Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

Junibebisar 2016

Erla skrev 2015-10-28 18:08:01 följande:

Nu hängde jag inte riktigt med... Varför ska jag dra av tre månader? Jag får det till tidigast 26 maj, BM tror början på juni, fl 1 juni och en gravidapp jag har får det till 5 juni. Jag kan inte gå efter min mens för den varierar från allt mellan 30 till 50 dagar.

Du borde ju vänta ett slutet på maj-barn, tänker jag. Du drar av tre månader för att på ett år (12) är du gravid i nio. Jag hade första dagen på mensen 4/9, och äl 21 september, och bf beräknat runt den 15 juni.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    Erla skrev 2015-10-28 18:18:14 följande:

Spännande, då får vi se vad de säger på ul imorgon, om allt ser ok ut. Skönt om man blir framflyttad men tråkigt att ev. behöva lämna gruppen :P

Äh du kan väl vara kvar vad det än visar? Du kanske går över tiden och några här kommer säkert att få för tidigt och föda i maj.
  • Grus grus
    princess77 skrev 2015-10-28 19:43:55 följande:

Inheaven ,detta var första VUL för att fastställa hur långt jag har gått.

Enligt sista mensen borde jag bara i vecka 8 men enligt läkaren kan jag Max vara i början av vecka 6 då man bara såg en fostersäck och ett litet foster.

Känns konstigt att jag skulle vara i vecka 6 då jag testade positivt för nästan 3 veckor sen... Tror tyvärr att det har stannat av.

Har en uppföljning nästa onsdag.

Mig skrev de tillbaka nio dagar. Jag blev också ganska knäckt. Förstod inte hur det kunde gå ihop. Men läkaren sa då att det är så oerhört svårt att mäta och får de 2 millimeter fel innebär det flera dagars skillnad. När jag kom tillbaka för nytt vul 1,5 vecka senare såg allt bättre ut och de skrev fram mig tre dagar. Och en vecka fram eller tillbaka är absolut inget ovanligt. Så inget är definitivt förrän det verkligen är definitivt. Nu såg de ändå hjärtslag på mitt vul, men de hade en helt ny maskin så det kan ha varit en faktor.
  • Grus grus
    Erla skrev 2015-10-29 08:41:37 följande:

Tyvärr får jag lämna er här och önska er alla lycka till med era små :)

Neeej...
  • Grus grus
    tiinytoes skrev 2015-10-29 12:58:41 följande:

Kan man lägga upp foto från telefonen här? :)

Inte jag i alla fall!
  • Grus grus

Med Android kan jag inte lägga upp bilder från mobilen.

• Grus grus
    Moneal skrev 2015-10-29 17:06:16 följande:

jag kan med min Android, om man sitter via webbläsaren på Mobil versionen :)

Kan varken med mobilversion eller standardversion.
  • Grus grus
    tiinytoes skrev 2015-10-29 17:38:57 följande:

Har android och får upp rutan där man ska lägga upp, kan välja fil men ingen blir vald :( dock fungerar det att lägga upp i bildarkivet... skumt :/

Samma för mig.
  • Grus grus

Imorgon är v.7 slut och då får man se vad v.8 bjuder på. Fördelen med det som v.7 bjöd på i form av halsbränna, ömma bröst, ont som fan i höfterna, känslan av en halvkilo tung golfboll mellan benen, extrem trötthet och plötsliga vredesutbrott, är att man var alldeles för upptagen för att orka oroa sig lika mycket som i v.6. Jag vet att symtom är extremt olika för alla och att det ena inte alls behöver betyda det andra, men efter två graviditeter som avstannat i år, båda med väldigt lite symtom, är jag glad för allt som händer. Just det, craving efter oboy kom också denna veckan.

Så nästa vecka hoppas jag på lite illamående. Hade inte lika ont i ligament och mage denna veckan som förra veckan.

• Grus grus
    Elliott94 skrev 2015-10-30 06:43:29 följande:

Inte för att vara så men för några dagar sen var denna tråden till för allt och alla fick skriva precis vad dom ville. Kunde man inte acceptera de så fick man lämna eller välja att inte läsa. Vad jag minns blev denna tjejen väldigt upprörd och tyckte att alla som skrev hur oroliga dom var gjorde henne orolig. Hon fick snällt backa och lämna tråden.

Nu la en av töserna här upp en text om en studie om illamående som hon tyckte kändes bra för att hon kände sig illamående vilket lättade hennes orolighet. Men helt plötsligt är de då inte okej för henne att lägga upp denna text för de gör andra här inne oroliga.. Tjejen bad dessutom om ursäkt om hon gjorde någon orolig och berättade även att hon hade vänninor som inte hade känt något alls och ändå fått friska barn.

Blir inte klok på hur ni vill ha de utan att man ska bli påhoppad här inne så jag har inte vågat skriva något på ett bra tag utan bara hängt med i läsningen. Kan någon snälla berätta om de är okej att skriva vad som eller inte?!?!?! Alla har ju olika tankar och funderingar och jag vill inte, precis som ingen annan här, bli påhoppad för att man skriver om sina funderingar!

Jag håller med. Funderade till och med på samma sak igår när jag läste. Alla får skriva om sin graviditet, frågor och funderingar och tips man har. Det kom vi ju överens om. Inte ok att ge sig på henne med artikeln.
Svar på tråden Junibebisar 2016