Inlägg från: 2013januari |Visa alla inlägg
  • 2013januari

Junibebisar 2016

SabaGbg skrev 2015-11-05 12:50:11 följande:
    Nu menade jag ju främst att risken i min och majpans åldersgrupp är så pass liten att testet känns onödigt. Jag vet att man inte får missfall av ett ultraljud och ett stick i armen.
    Förstår, är i samma ålder men ändå otänkbart att inte kolla det som kollas kan. Så olika det kan va :)
  • 2013januari
    tofslan skrev 2015-11-05 13:09:36 följande:

Hur tänker ni andra kring att berätta för kollegor? Jag är rätt privat av mig på jobbet, samt har gått igenom missfall förr, så jag skulle egentligen helst vänta till efter RUL men så länge kommer jag aldrig kunna dölja magen ändå..

Har berättat. Förändrar ingenting utan händer något peppar peppar är det bättre dom vet :) så tänker jag!
  • 2013januari
    Linda_ skrev 2015-11-05 14:21:49 följande:

Vad roligt att vi är några st som har BF den 21 juni :) Idag har jag beställt hem sea-band, hoppas det hjälper något mot illamåendet. Jag kan bara jobba mellan kl 11-14 om dagarna, resten av dygnet ligger jag i soffan eller sängen och mår illa.

Åh undrar som om det funkar? Testat postafen? Jag tycker att vissa dagar funkar det vissa inte alls...
  • 2013januari
    bryrmiginte skrev 2015-11-05 16:09:34 följande:
    Så hellre betala över 6000kr för att veta om barnet har ds? Gör ni abort om de visar sog att barnet har det eller vad är meningen med dessa tester? Tycker de låter ganske konstigt att någon över 30 är villig att betala så mycket för att vara säker på att få ett friskt barn :s

Jag är 23, aldrig gillat barn å detta är min första graviditet men om de skulle visa sig att mitt barn har ds när de kommer ut så skulle de va minst lika älskat och välkommet som ett "vanligt" barn...
    Självklart. Betalar gärna mer än så... För mig/ oss är det solklart abort oavsett om det för vissa bara är "downs" men skulle för familjen och syskons skull aldrig låta bli en abort om det visar sig att barnet har downs syndrom. Skulle påverka hela familjen och framför allt syskonets liv för mkt så nej aldrig! Kanske enligt vissa är fel att säga så men har på nära håll sett hur tokigt det kan bli så absolut inte ens tveksam.
  • 2013januari
    bryrmiginte skrev 2015-11-05 16:32:05 följande:
    Så som du tänker är lite skruvat. Hur gammal är du? Då borde du kanske inte skaffa föer barn om de skulle skada din familj om du fick en unge med ds. Brukar din familj stå och skratta och peka på folk med ds?
    Fast vänta lite nu? Vart fick du ifrån att jag har åsikter om andra familjers val? Jag sa vår familj... Min ålder eller antal barn hör väl inte heller till saken?
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-05 17:08:46 följande:

Man måste väl få diskutera på ett diskussionsforum eller?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Jag tror nog inte kommentaren om det va till dig utan till någon annan...
  • 2013januari
    Wielkip skrev 2015-11-05 20:12:39 följande:

Men hörni! Vad tråkigt det känns för min del att flera av er hoppar ur "min dåliga tråd" och skapar egna trådar, kan man inte bara ignorera det negativa? Man kan inte dra jämnt med precis alla i forum, precis som i verkliga livet...

Lite som att lämna sandlådan när det kastas grus. Nej jag tycker också det är dålig stil att bara dra så fort det blir diskussioner. Många ämnen är känsliga och grodor hoppar lätt ur munnen men kan vi inte försöka ha lite trevligt? Är väl det som är meningen? Att diskutera högt och lågt, skratta och kanske bli ledsna ihop osv... Allt det där som hör vänta barn och hormoner till!
  • 2013januari
    JaninaH skrev 2015-11-05 23:29:50 följande:

en liten bebis, ett starkt hjärta, och allt såg bra ut! vart framflyttad 4 dagar efter att ha blivit tillbaka flyttad 1 vecka! :D

jag va uttorkad och fick dropp i 12h förutom det såg allt bra ut! vårat efterlängtade lilla hallon

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    Åh så fin! Hur menar du med flyttad bak 1 vecka och sen fram... (Frågar för lite samma verkar ha hänt mig)
  • 2013januari
    JaninaH skrev 2015-11-06 11:34:49 följande:
    jag gjorde ett vul 2 veckor sedan, då flyttade dom tillbaka mig 1 vecka för att dom inte kunde hitta något foster, nu gjorde jag nytt vul och visade att jag va längre gången ändå, +4 dagar =) mitt förra vul såg ut såhär
    tofslan skrev 2015-11-06 06:49:44 följande:

Grattis Janina, vad härligt!

tack så mycket! =)

Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
    Fantastiskt att se. Hoppas detsamma för egen del den 18/11. Vet på pricken när loppan blev till så tycker det är märkligt att den svävat 5-6 dagar som ultraljudsbm uttryckte det :)
  • 2013januari
    En del av oss skrev 2015-11-06 13:14:21 följande:

UK Jenny detta är påhopp om något så nu ber jag dig att lägg ner!

Jag har ingen aning vad du har för tankar hur jag ska besvara ditt inlägg. Om man inte tål svar så kanske ett forum är fel plats att vara på. Varför ska jag anpassa mig och tassa på tå för alla, det är för fasen ett forum vi är på och man debatterar och sedan dra upp andra trådar här är otroligt långsökt men du hade väl inte så mycket annan negativ kritik på mig så du fick gräva riktigt djupt ner i hjärnbarken där du minns ett jädra repeat från en annan medlem om TSH och eftersom det var sådan repeat gång på gång trots långa utläggningar till samma person som ändå inte togs in så blev jag himlans provicerad för allvarligt var det nog ta mig tusan det hon var ute för inget gick in och hon verkade även besitta väldigt lite kunskap plockat från div trådar som inte är sanningseliga ich då flika in ordet end fick det att låta ännu mer icke trovärdigt. Gyn är ju mer vanligt förkortning liksom BM, BIM, ÄL...ska jag fortsätta? Men iaf långsökt och omoget att dra in det som diskuteras i andra trådar men du hade väl behov av det. I vilket fall är detta ett påhopp så jag väljer att inte ignorera dig så kanjag hoppas du gör detsamma eftersom du tydligen alltid bemöter mig med en bitch attityd jag starkt ogillar.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Förstår inte varför du inte slutar dra detta längre nu? Släpp det bara och gå vidare. Det är ju samma person om och om igen som går igång med taggarna utåt och det är du... Så även i vår diskussion förra veckan! Hur orkar man? Alla trevliga inlägg försvinner när det spinns vidare igen och igen från din sida...
Svar på tråden Junibebisar 2016