• Anonym (Otålig?)

När fick ni träffa barnen?

Ni som träffat någon med barn, hur lång tid tog det innan ni fick träffa barnen, och hur gamla var barnen.

• Svar på tråden När fick ni träffa barnen?
  • Anonym (Cilla)

Min man och jag ingick i samma kompisgäng i flera år innan vi blev ihop så barnen kände redan honom. Han hade dessutom redan varit hemma hos oss flera gånger innan vi blev ihop, ensam eller tillsammans med andra kompisar, så det var inte konstigt att han dök upp. Men det dröjde nog ett par månader innan han träffade barnen efter att vi blev ihop. Barnen var 8-14.

• Anonym (H)

Barnen var knappt 2 år när vi träffades (vi har båda ett varsitt barn)

Vi träffade barnen på första dejten. Vi var på en barnvänlig plats och sågs som vänner men ändå. Nu gick allt bra och idag är vi gifta men hur vi tänkte vet jag inte riktigt. Det enda jag vet är att jag är glad att allt gick så bra :)

• Anonym (Aha)

Några veckor (ca. 3-4?) vad jag minns, barnen var 4 och 8 år gamla.

• joseffin
    Anonym (Cilla) skrev 2015-10-12 06:57:37 följande:

Varför skriver du ett svar till ts när du citerade någon helt annan?

Jag har aldrig svarat TS, hur kan du påstå det? Jag besvarade personen jag citerade. Motivera detta, please.
  • BioBonus
    joseffin skrev 2015-10-12 01:16:08 följande:
    Fast det är inte ditt barn. Hon är 5 månader och behöver sin mamma och pappa, och att mamman ammar är inget konstigt. Sorry TS men detta handlar inte om dig. Du får nog ta och backa lite. Eller nej, mycket. Backa mycket.
    joseffin skrev 2015-10-12 08:05:25 följande:
    Jag har aldrig svarat TS, hur kan du påstå det? Jag besvarade personen jag citerade. Motivera detta, please.
    Här verkar det onekligen som att du blanda ihop kvinnan vars kille har en 5-månaders bebis, med TS som inte har det...
  • Anonym (.)
    Anonym (Otålig?) skrev 2015-10-12 00:45:35 följande:
    Vi har också klickat ganska direkt, men jag anser ändå att man efter tre månader fortfarande är i förälskelsefasen och inte riktigt vid sina sinnens fulla bruk alltid. Och i början har åtminstone jag alltid trott att den specifika relationen ska hålla.

Jag skulle vilja vänta iaf ett halvår. Samtidigt innebär det svåra problem att träffas barnveckorna så länge jag inte ska träffa barnet.
    Måste ni träffas på barnveckorna?
    Vill inte din partner lägga all sin energi och tid på barnet/en då eller hur resonerar hen egentligen?

Du resonerar i vart fall bra att du vill vänta. Barn är barn, man behöver inte skynda sig fram som en ångvält bara för att få sina egna behov uppfyllda.

• joseffin
    BioBonus skrev 2015-10-12 08:07:55 följande:

Här verkar det onekligen som att du blanda ihop kvinnan vars kille har en 5-månaders bebis, med TS som inte har det...

Nej? Jag vet att jag besvarat (fio) och inte (otålig), det är jag fullt medveten om. Det är lite därför jag citerat (fio) och inte (otålig) ;) Vart vill du komma?
  • BioBonus
    joseffin skrev 2015-10-12 02:44:34 följande:
    Jag har sett dig i en del trådar under helgen och jag kan inte säga mer än att du är ett stort skämt här på FL. Kommunicera ej med mig i trådar är du snäll.
    Förvisso helt OT, men om du inte vill att folk ska kommentera vad du skriver och ha åsikter om vad du tycker, så är kanske inte öppna forum på nätet din grej?
  • sextiotalist

Nästan 5 månader, de gick i lågstadiet och mellanstadiet.

• joseffin
    BioBonus skrev 2015-10-12 08:31:04 följande:

Förvisso helt OT, men om du inte vill att folk ska kommentera vad du skriver och ha åsikter om vad du tycker, så är kanske inte öppna forum på nätet din grej?

Hoppsan, någon uttalade sig alldeles för snabbt och klumpigt. Har jag sagt till DIG att du inte får kommentera vad jag skriver? Nej. Jag säger att du har väldigt fel.
Svar på tråden När fick ni träffa barnen?