• Anonym (velar)

Spermadonation från makens pappa?

Jag o min man har genomgått ett par IVF med ICSI. Jag har bra värden och bör ha fina chanser att bli gravid. Min man har få och slöa spermier och har även i ett tidigare förhållande genomgått flera IVF utan något som helst resultat med dålig embryokvalitet. Vi blev gravida vid FET då vi hade en blasto kvar i frysen efter 1:a IVF:en men fick MA i v. 13.

Vid våra ÄP har vi fått förhållandevis bra antal med ägg men få befruktade och ännu färre av bra kvalitet. Det har gjort att vi endast hade ett embryo till frysen vid 1:a och inga till frysen vid 2:a. Läkarna kan inte säga riktigt varför det blir få befruktade, men en trolig anledning är väl spermiefaktorn.

Jag börjar känna paniken över att det kanske inte blir några barn för oss. Mannen vet inte om han skulle vilja adoptera men vet inte heller vad för lösning han tänker sig om vi inte lyckas. I förra förhållandet hade de tänkt att leva barnlösa eftersom det inte gick (dvs inte adoptera). Jag själv kommer inte att kunna leva utan barn, att bara ge upp att försöka. Jag är inte jättesugen på att adoptera ett barn utan vill gärna ha anknytningen från start. Jag har funderat lite på spermiedonation, men samtidigt känns det konstigt att någon annan man skulle föra sina gener vidare till mitt och min mans barn. Jag har ändå en dröm om att både jag och min man skulle kunna känna igen oss själva i vårt barn, att vår kärlek kan skapa något som är en del av oss båda. Jag undrar om det är någon som har fått spermier donerade från en släkting? I vårt fall skulle man kunna tänka att mannens far donerar och vi gör en heminsemination, så mannen kan se sig själv i barnet. Är det någon som har gjort något liknande? Hur har det fungerat, rent praktiskt och efter att barnet har fötts? Har det varit konstigt på något sätt? Jag själv känner att jag lätt hade ställt upp för min syster om hon hade behövt ett ägg, för att hon ska få ett barn som fortfarande är hennes kött och blod och som hon kan se sig själv i.

• Svar på tråden Spermadonation från makens pappa?
  • Kine
    Anonym (Suck och stöd) skrev 2015-10-13 01:47:07 följande:

Detta skulle kunna förklaras för henne på alla möjliga sätt. Hon förstår inte ändå. Jag tycker hon är riktigt skrämmande.

Jag tänker inte förstå något som är felaktigt. Något som inte är korrekt. Det är bara totalt onödigt.
  • Kine

[quote=75869819][quote-nick]Anonym (Suck och stöd) skrev 2015-10-13 01:49:18 följande:[/quote-nick][/quote]

• Anonym (E)
    Kine skrev 2015-10-13 01:48:39 följande:

Om man, som du och andra Anonym gör MEDVETET GÅR IN I TRÅDAR OCH LETAR EFTER MIG SÅ ÄR DET STALKING. Var det oklart?

Jag kan förklara igen. ATT MEDVETET GÅ IN I TRÅDAR OCH LETA UPP EN SPECIFIK MEDLEM ÄR STALKING! ATT man dessutom går OT och till personangrepp gör bara att man bmir anmäld x flera.

Det är fortfarande inte så att denna person stalkar dig!

Personen,precis som jag känner igen dig i trådarna, just utifrån ditt sätt att debattera.
  • Anonym (pappa)

Hur som helst, för att sammanfatta:

TS idé om att låta sin svärfars vara sin mans barns pappa är spontant fel, och eventuellt juridiskt och medicinskt problematiskt.

Presumtivt faderskap har det aldrig i Sveriges historia behövts skrivas papper om, så medlemmen "Kine" har fel i det, även om det behövdes i just hennes fall, för naturligtvis finns det undantag till alla regler.

Och min make drar i mig, för det är dags att gå till skolan om 7 timmar och jag fungerar dåligt som lärare på mindre än 8 timmars sömn. Så det är hög tid att gå och sova.

Det ska bli intressant att se hur många av trådens inlägg försvunnit tills imorgon, om tråden över huvud taget finns kvar.

God natt.

• Anonym (Suck och stöd)
    Anonym (E) skrev 2015-10-13 02:08:26 följande:

Ja,hur ska det här sluta?

By the way är det mot FL :s regler att öppet i trådarna spekulera om andra deltagare.

Är det ens möjligt att ta reda på nånting om en medlem utöver själva medlemskapet? Jag har aldrig tänkt den tanken. Men jag är ju heller ingen stalker som har denna sortens kontakter som är tillgängliga kl 2 på natten.
  • Anonym (E)
    Anonym (Suck och stöd) skrev 2015-10-13 02:21:04 följande:

Är det ens möjligt att ta reda på nånting om en medlem utöver själva medlemskapet? Jag har aldrig tänkt den tanken. Men jag är ju heller ingen stalker som har denna sortens kontakter som är tillgängliga kl 2 på natten.

Nja,jag tror hon mest försöker att skrämmas!

Hon verkar tyvärr vara en förvirrad stackare som gör sig osams med folk i forumet.
  • Anonym (E)
    Kine skrev 2015-10-13 01:53:55 följande:

[quote=75869823][quote-nick]Anonym (Suck och stöd) skrev 2015-10-13 01:50:39 följande:[/quote-nick]

Med hjälp av lite kontakter var det inte svårt att få veta vem som döljer sig bakom Anonym. Och inte vara medlemskap på fl.

[/quote]

Sure!
  • Anonym (flerbarnsfar)
    Anonym (pappa) skrev 2015-10-13 02:15:41 följande:

TS idé om att låta sin svärfars vara sin mans barns pappa är spontant fel, och eventuellt juridiskt och medicinskt problematiskt.

Det står faktiskt i lagen att om maken ger sitt samtycke till insemination så anses han som far om makan blir gravid på det sättet. Det skulle innebära att de inte ens behöver ljuga om hur barnet kom till för att maken ska anses vara far till barnet.

Jag är inte jurist, så det vore bra om fler kollar på detta. Det kanske är andra regler om man inseminerar själv hemma? Vid en officiell insemination har barnet vid 18 års ålder rätt att få veta vem som är den bilogiska fadern. Gör man det själv har man bättre möjligheter att hålla det hemligt, om man nu vill det.
  • Anonym (Suck och stöd)
    Kine skrev 2015-10-13 01:54:54 följande:

Jo det är stalking. Eftersom ni medvetet går in i tråden och går till personangrepp på direkten. Så ja, det är stalking. Och stalking är brottsligt.

Jag tycker du verkar vara lite paranoid av dig. Du och jag har aldrig kommunicerat med varandra i någon tråd innan. Jag har däremot sett dig i en del trådar och känner igen ditt nick och något jag uppmärksammat som är väldigt återkommande är att du hela tiden gör dig osams med folk. Du sitter och bråkar med folk dagarna i ända. Detta är ett offentligt forum och om jag anser ditt beteende vara lite väl udda, så har jag full rätt att påpeka det också. Om du inte tycker om att jag gör det, så får du helt enkelt sluta bete dig otrevligt mot folk på fl eller låta bli att svara mig. Men du väljer att svara mig, du väljer att vara spydig och då får du nästan lite tåla att jag bemöter dig på samma nivå. Du är mer känd här på FL än vad du tror, och inte är det positivt. Det finns mer än 2 anonyma här, och jag tror du misstar väldigt många av dem för att vara samma person.

Du säger att det är tur att jag inte vet vem du är och var du bor, vilket jag fullständigt skiter i faktiskt. Du däremot säger att du tagit reda på vem vi är utöver våra medlemskap, du tycker inte själv att DET är lite stalkingbeteende? Du blir behandlad så som du behandlar andra, så av med offerkoftan och börja bete dig.
  • Kine
    Anonym (Suck och stöd) skrev 2015-10-13 02:01:48 följande:

Med hjälp av lite kontakter var det inte svårt att få veta vem som döljer sig bakom Anonym. Och inte vara medlemskap på fl.

Jag heter Josefin, är strax över 30 och bosatt i Gävle. Vill du träffas?[/quote]

Jag vet redan vem du är och vart du bor.
Svar på tråden Spermadonation från makens pappa?