Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Ankissen skrev 2015-10-17 20:26:00 följande:

Jag blir lite osäker exakt vilken vecka jag är i. Fler som hade sista mensen runt 12 september? Fertility friend som jag tempade med säger att jag går in i vecka 7 på måndag, utifrån när de hittade min äl men det verkar inte stämma enligt sista mens. Och idag när jag testade med cb digital fick jag dessutom 2-3 veckor, inte 3+ som det borde vara om appen stämmer...

Jag är också osäker. Enligt appen jag använder är jag i vecka sju, men enligt en annan uträkning är jag bara i vecka sex? Vet inte vilket jag ska tro på.
  • annieh897

Fy fan, värsta illamåendet hittills. Tog en dusch och sen dess har jag varit SÅ NÄRA att spy. Har dessutom en svidande känsla högt upp i magen precis som vid magkatarr vilket bidrar ännu mer till illamåendet. Som det känns nu finns det inte en chans att jag kan jobba imorgon.

• annieh897
    Sandra07 skrev 2015-10-18 17:20:42 följande:

Vad gör ni mot illamående? Just nu förstår jag inte hur jag ska palla att jobba över huvud taget om det fortsätter så här. Har lågt blodtryck oxå så känns som jag ska svimma när jag står upp. Jobbar dessutom i butik så blir jobbigt att må illa när man har kunder. Vilken vecka började ni känna av illamående?

Och ni som varit gravida tidigare, när slutade det?

Är i vecka 7 och började må illa och bli yr i V6. Känns tidigt tycker jag.

Jag började också må illa och bli yr i vecka sex.
  • annieh897

Måste stanna hemma från jobbet idag, helt matt och hjärtklappning bara av att gå upp ur sängen och gå på toa.

• annieh897

Ringde 1177 för att höra vad de tyckte om att ta Postafen mot illamåendet eftersom jag inte kan äta ordentligt. De tyckte att jag mådde då pass dåligt att jag skulle besöka akuten så nu sitter jag där och väntar på att få träffa läkare... Kul start på veckan.

• annieh897

Hemma från akuten. Har fått Postafen och Lergigan mot illamåendet, hoppas att det hjälper! De gjorde även VUL, så jag fick se ett tickande hjärta! Blev daterad till vecka sju (6+1).

• annieh897

Igårkväll tog jag Postafen för första gången. Lättnaden! Illamåendet försvann helt och jag kunde ta hand om lite disk och tvätt för första gången på flera dagar! Matlusten är fortfarande som bortblåst och allt är äckligt (förutom rostat bröd och jordgubbssaft) så det är fortfarande jobbigt att få i sig mat, men det var så skönt att slippa illamåendet. Idag testar jag Lergigan Comp som jag också fick utskrivet. Apoteket rek. att jag tog Lergigan på dagarna eftersom jag pendlar med bil till jobbet och det ska man inte bli trött av. Så håller tummarna att jag kan återgå till jobbet imorgon.

• annieh897

Aldrig mer lergigan comp...! Däckade i soffan med hjärtklappning och har legart här helt utslagen mellan sömn och knapp vakenhet i snart tre timmar. Hög puls, skakig, orkar knappt sitta upp. Och denna skulle vara mer uppiggande än Postafen?!

• annieh897
    Maräng87 skrev 2015-10-20 19:49:57 följande:

Vad tråkigt :( För mig funkar det väldigt bra, blir lite yr strax efter tablett och är sedan lite seg men det slår illamåendet med hästlängder.

Du kanske kan prova en halv tablett? Tog du den i samband med måltid?

Ja, jag tog den samtidigt med mat. Kanske funkar bättre med en halv men vet inte om jag vågar testa.
  • annieh897

Jag vet att det kommer vara värt det i slutändan.... Men helvete vad dåligt jag mår. Har tagit postafen så mår inte illa just nu, men jag är mer död än levande och orkar knappt sitta upprätt. Vill bara sova dygnet runt. Hemma från jobbet för tredje dagen och inser att om jag ska jobba så får det bli med illamående för det går inte att medicinera mot det och hålla sig vaken.

Svar på tråden Junibebisar 2016