• Anonym (Styvmorsan)

Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?

Hej allihopa.

Kan tänka mig att påhoppen kommer hagla, men jag är beredd.

Snart vankas de skollov, då jag är mammaledig så blir ju barnen hemma med mig såklart, fritids är ju uppsagt. Jag har några barn, jag har ganska nyss fått en till så hormonerna är i rullning.. Jag känner mig otillräcklig för allt å alla, dåligt samvete att man inte hinner alla barn just nu på de sättet man vill, är helt slut efter vakna nätter m.m.. Ja ni kanske förstår.

Äntligen skulle lovet komma så jag får mer tid med mina barn, men nu är de tydligen bestämt att sambons barn sen tidigare ska vara här med mig den veckan också, fast de är mammans vecka. Pappan jobbar så här kommer jag stå själv med alla barnen, så mitt dåliga samvete är genast ännu värre.. Tycker ni att de är mitt jobb? Eller är jag bara egoistisk som ser till mig själv och mina barn för tillfället? Hade de varit vår vecka så hade de ju inte varit samma sak, då är de ju självklart att de ska vara här!

• Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?
  • Anonym (Angie)

Du är inte egoistisk. Din man borde förstå att du behöver landa och få lite lugnt nu eftersom ni har fått ett nytt tillskott i familjen. Det är han som är egoistisk som vill att hans barn ska vara hos er nu när dom har lov. Det är ju den mammans vecka och han ska ju jobba. Hur tänker han egentligen. Näe, du är absolut inte egoistisk.

• LFF

Du ska alltså vara barnvakt åt sambons barn, på deras mammas vecka, och har en nykomling hemma och har inte blivit tillfrågad om det är ok? Eller är de extra barnen så stora att de tar hand om sig själva och kan hjälpa till med de yngre?

Oavsett, att detta bestämts utan att du ens blivit tillfrågad är respektlöst.

• Anonym (Blah)

Det är absolut inte okej att din man och hans ex bestämmer det här över huvudet på dig! Nej, du är inte ett dugg egoistisk men de andra två är däremot jäkligt respektlösa.

• Anonym (Styvmorsan)

Nej alla barnen är i yngre skolåldern så de är ingen som kan ta hand om "sig själv".. Jag är inte tillfrågad öht, bara tagen för given som hennes eller deras barnvakt. Dom har ju ändå rätt till dagis och skola, som de flesta barn med arbetande föräldrar är på just på loven. Jag känner mig bara så utnyttjad och slutkörd för tillfället.. Blir så ledsen

• Anonym (Styvmorsan)

Dagis och fritids skulle de ju förstås stå

• Anonym (.)

Du och "Pappan" verkar ha en sådär relation eller?

Han bara förutsätter att du ska ta hand om barnen på deras mammavecka, när ni fått en liten precis.
    Förstår inte hur det går ihop..?
    Har han inte sagt minsta ord om det? Frågat? Eller har han bara "bestämt" det?

I så fall, varför har han bestämt det?
    Han jobbar ju visst så han ser dem ju knappt ändå.
    Vad är anledningen till att de ska vara hos er?

• Anonym (Styvmorsan)

Hon frågade hur de skulle bli på lovet, han antog väl att de var hans vecka, och de var jag ju såklart Ok på, jag kan ju inte göra så mycket annat. Förutom att jag ifrågasatte varför de inte kan vara på fritids eller dagis, men hon bestämmer tydligen att om de är lov så är dom lediga. Fattar inte riktigt varför. Anser hon att dom ska vara lediga och skriver ledig innan någon annan får sagt sitt så tycker väl jag att då får hon ha dom lediga hemma då.

Precis så tycker jag med, är dom här så vill dom väl först och främst vara med sin pappa, inte med mig. Anledningen till att de ska vara här är för att hon måste ju faktiskt jobba, eftersom jag är hemma mammaledig så är de ju typ "självklart" att jag ska ha dom, jag är ju ledig.

När de är saker gällande dom två, han och exet så är de inge bra, han har blivit lite bättre att fråga mig om de blir förändringar, men i de stora hela är han hennes nickedocka och svarar ja innan jag ens är informerad.

• Alexi

Men då kan väl du bara privat att öppna mun, vara lugn och rak och tydlig. Och berätta hur du känner det. Spela inte offer eller agressiv, var lugn och tydlig.

• Anonym (marit)
    Anonym (Styvmorsan) skrev 2015-10-21 14:33:30 följande:

Nej alla barnen är i yngre skolåldern så de är ingen som kan ta hand om "sig själv".. Jag är inte tillfrågad öht, bara tagen för given som hennes eller deras barnvakt. Dom har ju ändå rätt till dagis och skola, som de flesta barn med arbetande föräldrar är på just på loven. Jag känner mig bara så utnyttjad och slutkörd för tillfället.. Blir så ledsen

Förstår jag mkt väl. Du borde totalvägra. Det där är inte okej alls. Inte snällt alls.
  • Anonym (marit)

Kan du dra iväg till nån och låta föräldrarna lösa problemet? Till dina egna föräldrar? Bara du och dina barn?

Svar på tråden Är det jag som är sjukt jävla egoistisk?