Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

Junibebisar 2016

En del av oss skrev 2015-10-30 09:20:45 följande:

[quote=75938360][quote-nick]Elliott94 skrev 2015-10-30 08:54:14 följande:[/quote-nick]

Jag menade absolut inte de som ett påhopp mot dig utan ett perspektiv ur att om de inte ska bara gälla enstaka personer. Att alla får känna hur dom vill utan att dom ska känna att dom har skrivit något fel som de ansågs om denna studien som lugnade denna tjejen men gjorde andra oroliga precis som att de gjorde tjejen som lämnade för någon dag sen.

Såg du de som ett påhopp så ber jag så hemskt mkt om ursäkt.

[/

Är det inte bättre att vi lägger ner detta då vi ändå missförstår varandra?

Jag bara tog ett inlägg för att du skulle se i flödet. Det gick inte att skicka meddelande privat till dig.

Vill bara säga det att mitt psyke har jag aldrig tyckt att det är något fel på, men efter sista missfallet i somras har jag gått hos kurator. Och nu när jag är gravid igen är jag såklart orolig, men kuratorstödet är fantastiskt skönt! Om du känner att din oro liksom äter upp dig och att du är "ömhudad", var inte rädd för att be om professionell hjälp. Där får du extremt mycket mer och bättre stöd än vad ett forum kan ge. Här är man glömd från en sida till en annan. Vi är inte vänner, vi känner inte varandra. Vi är flertal kvinnor som enbart har en pågående graviditet gemensamt. Men vi är alla olika och härligt unika. Vi vill ge stöd till varandra och följas åt, men ändå kvarstår det att vi faktiskt ändå inte har en aning om vilka vi egentligen är. Kanske förväntade du dig för mycket av ett enkelt forum?

Som sagt, jag går hos kurator och det är ett underbart stöd. Här i tråden får man också stöd av härliga människor, men inte alls på samma nivå. Det är helt enkelt omöjligt i ett forum. En stor kram till dig!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    SSK13 skrev 2015-10-30 13:03:10 följande:

Tog ett till graviditetstest imorse, hade ett kvar. Ett från BIM och nu en vecka senare :)

Alltid roligt och se ett starkare streck!
  • Grus grus
    En del av oss skrev 2015-10-30 18:12:47 följande:

Grus grus: kan jag skriva privat till dig på något sätt?

Jag känner inte av ont i magen vid ansträngning, tränar tom mycket inre magmuskulatur som olika bäckenbottenövningarsom är superviktigt nu. Kan Pw i hög hadtighet utan problem och att bli andfådd men är i bra grundform.

Inga problem med kräkkänskor vid tandborstning, inget illamående, ingen förstoppning.

Däremot svullen mage så nu är behovet akut efter nya byxor, sedan hunger är konstant hungrig på allt och äter hela tiden och gått upp hiskeliga 3.5 kg hur det kan vara möjligt förstår jag inte.

Brösten går från mjuka oömma till superömma stenhårda.

Idag började då dom där färgadee flytningarna som jag bävat förr

Gå in på min profil och välj att skicka meddelande. Jag kommer tyvärr inte in på din profil.
  • Grus grus
    En del av oss skrev 2015-10-30 18:44:53 följande:

Grus grus det går inte och skriva till dig privat eller så är det jag som inte förstår. Är ny så kan inte alla funktioner än. Kom in på din presentation men fann ingentans där man kan lämna ett meddelande.

Om du är på web-mobilversionen står det "nytt meddelande" som du klickar på och skriver.
  • Grus grus
    En del av oss skrev 2015-10-31 09:43:05 följande:

[quote=75942284][quote-nick]Wielkip skrev 2015-10-31 09:30:24 följande:[/quote-nick]

Vissa Mvc erbjuder dock vul vet jag, kanske inte som standard vid inskrivning men det brukar komma läkare/gyn regelbundet och utföra inbokade vul på vissa Mvc. Man får höra hur det ligger till på ens egna :)

[/

Det stämmer nog men det görs inte av BM och det var bara det jag ville klargöra.

Tjejer jag mår skitdåligt just nu...känns som ett nytt MA på gång här så mitt mående är i botten.

Det är så skrämmande likt nu som det senaste MA. Varför utsätter man sig för detta när man vet att chansen är så liten att få ett barn och desto större för ett nytt misslyckande? Orkar inte en gång till. Inte kan jag göra VUL heller då jag är i v.4+5 och inte under nästa vecka heller. Säkrast först i v.7 eller 8 även om några påstår sig ha sett hjärtat tidigare än så men ingen i v.4+ och v.5+

Men alltså, det är inte meningen att man ska må så dåligt. På måndag tycker jag verkligen att du ska ringa och be om att få kuratorstöd. Det är verkligen inte bra för dig att må så här dåligt.
  • Grus grus
    Akire-84 skrev 2015-10-31 13:20:15 följande:

Vilken ilsken tråd detta är, är i chock över snacket här inne.

För tillfället är det inte så trevlig ton här bland vissa. Men de flesta av oss vill gärna vara stöttande och glada och dela med oss av våra graviditeter. Jag hoppas att tonen snart blir trevlig igen, då det just nu nästan börjar leda till trådens död.

Men vi får väl sprida lite glädje istället!
  • Grus grus
    frestelsen skrev 2015-11-02 08:47:29 följande:

Hur vet man om det är UV o inte bara molvärk o vanligt gravkissande?

Kolla efter grumligheter i urinen, eller åk till vc och lämna urinprov. Symtomen kan vara väldigt annorlunda när man är gravid. Till exempel är det inte säkert att det gör ont när man kissar. Så var det i alla fall för mig.
  • Grus grus
    frestelsen skrev 2015-11-02 12:05:05 följande:

Skulle tillbaka till gyn nästa måndag för att se att lillen mår bra. Nu va jag tvungen att byta tid o ska dit på ons. Vart tillbakaflyttad till 6+0 o dw så inge hjärta då. På ons bör jag då va 7+3. Om lillen lever borde man se att den vuxit o se ett hjärta va?

Ja det borde man. Håller tummarna!
  • Grus grus
    En del av oss skrev 2015-11-03 17:32:12 följande:

[quote=75955733][quote-nick]Ankissen skrev 2015-11-03 17:17:36 följande:[/quote-nick]

Jag lämnar er tjejer. Min lilla hoppsan finns inte utan denna graviditet är en MA. Tid på gyn igen på fredag klockan halv åtta för att göra abort. Jag fick göra hemma med men beroende på en tidigare missfallsupplevelse valde jag sjukhuset. Vill dessutom undvika att genomföra processen inför mina barn. Lycka till med era graviditeter tjejer. Jag håller tummarna för er allihop.

[/

Beklagar fy vaf tragiskt. Abort menar du skrapning?

Nej hon menar abort. Hon kommer att ta tabletter för att stöta ut det vilket kallas för medicinsk abort.
  • Grus grus
    Wielkip skrev 2015-11-04 18:45:40 följande:

Vad är det för lyxtest?! Haha, sjuka summor ju, gör de fostret till Einstein eller något liknande? :D

Vi ska också göra nipt. Efter två missfall betalar vi gärna för att slippa risken vid fostervattensprov och moderkaksprov.
  • Grus grus
    Wielkip skrev 2015-11-04 18:58:24 följande:

Fast man måste ju inte göra fvp/mkp, det är ju bara om ultraljud/blodprov visar något knasigt?

Japp precis. Så vi gör kub först, vilket är gratis hos oss. Och om värdena blir dåliga ska vi göra nipt.
  • Grus grus

Nej jag funderar också på att skita i den här tråden nu. Säga vad man vill, "En del av oss", du är alldeles säkert en helt underbar människa och jag vill verkligen från djupet av min själ att du ska må bra i ditt liv. Kanske blir det fel när du formulerar dina inlägg, men i tjafset som blivit här i tråden är du alltid inblandad. I all välmening säger jag att du kanske skulle fundera lite på hur du skriver. Du har en jättebra idé att förstärka med en smiley. Det är inte alls oseriöst utan väldigt bra då tonen ofta är väldigt svårt att uppfatta i skrivande form.

Jag får se om jag lämnar tråden eller inte. Men tar en mer bakgrundsroll i alla fall.

• Grus grus
    Wielkip skrev 2015-11-05 20:12:39 följande:

Men hörni! Vad tråkigt det känns för min del att flera av er hoppar ur "min dåliga tråd" och skapar egna trådar, kan man inte bara ignorera det negativa? Man kan inte dra jämnt med precis alla i forum, precis som i verkliga livet...

Tror verkligen inte att de nya trådarna har något med dig att göra. Tror mer det handlar om att folk inte vill ha ett debatt-forum utan ett stöttande forum. Med egna trådar kan de göra egna regler.
  • Grus grus

Kikade in för att se om stämningen blivit bättre. Vänder och går igen. Verkar som att någon försöker sabotera tråden... Som jag sagt innan är du säkert väldigt trevlig och en toppenperson, men här lyckas du framställa dig själv ganska exakt tvärtom. Får se när jag kikar in nästa gång om det blivit bättre. Annars släpper jag den här tråden för gott. Riktigt tråkigt när det började så trevligt.

• Grus grus

Vad hände med "En del av oss"?

Svar på tråden Junibebisar 2016