• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • MrsLovisa

Nä va kul!! Då har vi samma bf Tiana Dock hoppas jag på någon dag innan så man slipper ligga på bb under midsommar vore trist!

Nästa möte med min barnmorska är 7 mars, blir så sällan när man väntar nr 2 verkar det som...

• Tiana
    MrsLovisa skrev 2016-01-27 10:28:47 följande:

Nä va kul!! Då har vi samma bf Tiana Dock hoppas jag på någon dag innan så man slipper ligga på bb under midsommar vore trist!

Nästa möte med min barnmorska är 7 mars, blir så sällan när man väntar nr 2 verkar det som...

Jag fick mitt 1 mars, jag är förstförderska och tyckte det var långt till dess, kommer vara i 24+0 då, men får ju anta att de vet vad de gör Glad Verkar vara många gravid nu så det är ont om tider.
  • hundochhäst

Jag har varit på RUL och allt såg finfint ut. Blir en tredje av samma kön, lite besviken för jag har alltid velat ha en son. Det viktigaste är trots allt att hon verkar vara en frisk tjej. Jag kommer att bli så glad när hon är ute!

• Cadencee

Jag mår bättre nu, inte så mycket illamående å liknande (även om jag kräktes på perrongen i Stockholm i fredags). Annars är jag inte trött längre vilket också är skönt! Känner av lite ligamentsmärtor. Är nu i vecka 17 (16+6) och vi ska på RUL måndagen den 8/2 :D

• sasaj

Hej alla!

Här mår vi också bra vad vi vet. Illamåendet har börjat ge sig här med men händer nån gång.

Själv har jag RUL i morgon och är verkligen jätte rädd. Första föderska kanske därför jag är så rädd eller är man alltid det?

• Enamorada

Jag mår bra men har senaste veckan känt av foglossning. Har lånat ett foglossningsbälte som jag haft sen igår och det hjälper mkt, skönt! Jag är i v 18 och har RUL nästa vecka. Känner inte så mkt sparkar än, tyckte mig känna rätt mkt fladder ett tag men knappt nåt nu sista veckan så är lite småorolig, men är säkert ingen fara. Magen växer ju iaf

Förstår känslan hundochhäst. Jag har också två av samma kön och visst vore det kul att ha av båda sorter. Men det viktigaste är självklart ett friskt barn.

Sasaj lycka till på RUL, allt är ok ska du se! Är det första ultraljudet?

• MrsLovisa
    Tiana skrev 2016-01-27 10:39:19 följande:

Jag fick mitt 1 mars, jag är förstförderska och tyckte det var långt till dess, kommer vara i 24+0 då, men får ju anta att de vet vad de gör  Verkar vara många gravid nu så det är ont om tider.

Ja men det är långt för en förstföderska men det är väl ont om tider nu. Jag ska på glukosbelastning v26 och då träffar jag barnmorskan.
  • Tolotoli
    sasaj skrev 2016-01-27 13:36:19 följande:

Hej alla!

Här mår vi också bra vad vi vet. Illamåendet har börjat ge sig här med men händer nån gång.

Själv har jag RUL i morgon och är verkligen jätte rädd. Första föderska kanske därför jag är så rädd eller är man alltid det?

Jag är också lite nervös fast det är mitt fjärde barn, men är nio år sedan iof. Tänk på vad roligt det kommer bli att se den lilla! Vill ni veta om det är en pojke eller flicka? 
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-27 10:39:19 följande:
    Jag fick mitt 1 mars, jag är förstförderska och tyckte det var långt till dess, kommer vara i 24+0 då, men får ju anta att de vet vad de gör Glad Verkar vara många gravid nu så det är ont om tider.
    Går du där du bor eller? Jag fick välja om jag ville ha en tid innan v. 25 och tyckte det var bäst. Nu stöter vi ju oftast på barnmorskan ändå när vi varit hos läkaren så man får säga hej och fråga något om det behövs.

Läste lite om hur ofta man går och verkar väldigt långt mellan, jag först hälsosamtal samtal runt v. 9 och hade inskrivning först v. 14, när hade du din? 
    MrsLovisa skrev 2016-01-27 10:28:47 följande:

Trodde med vi skulle få långt emellan för att det är fjärde barnet men verkar vara liknande för de som ska ha första. Vet att mödravården häromkring varit ganska ansträngd ett tag. Hur ofta gick du första gången, jag kommer inte ihåg själv hur det var med första.