Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

Junibebisar 2016

meliindaelizabeth skrev 2015-10-19 12:43:12 följande:

Lämnar nu denna tråden då denna graviditet slutade i tidigt mf för mig :(

Lycka till alla ni andra här inne <3

Beklagar och skickar kramar. Efter din historia, kan du inte få en utredning?
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus

Tisdag. Dagarna går långsamt. På torsdag får jag veta om graviditeten fortskrider som den ska just nu. Men som min man sa: "jag är mer orolig för v.10. Den veckan är värsta veckan." Det är då vi fått våra missfall tidigare. På torsdag är jag i sista dagen i v.7 (6+6). Hoppas på att se ett hjärta slå så vi vet att allt börjat på rätt sätt i alla fall.

• Grus grus
    Hansson88 skrev 2015-10-20 15:55:46 följande:

Imorse upptäckte jag bruna flytningar. Ni har de blivit mer och det kommer färskt blod.

Är detta ett missfall?

Jag är i v 6 + några dagar.

Finns det hjärtljud och hur får jag ett VUL?

Jättesvårt att säga om det är ett missfall. Om du får ont dessutom, är det stor risk för att det är ett missfall. Ring och be att få komma in.
  • Grus grus
    JaninaH skrev 2015-10-20 18:01:06 följande:

nej det visar inte det, men hormonerna ökar vilket tyder på att allt är normalt, inget mf på g eller ma, och om det va utomkveds hade det högst troligen redan börjar göra ont och blöda..

Tänk bara på att om du plötsligt upptäcker ett svagare streck, så är det så att efter en tid in i graviditeten slår värdena på hcg över. För att då få starkt, måste man spä ut det med lite vatten.

Jag vill bara att du ska veta, så du inte får panik en dag om du kommer att fortsätta testa.
  • Grus grus
    Wielkip skrev 2015-10-21 17:10:16 följande:

Alltså dessa flytningar! Blir ju livrädd varje gång det rinner till och tror att det är blod i trosan, sen efter RUL oroar man sig för att det ska vara fostervatten istället :| oro oro oro , konstant oro!

Och inte blir det bättre när barnet fötts. Då oroar man sig för psd och sen om vänner, utveckling, förskola och skola. Jag tror att från det att man plussar, oroar man sig för det livet i resten av ens eget liv. Och det märkliga är att vi älskar varje minut! Mammor är knäppa varelser...
  • Grus grus
    JaninaH skrev 2015-10-21 20:14:27 följande:

en till

Häftigt! Jag har gått igenom en liknande resa (utan operation), men har tyvärr gått upp allt igen under detta året och dess psykiska prövningar. Jag önskar att jag hade tillhört de som inte kan äta när de mår dåligt, jag tillhör kategorin tröstätare...

Sen, förlåt jag är knäpp, men om jag får fråga (du behöver inte svara, det är bara min hjärna som alltid ser lustiga detaljer), men varför står tavlorna på golvet?
  • Grus grus
    JaninaH skrev 2015-10-21 21:50:02 följande:

vi har nyligen flyttat hit, ska renovera hela lägenheten så allt är på golvet, inte tagit tag i väggar och sånt =)

ja jag tråk äter, men anledningen till att jag va stor från börjar va inte för att jag åt för mycket det va helt enkelt mitt sköldkörtel problem..

Ja jag har hypotyreos så känner igen mig även där. Troligtvis det som orsakat mina två mf. Denna gången har de stenkoll på mig redan från början så hoppas på en bättre utgång denna gång.
  • Grus grus
    knaappeen skrev 2015-10-21 23:24:06 följande:

Har också hypo och tror det är orsaken till.mina mf/ma. Självmedicinerat mig själv så ligger väldigt lågt nu, äntligen! Höjde 25 mer än läkaren ordinerade och hux flux kom en graviditet

Hur stor dos är du ordinerad nu? Vilken tid har du ditt vul imorgon?
  • Grus grus
    aomj skrev 2015-10-22 11:25:29 följande:

Någon här som är gravid efter upprepade missfall?

Är gravid nu efter 3 missfall sen april. Är också en sån som testar för att lugna nerverna, dock så ökar inte mina tester i styrka. De minskar inte heller som de gjort de andra gångerna, de har ett fortsatt svagt streck allihop. Gjort Clearblue digital också där jag fick gravid 1-2, men vad jag vet så är jag nog något längre gången än så. Antar att det är för att jag har lågt hcg... Vågar man ens hoppas att detta ska gå vägen? 

Förlåt för deppigt inlägg, men tänkte om någon kanske har varit i samma sits <3

Jag har haft två missfall i år, båda i v.10 även om ett var ett ma och upptäcktes på kub. Jag har sedan det sista missfallet varit sjukskriven för depression och har precis börjat jobba lite smått igen. Fått diagnos hypotyreos vilket de tror är orsaken till missfallen. Går på medicin som jag har fått öka dosen på nu när jag blev gravid igen då värdena ökade markant. Svårt att vara positiv den här graviditeten.
  • Grus grus
    JaninaH skrev 2015-10-22 11:56:03 följande:

va på scan idag, visste att jag inte va i vecka 6+2, trodde jag va i 5+4  typ men vart tillbaka flyttad 1 VECKA?!  jag menar jag trodde det skulle bli 4 dagar men.. för jag vet exakt på dagen, minuten, när vi hade sex, enligt mina beräkningar är 7 dagar konstigt.. det betyder då att ägget levde 7 dagar efter befruktning för att sedan slå rot! vilket inte låter normalt för mig?

Jag är sjukt orolig för att det va en liten säck sade dom med..

Yolk sac seen but no obvious fetal pole noted. ? to early. Står det vilket oroar mig.....

ska tillbaka om 2 veckor, den 5e nov, då borde jag vara i vecka 7+2.. så hittills är det BF 21 Juni och inte 14 Juni.. så håller vi tummarna att allt ser bra ut den 5e..

Jag kan inte säga något positivt tyvärr. Hemkommen från kk där läkaren daterade mig bakåt nio dagar. Det finns ingen möjlighet att det kan stämma, så känns jobbigt. Men samtidigt vet jag att när jag var på rul med dottern för många år sedan, blev jag tillbakaflyttad en vecka. Så det är ganska vanligt. Men nio dagar...
Svar på tråden Junibebisar 2016