutad först i v.13+0 och det är det jag går efter.

första trimester är slut i vecka 14+0 då går man in i vecka 15 och andra trimester börjar.

Enligt min vänn som pluggar just nu till bm.
  • Moneal
    2013januari skrev 2015-11-22 19:19:36 följande:

Ja jag höll med dig det kanske inte framgick haha :)

Ja just det, det hade jag glömt.. Skickar inbox till dig när jag sitter vid datorn..mer aktivitet där?

haha okej :)

det är en del aktivitet där, lite mer intim och mindre grupp, mysig tycker jag :)
  • Moneal
    En del av oss skrev 2015-11-22 19:27:58 följande:

[quote=76033964][quote-nick]Moneal skrev 2015-11-22 19:19:52 följande:[/quote-nick]

första trimester är slut i vecka 14+0 då går man in i vecka 15 och andra trimester börjar.

Enligt min vänn som pluggar just nu till bm.

[/

Jaha enligt 1177, pregnology och böcker jag läst/läser så börjar trimester 2 när v.12 är slut.

Min BM och gynekolog sa samma sak.

Vad heter gruppen på FB?

beror på hur man räknar, vissa räknar från 2+0 och andra från 0+0 det är därför :)
Svar på tråden Junibebisar 2016