Inlägg från: annieh897 |Visa alla inlägg
  • annieh897

Junibebisar 2016

Är det bara jag som mår så dåligt att det inte går att jobba? Har suttit/legat i soffan mer eller mindre hela tiden sen i lördags. Så trött och illamående.

• annieh897
    miiCaa skrev 2015-10-22 14:49:11 följande:

Samma här ! Varit hemma FN jobbet hela veckan :/ och ska till läkaren i em för fortsatt sjukskrivning :/ går in i vecka 8 imorgon! Hur långt gången är du?

Jag är i vecka 7 (6+4). Har fått läkartid på måndag, så blir antagligen sjukskrivning för mig med. Har svårt att glädja mig åt graviditeten just nu, är så jobbigt att må så här.
  • annieh897

Det smakar så äckligt i munnen, hela tiden! Spelar ingen roll vad jag äter och dricker eller hur noga jag borstar tänderna, det smakar blääää. Har läst att det kan smaka järn i munnen och det är möjligt att det påminner lite om det. Blir ännu mer illamående av det här. Nån som känner igen sig?

• annieh897

Här erbjuds alla KUB, så vi har tänkt att göra det.

Träffade precis läkare och blev sjukskriven 50%. Var hemma hela förra veckan. Hoppas att det funkar att jobba deltid. Hade nog kunnat bli heltidssjukskriven om jag ville, men vill i alla fall testa att jobba.

• annieh897
    HeIena skrev 2015-10-26 13:12:00 följande:

Finns det fler här som äter postafen? Jag ska börja äta idag för mitt illamående. Jag är illamående hela dagarna..

Hur har ni svarat på tabletten? Har den hjälpt?

Jag tar Postafen. Tycker inte att det hjälper så bra. Mår också illa hela dagarna.
  • annieh897
    Moneal skrev 2015-10-26 11:47:24 följande:

skönt att alls blir erbjudna kub :)

varför är du sjukskriven?

härligt att läkaren lyssnar :)

Ja det var skönt, behövde inte alls argumentera för sjukskrivning. Jag mår illa hela dagarna och är utslagen av trötthet, delvis pga att jag inte kan äta ordentligt pga illamåendet.
  • annieh897
    Elinwyens skrev 2015-10-26 13:23:20 följande:

Har hört från läkare att man inte får äta postafen om man är gravid!!

Man kan ta det som gravid men ej i onödan. Frågade läkaren som skrev ut till mig om det verkligen var ofarligt och då sa han "ja, annars skulle du inte få det".
  • annieh897
    Ellaria skrev 2015-10-26 14:46:58 följande:

Gick du till vårdcentralen då? Hade de kontakt med din BM?

Det var min BM som fixade läkartiden åt mig, på vårdcentralen.
  • annieh897
    malin-pw skrev 2015-10-26 18:33:18 följande:

Ni som har blivit sjukskrivna- hur har ni gått tillväga, via vc el mvc?

Jag pratade med barnmorskan på hälsosamtalet hur jag mår. Hon sa att hon skulle kontakta en läkare och två dagar senare ringde hon och meddelade att jag fått en läkartid. Träffade läkaren idag och blev sjukskriven 50%.
  • annieh897

Nån mer som har hjärtklappning? Märker framför allt på kvällen. Jag sover helst på mage men det funkar inte nu för hjärtat slår så hårt att det känns i madrassen.

Svar på tråden Junibebisar 2016