Junibebisar 2016
Jag har inte mått illa alls och varken min mamma eller syster gjorde det. Hoppas slipper det med! Vissa har mkt symptom och andra knappt några. Blir mest nojig om jag inte har Molvärk på nån dag:)
Jag har inte mått illa alls och varken min mamma eller syster gjorde det. Hoppas slipper det med! Vissa har mkt symptom och andra knappt några. Blir mest nojig om jag inte har Molvärk på nån dag:)
Bytte bh-storlek idag från B till D???????? haha. Känns konstigt så tidigt.
Var på ul idag och fick se en liten bebis på 5 cm med huvud, armar, ben och fötter. Så häftigt! Nu känns det helt plötsligt så verkligt att det är en bebis där inne!
Jag är i vecka 12 med bf 5/6. Ja jag vet inte vad jag hade väntat mig men när den lilla bebisen dök upp på bildskärmen och rörde på både armar och ben så kände jag äntligen att jag väntar barn igen. Innan har graviditeten bara varit trötthet, illamående, kissnödighet och en gasig, förstoppad mage. Nu blev det en liten 5 cm bebis också!
Måste få skriva av mig lite.. Veckan som jag avskyr är här. Gick in i vecka 10 idag och sist jag var gravid så dog fostret i vecka 10 (9+3) och det upptäcktes i vecka 13. Jag drömmer att jag får missfall varje natt nu, det är hemskt. Mitt illamående har avtagit också. Trodde inte att jag skulle bli såhär orolig :( Har fått tid på tisdag för ett nytt VUL..
Jag tänker inte vaccinera mig då jag inte gör det annars heller och får aldrig influensa. För mig känns det konstigt att spruta in tvivelaktiga ämnen i kroppen när jag är gravid. Är alldeles för rädd för biverkningar både på mig och bebisen. Men jag skulle inte ens ta en alvedon i graviditeten så jag är nog en hardliner vad gäller kemi överhuvudtaget...
Drabbas man ofta av influensan annars så förstår jag om man överväger det. Jag var aldrig sjuk, inte ens förkyld, under min förra graviditet.
Här i Tyskland är det inget man rekommenderar ändå.
Igår var första gången jag vågade ha sex. Vill inte blöda för då nojar man bara. Nån mer som undvikt det?
Hur gamla är ni som ska göra KUB? Jag ville göra det först men sen läste jag att man måste vara beredd på svaret och vad man ska göra med det. Jag hade aldrig vågat gå vidare med FVP dessutom och ta risken att få missfall/vill inte ha en lång nål i magen :/. Jag är snart 32. Hade varit lättare med NIPT men det kostar skjortan....
[quote=76035573][quote-nick]SabaGbg skrev 2015-11-23 08:38:01 följande:[/quote-nick]Japp! Har gått upp en kupstorlek och de är galet ömma till och från.[/
Ökat två storlekar haha. Usch :p
[quote=76037649][quote-nick]caroline1986 skrev 2015-11-23 18:02:41 följande:[/quote-nick]
Den lilla fisen mådde bra o inga avvikelser på kub! Den sprattlade som tusan ha! Dock fattade barnmorskan oss fel Vi ville ej veta kön men hon avslöjade det![/
Va??? Kan de redan se könet? Vilken vecka är du i?:)