Inlägg från: Jennyyyyy |Visa alla inlägg
  • Jennyyyyy

Junibebisar 2016

[quote=76049454][quote-nick]Jeto skrev 2015-11-26 19:00:56 följande:[/quote-nick]Jippi ostfantasten jag hittade en brieost med pastöriserad mjölk![/

Åhhh vad för nån???? Älskar!! Fuskade häromdagen :/ så sugen på mackor med brie och salami!

• Jennyyyyy

Så nyfiken på vad det är för krabat där inne:). Har ni några typiska tjej eller killsymptom? Det där är nog mer hormonerna som styr än könet. Men ändå lite kul att gissa:).

• Jennyyyyy

[quote=76062361][quote-nick]frucgsvensson skrev 2015-11-30 12:01:57 följande:[/quote-nick]Jag går in i vecka 14 imorgon och har mått hur bra som helt hittils. NU först börjar jg få problem med illamående och SÖMNEN!! Får ju inte sova! Blir tokig.

Mår illa innan och efter varje måltid. Allt sitter upp i halsen på mig liksom. Så fort jag pratar eller hostar till så hulkar jag. Har inte kräkts ännu, men det är inte långt ifrån. Det plus att jag inte får sova på nätterna. Vaknar vid 3-3.30 varje natt och kan inte somna om. Går som en zombie och mår ännu sämre led illamåendet på jobbet.[/

Kom illamåendet nu?? Uggh har mått hur bra som helst och hoppas jag blir skonad från illamående. Ska alltså inte ropa hej än då;)

• Jennyyyyy

Så mysigt:) ser att det är en liten människa så tidigt:). Underbar känsla! Är det en tjej? Kan de se så tidigt?:)

Ellaria skrev 2015-11-30 18:54:54 följande:

Var på UL idag, trodde jag var 12+0 och hon mätte kroppen till 12+0 och huvudet till 12+3 (big head!) så hon beräknade att jag var 12+2. Allt såg bra ut och efter att den lilla vaknat var hon så aktiv...

Sträcker på benen lite :)

• Jennyyyyy

Imorgon är det dags för inskrivning och cellprov. Bara tanken att nån ska peta där inne (dessutom kan man blöda efter) får mig att rysa:p. Men lika bra att ha det gjort.

• Jennyyyyy
    Eleshu skrev 2015-12-03 09:05:50 följande:

Hej på er alla. 10+6 idag! Jag vill gå i i facebook gruppen vem ska kag skriva till?

Då ligger vi precis samma:). Vad för bf har du fått?
  • Jennyyyyy

Var på inskrivning idag. Hade 135 i hb, ultraljud i slutet av januari:). Förlossning står så

långt borta att jag inte hade några frågor om det. Så blir lite tidigare uppföljning i v20 för att prata mer om det då. Tror det är bra om man är lite oroligt lagd:)

• Jennyyyyy
    En del av oss skrev 2015-12-03 18:17:42 följande:

Vad har ni i ferretin och hB? Är ni zombietrötta? Har blivit rek att börja med 1-2 Niferex per dag och min mage blir ju sten av det och jag har ju redan svårt med toabesök gällande det så hur det kommer bli nu kan jag lätt räkna ut, men med tanke på hur galet trött jag är då jag kan sova dygnet runt så finns det inget val.

Min mage är likadan fastän jag inte äter järntabletter. Går ca tre dagar innan nåt händer nu (ursäkta infon haha). Tar lactulos men det verkar sådär. Nån som har bra tips??
  • Jennyyyyy
    Aaanonyyym skrev 2015-12-04 17:31:51 följande:

Fick hem en ultraljudsmonitor idag.. Hörde bara min egen puls, på tre ställen. Sen ett konstigt ljud typ 5 cm under naveln, lät som att man hoppa hopprep ungefär. Någon som vet vad de kan vara? Nu blir jag ju orolig :(

Min bm sa att man inte ska skaffa en sån då det kan göra en just orolig. Svårt att hitta på

Vissa innan v15 typ sa hon. Så tror det bara gör en mer nojig.
  • Jennyyyyy
    Kristalii skrev 2015-12-05 10:45:01 följande:

Apropå hörlurar till mobilen lyckades jag med min iPhone höra hjärtljud förra graviditeten. Jag testade apparna Stethoscope och iSteth. Kommer inte ihåg vilken som var bäst.

Lyssnade dock inte så här tidigt i graviditeten och det var ganska svårt att hitta hjärtljuden.

Hör man skillnad så det inte är ens egen:). Bebisen är iof mkt högre.
Svar på tråden Junibebisar 2016