• Inheaven

Junibebisar 2016

Men det känns som ni lämnar denna ist för gb?

• Inheaven
    Grus grus skrev 2015-10-10 07:31:11 följande:

Jag nös precis. H e l v e t e vad det drog långt ner på sidan av magen. Gjorde så fruktansvärt ont. Vad i hela friden var det?

Ligamenten?
  • Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-10 07:57:39 följande:

Ja lite tråkigt men på ett vis är fb smidigare.

men jag stannar här med :)

Tycker fl är roligt :)

Jag är med i fb också men vill inte att den här dör ut... :) hur mår du?
  • Inheaven

Eftersom jag är testnarkoman och behöver gå på avgiftning så har jag självklart testar igeeeeen, (mitt typ 10 gravtest) imorse på bim+3...

Nu känns det braaaaa :)

• Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-10 11:42:13 följande:

Ja men precis :)

snyggt test där, jag är för snål att köpa fler.

tänkte väll köpa ett digital så småningom, har tagit ett där jag fick 1-2 och ett 2-3 vill ha ett 3+ med.

tar dock lite äl test då och då, och de blir starkare oxå.

Nu tar teststrecjet upp så mycket färg att dwt nästan inte räcker till kontrollstrecket ;)

så en hel del hormoner är där i alla fall :)

men känner mig lugn :)

jag mår bra!

lite illamående ibland, lite Ligamentsmärtan till och från och ont i brösten annars mår jag oförskämt bra :)

vecka 8 nu :)

hur mår du själv?

V.8?!?! Men guuuuud. Du har kommit jätte långt ju :/

Ha ha jag testade igår kväll med äl test bara för skojs skull...

• Inheaven
    Moneal skrev 2015-10-10 11:42:13 följande:

Ja men precis :)

snyggt test där, jag är för snål att köpa fler.

tänkte väll köpa ett digital så småningom, har tagit ett där jag fick 1-2 och ett 2-3 vill ha ett 3+ med.

tar dock lite äl test då och då, och de blir starkare oxå.

Nu tar teststrecjet upp så mycket färg att dwt nästan inte räcker till kontrollstrecket ;)

så en hel del hormoner är där i alla fall :)

men känner mig lugn :)

jag mår bra!

lite illamående ibland, lite Ligamentsmärtan till och från och ont i brösten annars mår jag oförskämt bra :)

vecka 8 nu :)

hur mår du själv?

Glömde svara på din fråga.

Jag mår bra. Kanske för bra?

Känner av ligamenten ibland också. Annars bara sjukt sugen på saltlakrits. Det var jag med sonen med så jag väntar nog en pojke :)
  • Inheaven
    Ankissen skrev 2015-10-10 14:55:39 följande:

Jag har berättat för flera stycken fast jag bara är i v5. Mamma och syrran, min bästa vän, två på jobbet och idag en kusin. Jag ser det som så att om det går åt skogen behöver jag mitt supportsystem och det är dessa människor. Om allt går vägen är det skönt att älta med dem under vägen. Dessutom tycker jag man ska försöka jobba emot att missfall t.ex. är så tabu och inget man talar om. Jag berättar öppet om mina två för alla som frågar därför känns det inte som om den biten blir den värsta om ett mf inträffar. Det var mina små tankar...

Jag håller med dig.

Jag är också öppen med både mina missfall och ma och även om mina svårigheter krig grav och komplikationer mm.

Anser att man är mer normal då och känner sig inte så konstig.

Men den här gången hade det varit roligt om man kunde chocka så många som möjligt med "vaaa har du gått så långt"..

Men antar att det är önsketänkande ha ha
  • Inheaven
    JaninaH skrev 2015-10-11 00:35:27 följande:

Hej alla och grattis till plussen! ++++

Jag har försökt i över 13 år men har inte lyckats, har problem med sköldkörteln, men fick ny medicin 1,5 år sedan och vart gravid i Mars på min födelsedag, fick dock utomhavandeskap och missfall.

Hade en gastric bypass operation 30 Juni. Vi har skyddat oss med kondom och skulle ha gjort det fram till Mars nästa år, men glömde skyddet EN gång och jag vart gravid!!! Så jag är beräknad 14 Juni 2016 och hoppas att jag kommer klara denna graviditet med bravur! Tar dock ett nytt test imorgon, är rädd att detta test inte talar sanning, (efter 13 år med negativa test blir man lätt rubbad i hjärnan)

Jag kommer från Västerås men bor i London,

167 månader och 167 negativa test och äntligen 1 positivt (förutom missfallet) kan f*n inte förstå det!!! :D

Nu gråter jag nästan....

Ni är sååå värda detta. Stort grattis
  • Inheaven
    Mamma Lotta skrev 2015-10-11 20:38:04 följande:

Vilka här i tråden "hör till" NÄL?

Jag bor i norra Bohuslän och väntar som sagt nr 8, har mått illa till o från i en vecka lite drygt, men det lär slå till rejält efter v 7-8 det gjorde det sist......är mest trött så det förslår!

Ska till bm den 4 november för remiss till moderkaksprov och remiss till RUL. Ska bli så roligt med en bebis igen!

Väntar du ditt 8:e barn? Bra jobbat må jag säga :)
  • Inheaven

Oj vad jag har missat när jag varit på semester. Tänker inte ta mig igenom allt ni skrivit men välkomnar alla nygravida :)

Svar på tråden Junibebisar 2016