• Inheaven

Junibebisar 2016

Wildlings skrev 2015-10-31 18:54:37 följande:

Hej

haha ja du jag brukar ha koll men efter att ha varit totalt uppslukad i mitt företag under 2 månader så upptäckte jag att jag har inte så mycket koll. :-P

Enligt min kalender ska jag ha haft mens 26 aug och ska då va i v 10 (9+3 lr nått) men med tanke på min symtom och när jag insåg att jag var gravid så tror jag inte att jag är fullt så långt gånget. Men vem vet jag har varit på inskrivning så vi räknar utifrån att jag är i v 10 tills vi vet något annat. Däremot tror jag inte att jag kommer pusta ut i v 12 eftersom jag inte säkert vet att jag är i v 12 då.

Tack för ditt grattis Grattis till dig med.

Får du inte göra vul där för att kolla hur långt gången du är?

Tack sj.
  • Inheaven
    Wildlings skrev 2015-10-31 19:12:37 följande:

Nej tyvärr.Jjag har pratat med BM om det men hon säger att de ger inte VUL av den anledningen här. Jag bodde i en annan kommun när jag väntade dom andra och med dom har jag gjort tidigt ultraljud av olika anledningar men här var det hårda bud. Så jag får fortsätta gissa ett tag till. Det ser ut som jag kanske ska få ett KUB test och då ingå ultraljud. Så de kommer få gissa när jag bör vara ungefär i rätt vecka för KUB test.

Men om du ska göra KUB är det extra viktigt att du vet jur långt gången du är.

Du ska inte söka någon privat klinik för att göra det?
  • Inheaven
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:18:26 följande:

Ankissen mfl jag är enl Fertility Friend, ÄL-test och VUL nu 22 dagar efter ÄL och fick imorse gravid 2-3 på CB digital. Senast jag var gravid och det gick åt skogen fick jag gravid 3+ 18 dagar efter ÄL.

Dagens test så kom ordet gravid upp direkt inom några sekunder ochnästan 3 minuter senare kom 2-3 upp. Är det något fabrikationsfel på testet?

Nä det är helt korrekt. Så fick jag med.

Hormonerna är så pass högs att den kan fastställa en grav men måste känna av hur långt gången du är.
  • Inheaven
    En del av oss skrev 2015-10-31 19:45:46 följande:

Men hur kan jag få 3+ 18 dagar efter ÄL senast och nu 2-3 22 dagar efter ÄL nu?

Tog du båda testen på morgonurin?
  • Inheaven
    Fiewh skrev 2015-10-31 23:03:02 följande:

Jag hoppar in här, gravid i v 8+2 beräknat i början av juni! :) Inte min första graviditet, men om allt går som det ska mitt första barn. Fick under min förra graviditet en blodpropp i moderkakan som gjorde att jag blev tvungen att föda i v 23, alldeles förtidigt för lillkillen att överleva. Har redan nu i v 9 börjat äta blodförtunnande tabletter och kommer från och med v 13 få börja ta blodförtunnande sprutor. Har i grunden en ökad risk för att få blodproppar överhuvudtaget. Har varit och gjort mitt första vul och det är ju alltid lika underbart att se det där lilla hjärtat slå! :)

Vad tråkigt att höra. Har själv fått det i 3 av mina grav så vet hur det känns. Dock aldrig senare än v.12

Jag tar fragminsprutor redan från start.
  • Inheaven
    primavolta skrev 2015-11-01 13:43:01 följande:

Fått missfall, vaknade med kraftig mensvärk och att det blödde. Va på gynakuten där läkaren sa att det sannolikt var missfall..

Han sa att jag skulle dubbelkolla med gravtest om 2 veckor :(

Så tråkigt, är ledsen och gråtfärdig om vartannat..

Nej men nej...

Lider så med er. :(
  • Inheaven
    frestelsen skrev 2015-11-03 13:11:05 följande:

Fostret hade dött i v.6 o måste ta tabletter för att få ut allt nu. Så lämnar gruppen. Lycka till alla. Kram

Fy så tråkigt :( beklagar innerligt
  • Inheaven
    Gweny skrev 2015-11-03 15:22:36 följande:

Hej, jag var med i tråden, men lämnade för mf, MEN visade sig att det inte var det fast rejäla blödningar, så såg dem något och nu efter flera VUL, senast idag så ser allt bra ut och hjärtat slår.

så är i v. 8+2 och det känns ofattbart, ett mirakel via IVF. 

Gud, under kan ske.

Välkommen in i matcgen igen :)
  • Inheaven
    Linda_ skrev 2015-11-03 15:54:09 följande:

Vi såg ett litet hjärta som slog <3

Grattis :)
  • Inheaven
    Ankissen skrev 2015-11-03 17:17:36 följande:

Jag lämnar er tjejer. Min lilla hoppsan finns inte utan denna graviditet är en MA. Tid på gyn igen på fredag klockan halv åtta för att göra abort. Jag fick göra hemma med men beroende på en tidigare missfallsupplevelse valde jag sjukhuset. Vill dessutom undvika att genomföra processen inför mina barn. Lycka till med era graviditeter tjejer. Jag håller tummarna för er allihop.

Så otroligt tråkigt att höra :(
Svar på tråden Junibebisar 2016