Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

Moneal skrev 2015-10-29 10:12:37 följande:
    då hoppas vi att du får se en "godisbjörn" med hjärta :)

Lycka till :)
    Åh tack! Detsamma till dig :)
  • 2013januari

Vilken tråkig start att läsa här inne idag. Kom igen nu tjejer vi ska väl ha kul ihop? Inte hacka på varandra.
    Sen kan jag spontant känna att oron tagit över tråden och det pratats mest om missfall? Oron är naturlig men det är väl ändå barn vi väntar?!?!

• 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 07:48:07 följande:
    Ehh?? Du tycker det är okej eller att skicka en studie som påvisar att risken för mf avtar med 70% om man mår illa när vi i några sidor snackat om att vissa känner oro pga uteblivna symtom? Hur skulle du känna själv om du var en av dom som inte känner något och genomgått upprepade mf/ma dom senaste 3 åren och vid samtliga inte känt några symtom? Hade du blivit ännu mer lugn då genom att höra det?
    Varför skulle det inte va ok? Bättre de som inte kan läsa allt söker sig någonstans där de kan älta sin oro istället? Här skulle man väl få skriva vad man vill? Förstår inte? Varför ta en eventuell artikel så allvarligt?
  • 2013januari
    Ellaria skrev 2015-10-30 07:53:58 följande:

Nån annan som tränar (och vill fortsätta träna) mycket? Innan graviditeten sprang jag 30-40 km i veckan, men pga skada ungefär samtidigt som jag blev gravid höll jag upp i ett par veckor. Nu har jag börjat springa igen, men inte de distanserna... Går på spinning (1-2 gånger i veckan), random pass på friskis 1 gång i veckan, styrketräning 1 gång i veckan och så löpning när jag känner för det och innan styrketräning.. Det blir 5-7 km per löptillfälle. Jag springer milen under en timme på lopp.

Detta är min första graviditet, är det någon som varit gravid tidigare och tränat på de här nivåerna? Hur länge kunde ni fortsätta i samma takt?

You know nothing, Jon Snow
    Du kommer få lyssna på kroppen är det enda jag kan säga. Hur andra haft det är så olika... Jag tränar fortfarande 6-7 pass i veckan fast jag mår fruktansvärt illa men det är som att det försvinner under passen för då är fokus på att prestera liksom...?

Så kör på så länge det känns bra, distans och tempo kanske du får justera efterhand liksom men annars inget hinder...

Vilken vecka är du i?
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 08:07:24 följande:

[quote=75938153][quote-nick]2013januari skrev 2015-10-30 07:58:55 följande:[/quote-nick]

Varför skulle det inte va ok? Bättre de som inte kan läsa allt söker sig någonstans där de kan älta sin oro istället? Här skulle man väl få skriva vad man vill? Förstår inte? Varför ta en eventuell artikel så allvarligt?

[/

Inlägget var till Elliot94

Jo det såg jag men svara på diskussioner får man väl oavsett :)
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 08:12:12 följande:

Tack för förståelsen tjejer...lämnar nog snart för känner mig inte förstådd som jag trodde jag var. Hur jag ska fixa vara människa idag när jag bara gråter vet jag inte.

??? Gråter för vad? Hur hanterar du situationer i vardagen om du inte kan diskutera i ett forum?!?
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 08:40:00 följande:

[quote=75938214][quote-nick]2013januari skrev 2015-10-30 08:15:19 följande:[/quote-nick]

??? Gråter för vad? Hur hanterar du situationer i vardagen om du inte kan diskutera i ett forum?!?

[/

Att förlora ytterligare en graviditet. Jag brukar inte vara på olika forum men kände att jag behövde det nu om inte sambon ska bli helt tokig på mig och jag inte vill outa en graviditet jag känner mig osäker på.

Jag tycker det låter som du borde be om hjälp professionellt håll kanske, om du inte klarar av att diskutera sånt här eller läsa om en eventuell artikel så är det nog verkligen inte rätt forum!
  • 2013januari
    Wielkip skrev 2015-10-30 09:09:45 följande:
    Men vad håller du på med? Riktigt otrevlig ton från dig! Klart man kan gråta pga oro man får via forum? Det är väl lika "verkligt" som information ur verkliga livet, eller anser du att internet är på låtsas och att man därför kan bete sig hur som helst? Skärpning alltså...
    Om man skriver att man inte kommer orka dagen pga att någon skrivit om en studie? Nej då tycker jag inte att man verkar speciellt stabil. Är din ton så trevlig mot mig tycker du?
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-10-30 09:25:44 följande:

2013 Januari nu hänger jag inte med i ditt resonemang och hur du ens kan tro att jag gråter av en studie. Har min historia om mf/ ma och min kamp om ett barn undgått dig och min oro för att åter igen få mf/ ma då jag fortfarande inte känner mig ens ett litet uns av något som helst graviditetssymtom. Tack, men mitt psyke är annars rätt så stabilt tycker det säger mer om personen som uttrycker personliga tankar om någons psykiska status inte kanske själv är så stabil. Detta uttalande var verkligen droppen!

Om jag missförstod ber jag om ursäkt jag tolkade det som att studien va det som fick dig att gå igång och sen tillägga att du inte kan va människa pga all gråt osv...

Tycker fortfarande att tjejen som skrev det hon gjorde har rätt att skriva det precis som de som är oroliga får skriva det men när något tar överhand känns det som att det blir för mkt. Oavsett om det är den med oro eller den utan oro vi pratar om.

Jag har förstått att din historia inte är enkel men återigen så kanske inte andra i ett forum där man väntar BARN ska behöva tänka på vad dom skriver för att en annan är extremt orolig då menar jag att annan form av hjälp för den personen kanske är mer effektiv!

Det här kommer vi ingenstans med att diskutera, du tycker en sak och jag en annan och så kan och ska det få va!
  • 2013januari
    Wielkip skrev 2015-10-30 10:06:19 följande:
    Det är skillnad på att hoppa på en persons känslor och att säga ifrån när någon beter sig illa, det tror jag att alla över 15 år kan hålla med om.
    Jag ifrågasatte det är fortfarande fritt vad jag känner till!
Svar på tråden Junibebisar 2016