• Inheaven

Junibebisar 2016

Skål för det. Amen!

Nu går jag på en sisådär 2h övertid så nu bänder jag ner ögonlocken och låter drömmarna ta över.

• Inheaven

Har en liten allmän fråga.

Den riktar sig till er som varit gravida innan eller kanske har så nu.

Har ni fått lite rosa vid tex orgasm?

Då menar jag inte genom att stoppa in något som kan stöta till utan enbart orgasm?

Har läst att man kan få det iom att livmodern drar i hop sig och man kan ha sköra slemhinnor.

• Inheaven
    Ankissen skrev 2015-10-25 09:31:26 följande:

Hihi jag har också läst att man kan få lite färgade flytningar vid orgasm men det har aldrig hänt mig. Jag lever alltid i celibat mellan vecka 1 och 12 för att undvika en blödning. Inte för att det är farligt utan för att jag vet hur nervig jag blir om det kommer en blödning. Det lär inte vara farligt.

Ha ha ja jag fick ju lite så nu på morgonen. Jag är nog faktiskt inte orolig men samtidigt vet man ju inte. Det blir ingen mer orgasm för min del på ett tag iaf. Moha ha
  • Inheaven
    Grus grus skrev 2015-10-25 09:45:06 följande:

Vi har också valt celibat den här gången. Vi hade sex precis efter att jag plussat och fick jättekramp i magen efter orgasmen, så vi bestämde oss för att strunta i sex den här gången till efter kub.

Då tänker jag banne mig också gåni celibat. Stackars min man...
  • Inheaven
    Familjen N skrev 2015-10-25 10:22:57 följande:

Har inte varit inne mkt under helgen, men har läst ikapp lite. Då det verkar som många tycker det varit många inlägg med negativ klang om oro för MF, vilket ÄR den största oron i första trimestern så jag tänker skriva min historia hittills.

Fick ett tidigt VUL just för oron för MF/MA. Jag blödde(rosa flytningar) hela den veckan som jag egentligen skulle haft mens. Fick bara svaga streck till en bra bit efter BIM. Sen en blödning två dagar innan tiden för VUL.

Vet med mig själv att jag har kort lutealfas (tid mellan ÄL och mens) och att det pga detta inte fanns lång tid för ägget att fästa. (Därav svaga streck på testerna då jag inte var så långt gången)

Är inne på VUL i torsdags då jag enligt sista mensens första dag skulle varit i v 8+1 men som sagt, har ÄL senare än dag 14. (Dag 19-21 har jag sett med ÄL-tester)

Vi såg en helt normal graviditet i v 7+1 och så klart det vi alla vill se på ett sånt UL, ett hjärta som slår!!

Så, oro för missfall finns alltid hos nygravida. Oavsett tidigare erfarenheter av MF/MA eller om det är första gången man är gravid. Det gör inte saken bättre att symptom kommer och går och att man blöder lätt så tidigt.

Jag håller med som någon ovanstående skrev, att jag finns här för att lyssna på de som vill skriva om alla sinna orosmoln och nojor. Vi behöver prata om dem. Ibland slutar en graviditet med MF men oftast så går det bra.

Har själv MF/MA i bagaget. Fick efter dessa en fullt frisk dotter som nu är 3 år. Även med den graviditeten så blödde jag i vecka 6+, 12+ och 24+. Sen starta förlossningen med att jag börja störtblöda i v39+6 :)

Hoppas min historia har kunnat hjälpa någon iaf med att minska sin oro.

(Självklar skickar jag med bilden på det lilla pyret! )

Sicken underbar historia.

Åh så söt liten krabat med :)

Ja blödningar är otroligt vanligt, synd bara att det ska behöva ge en sån otrolig stress och oro.
  • Inheaven
    Jensan911 skrev 2015-10-25 12:11:04 följande:

Min lilla älskling vecka 7+6 (i fredags). Armar och ben och ett hjärta som slog. Vilken enorm kärlek man redan känner till detta lilla knyte!

Ååååååååh!

Så blödig jag är. Så otroligt söt. Vill också ha
  • Inheaven
    Ankissen skrev 2015-10-25 14:58:56 följande:

Så himla härligt att vi blir flera. :) Jag tänkte just på att vi blir nog snart inte så många fler i denna grupp. Jag pratade nämligen med en tjej som testat idag men hon fick bf i juli. :)

Trodde inte heller vi skulle bli fler. :) men det är bara roligt ;)
  • Inheaven

Jag vill så gärna berätta för barnen men det är riskabelt om något!

Det hade varit så otroligt sorgligt om något hände med bönan om vi berättat.

Min mamma kommer nog få veta ganska snart men det är mer av praktiska skäl då jag är väldigt lättblödande och skulle jag behöva åka in till gyn så kan hon ställa upp och ha barnen om mannen jobbar.

Svar på tråden Junibebisar 2016