Inlägg från: Jennyyyyy |Visa alla inlägg
  • Jennyyyyy

Junibebisar 2016

Vi har typ INGA namn. Är lite allergisk mot alla "trendnamn" och vill ha nåt mer annorlunda utan det ska vara konstigt. Namnet ska ju passa på en femtioåring med;)

• Jennyyyyy

Velar om jag ska göra KUB! V12 nu så dags att bestämma sig. Får åka till annat län isåfall då jag är under 35 och de gör det inte här i Halland. Kan man göra både blodprover och UL samtidigt?

• Jennyyyyy
    Maräng87 skrev 2015-12-08 20:43:04 följande:

Vad konstigt, jag är 28 och bor också i hallands län. Min bm frågade mig om vi var intresserade av kub. Nu gjorde vi inget och jag vet inte om vi i så fall hade fått betala men vad konstigt!

Min syster och kompis fick åka till Gbg och Ljungby. Hon kanske bara frågade? Tycker det ska vara lika vård överallt..
  • Jennyyyyy
    Micajin skrev 2015-12-09 15:59:39 följande:

Jag ska på inskrivning snart också i Halland så jag kan se om jag blir erbjuden? Annars är de konstigt. Kan inte vara så att det är olika i olika kommuner i länet?

Jo just det är ett etiskt dilemma och alla kommuner har rätt att göra som de själva vill fattar jag det som. Ljungby är närmst så ska ringa dem.
  • Jennyyyyy
    Micajin skrev 2015-12-10 06:38:20 följande:

Det ska jag nog också. Bor bara 5mil ifrån ljungby.

Nu har även Ljungby slutat med det för de som inte är skrivna där:/. Malmö el Göteborg och kostar 1800 typ:/. Så dåligt av Halland!!
  • Jennyyyyy
    Velveteen skrev 2015-12-09 21:54:04 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in i den här tråden, om det går bra!

Har BF satt till 1/6 och vi gjorde IVF så då ändrar man inte datumet under resans gång. Barnet kan ju komma redan i maj men jag hoppas på 1 juni! Är vårt andra barn. Gjorde inte KUB/NUPP eftersom vi bor i Halland och vi inte orkade/hann åka till två olika orter i Skåne för att göra det landstingsfinansierat och vi inte heller ville göra det på privat klinik. Är i v 15+0 i morgon. Har varit svullen om magen i princip sedan start men jag är lite mullig redan i vanliga fall så brukar ha rymliga kläder

Vet du nån stad i närheten som inte kostar? Bor i Halmstad. Såg att ev en klinik har här men kostar då 1900kr. Kanske är värt det men som sagt kasst med olika vård beroende på län..
  • Jennyyyyy
    annieh897 skrev 2015-12-11 10:47:44 följande:

Skrev igår att jag inte känt fosterrörelser... Sen igårkväll när jag låg i sängen och läste kände jag helt plötsligt hur det liksom bubblade väldigt väldigt lätt vid livmodern, kändes som luftbubblor i vatten som kittlade på insidan. Aldrig känt nåt liknande, kändes inte alls som att det var tarmarna som bubblade. Kan det ha varit fosterrörelser jag kände?

Kände exakt samma häromdagen dock lite längre upp. Kanske inte var det men var nåt jag aldrig känt innan iaf:)
  • Jennyyyyy

Kub bokat imorgon av alla dagar:). De hade visst kub på en privatklinik i Halmstad. Någon som fått veta kön på kub? Säkert väldigt svårt att se men kan de kolla?:)

• Jennyyyyy
    Ellaria skrev 2015-12-12 14:12:09 följande:

Vad var det för klinik?

Tudorkliniken på Brogatan:)
  • Jennyyyyy

Kub idag och än så länge såg allt jättebra ut. Blodprovet är inte färdigt ännu så får svar på fredag. Men alla organ på plats och det var en riktig liten sprallis:). Hjärtljuden låg på 157, går inte se kön ännu och det där med höga och låga hjärtljud är mest en myt? Var iaf värt varenda krona att se att allt såg bra ut och att den rörde sig massa:)

• Jennyyyyy
    Jeto skrev 2015-12-15 13:25:53 följande:

Idag fick jag se våran bebis för första gången på kub på ks i solna. Vi fick en låg risk, jippi!

Fick även med oss ett par underbara bilder.

Visst är det underbart?=) Vi gjorde KUB i söndags, sprattlade runt massa hihi. Så häftigt!!
  • Jennyyyyy

Är det någon mer som märkt av celluliter? Alltså de framträder massa nu pga extra vätska. Är det något ni märkt av/eller haft i förra grav? Känner mig så otroligt rälig just nu haha;P.

• Jennyyyyy
    frucgsvensson skrev 2015-12-16 21:35:21 följande:

Oj vilken magknip jag har haft ikväll i omgångar! Någon som känner igen sig på det? Jag tänkte direkt på förstoppningen, men det var inte så länge sedan jag fick göra nr 2. Magen är helt uppsvälld och öm nu, t.om bak i mitten på ryggen är öm.

Magknip deluxe pga alla gaser!!
  • Jennyyyyy

Undrar så om det är en pojk eller flicka:). Skallform och könsnubbar, tror det är svårt att se. Nån som har en gissning?:)
  • Jennyyyyy
    Lutetzia skrev 2015-12-20 19:31:42 följande:

Vilken fin bild! Jag kan tyvärr inte alls gissa. :)

Fick tyvärr inte alls någon bra bild från vårt UL. Vi såg lilla bebisen väldigt bra på skärmen, men sen avslutade läkaren undersökningen innan vi fått en fin bild. Så när jag bad om en bild fick vi den suddiga som syntes på skärmen.

Ja den ultraljudsapparaten var mkt bättre än på förlossningen:). Får stå ut och vänta till januari:).
  • Jennyyyyy

Känner ni er gravida, ni som är v13+ ca? Är det nu spökveckorna kommer? Fortf trött och ibland molvärk annars mår jag bra.

Hur mår ni?:)

• Jennyyyyy

Min moderkaka ligger i framvägg, men kan man känna sparkar tidigt ändå? Häftigt att känna de redan:)

• Jennyyyyy
    corona skrev 2015-12-26 15:46:56 följande:

Tack alla!   

Att få så sent missfall var en mardröm.  Särskilt eftersom den levde på ultraljudet två dagar innan.   Detta är vårt andra missfall och min sambos femte, så vi ska vänta något år nu innan vi försöker igen.  Och hoppas det inte är för sent pga min ålder. 

Lycka till allihop!  

Fy vad tråkigt:(. Ge inte upp! Hoppas ni lyckas snart igen, kramar!
  • Jennyyyyy
    tofslan skrev 2016-01-01 09:26:36 följande:

Gott nytt år alla!

Jag hade en fin nyårskväll igår men är så himla orolig nu. Gravid i vecka 17 och känner VÄLDIGT lite av graviditeten nu, jag dricker tom kaffe igen... Oron är så jobbig. Nästa vecka ska jag till BM, hoppas vi kan lyssna efter hjärtljud då så att jag kan slappna av igen. Förstår inte varför jag behövde bli så orolig igen.

Jag har kunnat dricka kaffe i flera veckor och är inne i spökveckorna nu. Känner bara lite molvärk. Oroa dig inte så länge du inte blöder och mår bra-njut!:)
Svar på tråden Junibebisar 2016