• Anonym (Otålig?)

När fick ni träffa barnen?

Ni som träffat någon med barn, hur lång tid tog det innan ni fick träffa barnen, och hur gamla var barnen.

• Svar på tråden När fick ni träffa barnen?
  • BioBonus
    Anonym (xyz) skrev 2015-10-12 11:02:36 följande:
    Jättebra att du orkar förklara, jag får bara kalla kårar och hoppas det inte är på riktigt. Jag som inte kunde amma och var tvungen att ge ersättning efter mycken möda jag tycker det är oförståndigt minst sagt att ens lägga i en sån sak. Mamman vet bäst vad gäller den biten.

Och detta är inte ts. Varför tar så många fel?

Jag tror inte det är så många (förutom Joseffin) som blandar ihop 5-månaders bonsumamman och TS. Många svarar TS, flera svarar varandra och tråden spretar lite. Som vanligt på FL :)

• Brumma
    Anonym (xyz) skrev 2015-10-12 11:02:36 följande:

Jättebra att du orkar förklara, jag får bara kalla kårar och hoppas det inte är på riktigt. Jag som inte kunde amma och var tvungen att ge ersättning efter mycken möda jag tycker det är oförståndigt minst sagt att ens lägga i en sån sak. Mamman vet bäst vad gäller den biten.

Och detta är inte ts. Varför tar så många fel?

Oj. Ja du har alldeles rätt :)

Det vet jag ju mkt väl att det inte är TS.. Sorry :)

Nja. Jag vet en del mammor som faktiskt inte vetat bäst utan vägrat låta pappan ta en normal papparoll. Vilket i normalfallet innebär att pappan kan vistas en liten stund med sitt femånaders barn utan mammans vakande öga.. Mammor som låst sig i sina egen sårade känslor istället för att se till barnets bästa.

Men nej. Alla barn kan inte både amma och ta ersättning och jag förstår de som inte vågar prova. Personen ifråga har massor med tid att bilda familj med barnet. Och ur barnets perspektiv tror jag det är alldeles utmärkt att ha två familjer som älskar barnet :)

Men för tillfället är barnet alldeles för litet för att personen skall kunna träffa barnet tillräckligt mkt för att "bilda familj".. Träffas ute på en promenad absolut - precis som pappan säkert vill visa barnet för sin bästa kompis, mamma osv så borde han även kunna låta sin partner träffa ngn gång. Men de flesta tillfällena bör NATURLIGTVIS ske där barnet är tryggt. Hos mamman i hennes närhet. Sova över är inte att tänka på förrän barnet är MINST ett år och då om barnet har en mkt nära kontakt med sitt barn. Hans sambo kommer i nuläget i andra hand. Men som sagt - en femånaders bebis kan lämna mammas sida en kort stund.

Detta självklart även om pappan vill lämna mammans sida med barnet i nuläget ;)

Sorry. Känner att inlägget låter en aning rörigt..
  • Brumma
    BioBonus skrev 2015-10-12 11:07:24 följande:

Jag tror inte det är så många (förutom Joseffin) som blandar ihop 5-månaders bonsumamman och TS. Många svarar TS, flera svarar varandra och tråden spretar lite. Som vanligt på FL :)

Jo. Jag tog tyvärr fel o skrev TS även jag. Fast jag VET ju att jag skrev fel å andra sidan ;)
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Skulle) skrev 2015-10-12 10:16:07 följande:

Om pappan inte har känt att han haft problem att knyta an till barnet, och prioriterar just detta, istället för att tillfredsställa sin nya flickväns behov av att "skapa en liten familj" med exets barn så ser jag ingen anledning nej. Han ska inte behöva gå på uppgjorda promenader med barnet i syfte att flickvännen ska få leka familj. Hon får helt enkelt vänta tills det passar för föräldrarna. Det allra bästa är förståss om om hon och barnet, så småningom får en riktigt fin relation, men inte för att hon ska få leka familj med någon annans spädbarn.

Precis så tänker jag också. Märklig människa å ha behov av att leka familj helt utan insikt. Fy vilken ångest för mamman!
  • joseffin

Men nu får du ju ge dig. "TS" skrev jag i rena farten, men jag vet vem jag citerade och att det inte var ts. Hur det kan bli ett så stort bekymmer för dig förstår jag inte.
  • Anonym (xyz)

Ja det blir mer fart med ett provocerande inlägg. Ska vi lämna det därhän nu och låta ts få sin tråd tillbaka?
  • joseffin
    Brumma skrev 2015-10-12 10:52:40 följande:

Håller helt med.. men tycker inte att man kan skylla på att barnet inte kan lämna mammans sida pga amning... det håller liksom inte på en femånaders..

Så om en mamma helammar vid 5-månaders ålder och det funkar jättebra (smakportioner lr liknande har ej introducerats) så tycker du ändå att pappan ska ta barnet ifrån mamman? Om barnet ger signal på att h*n är hungrig och det ända som funkar är bröstet, vad tänker du att man ska göra då?
  • Anonym (Otålig?)
    Anonym (xyz) skrev 2015-10-12 11:36:52 följande:

Ja det blir mer fart med ett provocerande inlägg. Ska vi lämna det därhän nu och låta ts få sin tråd tillbaka?

Känns som (fio) kanske borde starta en egen tråd. Hon skulle nog få både fler och bättre svar där :)
  • BioBonus
    joseffin skrev 2015-10-12 11:37:07 följande:
    Så om en mamma helammar vid 5-månaders ålder och det funkar jättebra (smakportioner lr liknande har ej introducerats) så tycker du ändå att pappan ska ta barnet ifrån mamman? Om barnet ger signal på att h*n är hungrig och det ända som funkar är bröstet, vad tänker du att man ska göra då?

Inte måste ens ett helammat barn på fem månader äta varje timme hela tiden. Man kan planera in ett matuppehåll på en timme eller så så att pappan kan få lite ensamtid med sitt barn?

Vill man ha problem så skapar man sig problem.

• Anonym (Cilla)
    joseffin skrev 2015-10-12 11:35:04 följande:
    Men nu får du ju ge dig. "TS" skrev jag i rena farten, men jag vet vem jag citerade och att det inte var ts. Hur det kan bli ett så stort bekymmer för dig förstår jag inte.
    Men hur ska vi andra veta att du inte menar TS när du skriver TS?
Svar på tråden När fick ni träffa barnen?