• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Pluttan86

En vecka kvar till Vul för mig, längtar!! Om allt ser bra ut så ska jag boka in mig till mvc:)

• En del av oss

[quote=75978059][quote-nick]Luttiis skrev 2015-11-08 22:31:02 följande:[/quote-nick]

Är 26 år och också från Stockholm :)

[/

Lust och ses någon dag och gravidsnacka och ta en fika eller lunch på stan?

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
  • En del av oss

[quote=75978654][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 06:20:46 följande:[/quote-nick]

33år och bor i Stockholm, typ haha.

Andra barnet.

Min ländrygg vill ta kål på mig. Någon annan som känner så? Tips mot värken?

Känns som jag haft mensvärk sedan jag plussa. Minus vissa dagar då jag känner nada :/

[/

Vore kul om du kanske kunde hänga med mig och den andra blivande mamman på gravidfika eller gravidlunch på stan. Om ni vill förstås. Behöver gravidkompisar och blivande mammakompisar då ingen i min närhet väntar liten.

Låter jobbigt med värken, men kanske vetekudde som du lägger i micron en stund eller massage. Träning brukar hjälpa mig när jag har ont.

Jo idag känns det bättre. Vecka 6+0 så sjunde vecka nu, tempen upp 0.1 och CB digital visar gravid 3+ idag precis som den ska inga symtom dock men min vän sa med stora barn att det strålar om dig att hon aldrig sett mig så lycklig.

• En del av oss

[quote=75978869][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 08:29:30 följande:[/quote-nick]

Jag anade att det var något åt det hållet då jag har även ont i ljumskarna (samt magen). Bara det att ländryggen är värst. Förutom när jag tar ett varmt bad eller har vetekudde mot den. Funderar på att börja träna (regelbundet) lite lätt.

Har någon tips på övningar? Och finns det någon gräns på hur mycket man får bada?

[/

Du kan få träningstips av mig. Vilket gym går du på? Du kan köra hemma också om du har typ en pilatesboll och ett gummiband. Jag har ett super program för ryggen och övningarna är säkra. Har du någon träningserfarenhet? Jag tränar själv på gym några gånger i veckan och styrketräning är superbra under graviditeten visade en studie som nyligen presenterades så ingen fara. Bad däremot vet jag inget om då jag inte äger något badkar och för kallt i vanlig pool. Bubbelpool däremot ska du undvika vad jag vet pga risk för bakterier som trivs i värme.

• En del av oss

[quote=75979107][quote-nick]Mamacitaa skrev 2015-11-09 09:51:02 följande:[/quote-nick]

Nej du är bara klok :D

Jag är 29 år och bor i sthlm men flyttar till Norrtälje kommun i mellandagarna :)

[/

Åh en till Stockholmare. Vi kanske kan bli ett gäng som invaderar cafeer i framtiden ha ha

• En del av oss

[quote=75979517][quote-nick]DLR skrev 2015-11-09 11:48:50 följande:[/quote-nick]

Mitt illamående har börjat smyyyga sig in. Mår liiite illa på morgonen och liiite på kvällen. Inte i närheten av min förra grav, men jag känner den. Det jag känner av mest, utöver molvärken, så är dessa hormoner något jag känner av. Jag som inte alls brukar vara känslig är EXTREMT känslig.

Kan nog vara en kombination av hormoner och mitt abstinens (rökare).

Ps. En del av oss, saknar dig här inne. Hur mår du? Hur går allt?

[/

Naaw vad gullig du är! Här är är jag. Har sovit lite var trött och sedan kom min vän över som själv har två barn som är i skolåldern (hon ska mest troligt vara med när mitt barn ska födas om det går bra). Jag mår bra inga symtom och fryser som bara den och är arg som attan på min granne som är en riktig su**a

Ja du känslig är jag med, stackars sambo han får ta mitt humör det är gråt och plötsliga vredersutbrott. Jag är en lugn person annars men nu så kan jag bli gråtig eller arg på det mesta som nyheterna ha ha.

Rökning är också något jag oroar mig. Jag blir knäpp på mig själv som oroar mig för mf/ma men röker för jag är så orolig...försöker dra ner på det för sttkunna sluta men det är stört omöjligt. Jag har läst att eco cigg e cigg ska vara okej så ska kolla upp det som avvänjningshjälp för zonniax funkade inte brände som eld i munnen.

• Luttiis

Ja vi är en del stockholmare här inne! Kanske får ta och ses någon helg på något fik och gravidprata lite! Vore skoj att få träffa er blivande mammor, har en kompis med en son på snart ett år men inga andra vänner som är gravida nu samtidigt som mig :)

• Donna85

Usch vad jag har börjat må illa :( började förra veckan, i fredags kräktes jag 2 ggr på jobbet. Använder åksjukearmband och har börjat med postafen men vet inte om det hjälper så jätte mycket... Testade postafen förra graviditeten med men gav upp direkt för jag kunde inte hålla ögonen öppna utan somnade på jobbet.. Är trött nu med men inte riktigt lika mycket. Sovit dåligt några nätter o då blir illamåendet ännu värre. Någon som har nåt tips?? Testat att äta innan jag stiger upp men det hjälpte inte nåt direkt. Försöker småäta lite hela tiden så håller det sig lie lugnare, äter jag lite större portion så mår jag jätte illa.

• Luttiis
    Pluttan86 skrev 2015-11-09 12:16:51 följande:

En vecka kvar till Vul för mig, längtar!! Om allt ser bra ut så ska jag boka in mig till mvc:)

Vilken vecka är du i när du gör vul?

Jag är lite sugen på att boka in ett om det finns tid i veckan men är orolig att man inte kommer kunna se någon hjärtaktivitet och då oroar det nog mer än hjälper, jag är i v 7 (6+0)
  • SaraIdun
    sasaj skrev 2015-11-09 12:02:45 följande:
    Jo väldigt skönt att ha nåt men just nu känns det som vad jag än gör mår jag illa haha.

Jo jag har också hört att det är vanligt. Så nog ingen fara alls.

Jo jag har varit där redan behövde kolla så allt såg ok ut och att jag hade bra järnvärden.

Hade ett ma i september och när dom startade det så tappade jag för mycket blod så ja min järnvärden har tagit tid att få upp.

Vart ska du går någonstans?
    Okej, vad bra att det såg bra ut :) Jag ska gå till MVC:n i Partille. 
Svar på tråden BF juni/juli