• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • moja

Hej! Jag har bf 18. Juli är idag i v 20+2.

Var på ultra idag, och gyn sa att bebisens utveckling motsvarar 21+0..... Jag frågade om mitt bf datum ändrar, han sa att det inte gör det.... Men borde inte bf flyttas till 13 juli om bebis motsvarar v 21+0?

• förstabebisundrar

Hej!

Är i v.20+3 och är lite nyfiken på hur många av er här som dricker kaffe nu när ni är gravida?

Är nåt jag verkligen saknar och tar en kopp då och då men får så dåligt samvete för har läst att koffein inge är bra för bebisen..

Har någon hör prövat koffeinfritt kaffe? Kan det vara nyttigt? Eller är även det skadligt för bebis?

• gravidochtrött

Nu i vecka 20 och jag var igen börjat bli så trött helatiden :( det värsta är att mannen inte förstår att jag inte orkar hitta på saker efter jobbet och klandrar mig för att jag är för tråkig och vill bara sitta hemma och ta lugnt..

Detta är riktigt jobbigt.. Jag känner att jag börjar må sämre gentemot honom och blir sur för han planerar nästan varje dag till varannan dag nåt skoj för oss att göra efter jobbet..

Men det han inte förstår är att det inte blir skoj för mig utan istället en pina då bara tanken på att igen sätta på mig kläderna och gå ut igen efter jobbet och vara social känns så jobbigt..

Är det nån mer här som förtsår vad jag menar?

Det känns som att alla kvinnor runt omkring mig som varit gravida har varit supermoms! Med ett socialt liv och alltid ser fräsha och snygga ut och aaallltid på lika gott humör..

Varför har jag då helt plötsligt förvandlats till ett tråkigt monster , där min favorit sysselsättning har blivit att bara ta en liten promenad efter jobbet och läsa en bra bok..

Åh :( så tråkig känner jag mig.. :(

Och nu till helgen är alla dagar fullspäckade igen som vanligt..

Idag var vi en utställning och kom inte hem förrän 20,30

Imorgon är det fika i stan med vänner

På fredag är det att åka till en annan stad för att fika med andra vänner

På lördag ska vi till killens släkt i annan stad

Och nog som om det är mycket så ska vi tillochmed sova hos killens föräldrar fredag till lördag.. Så där lär jag inte heller få vila ut mig i min egna säng..

Är så skönt att få skriva av mig..

Ligger äntligen i min helt fantastisk underbara säng och har sagt till killen att jag behöver iaf en timma nu och få varva ner inför jobbet imorgon

Har tyckte jag var lite löjlig som inte kunde umgås med han i vardagsrummet men jag fick dåligt samvete över det men just nu orkar jag inte bry mig längre.. Vill bara ta det lugnt..

Hur är det med er andra? Är det bara jag som känner så här?

• Moorii
    förstabebisundrar skrev 2016-03-02 21:29:31 följande:

Hej!

Är i v.20+3 och är lite nyfiken på hur många av er här som dricker kaffe nu när ni är gravida?

Är nåt jag verkligen saknar och tar en kopp då och då men får så dåligt samvete för har läst att koffein inge är bra för bebisen..

Har någon hör prövat koffeinfritt kaffe? Kan det vara nyttigt? Eller är även det skadligt för bebis?

Jag dricker oftast en, ibland blir det två koppar om dagen. Då det står att det är ok med tre koppar så litar jag på det.
  • JaQ

Hej!

Jag dricker nästan inget kaffe alls utan jag dricker te istället. Har lite tappat smaken för kaffe för tillfället. Jag läste någonstans att rekommendationen ät 3 koppar kaffe eller 6 koppar svart te per dag.
    gravidochtrött skrev 2016-03-02 21:44:55 följande:

Nu i vecka 20 och jag var igen börjat bli så trött helatiden :( det värsta är att mannen inte förstår att jag inte orkar hitta på saker efter jobbet och klandrar mig för att jag är för tråkig och vill bara sitta hemma och ta lugnt..

Detta är riktigt jobbigt.. Jag känner att jag börjar må sämre gentemot honom och blir sur för han planerar nästan varje dag till varannan dag nåt skoj för oss att göra efter jobbet..

Men det han inte förstår är att det inte blir skoj för mig utan istället en pina då bara tanken på att igen sätta på mig kläderna och gå ut igen efter jobbet och vara social känns så jobbigt..

Är det nån mer här som förtsår vad jag menar?

Det känns som att alla kvinnor runt omkring mig som varit gravida har varit supermoms! Med ett socialt liv och alltid ser fräsha och snygga ut och aaallltid på lika gott humör..

Varför har jag då helt plötsligt förvandlats till ett tråkigt monster , där min favorit sysselsättning har blivit att bara ta en liten promenad efter jobbet och läsa en bra bok..

Åh :( så tråkig känner jag mig.. :(

Och nu till helgen är alla dagar fullspäckade igen som vanligt..

Idag var vi en utställning och kom inte hem förrän 20,30

Imorgon är det fika i stan med vänner

På fredag är det att åka till en annan stad för att fika med andra vänner

På lördag ska vi till killens släkt i annan stad

Och nog som om det är mycket så ska vi tillochmed sova hos killens föräldrar fredag till lördag.. Så där lär jag inte heller få vila ut mig i min egna säng..

Är så skönt att få skriva av mig..

Ligger äntligen i min helt fantastisk underbara säng och har sagt till killen att jag behöver iaf en timma nu och få varva ner inför jobbet imorgon

Har tyckte jag var lite löjlig som inte kunde umgås med han i vardagsrummet men jag fick dåligt samvete över det men just nu orkar jag inte bry mig längre.. Vill bara ta det lugnt..

Hur är det med er andra? Är det bara jag som känner så här?

Jag håller med dig. Min man är inte så mycket för att hitta på saker så jaghar det rätt chill ändå. Även om jag skulle orka eller vilja umgås så har jag inga vänner att göra det med.

Försök att förklara för honom att du behöver lugn och ro för att inte bli stressad då det inte är bra för barnet.

Vi har en dotter som snart fyller 5 åt och jag kan säga dig att jag är inte alltid på bra humör, inte ens "utåt". Det är helt okej att inte vara perfekt
  • Väntande

Hej allihopa! Hur går det för alla? Är allt superlätt och som en dans eller ond rygg å skit :P

Tänkte kolla hur ni andra har det med sammandragningar? Hur ofta får ni dom och hur jobbiga upplever ni att dom är? (Alltså om de gör ont, om ni behöver andas igenom dom eller om ni kanske bara märker av dom men inte stör något)

• Pira
    Väntande skrev 2016-03-07 18:56:06 följande:

Hej allihopa! Hur går det för alla? Är allt superlätt och som en dans eller ond rygg å skit :P

Tänkte kolla hur ni andra har det med sammandragningar? Hur ofta får ni dom och hur jobbiga upplever ni att dom är? (Alltså om de gör ont, om ni behöver andas igenom dom eller om ni kanske bara märker av dom men inte stör något)

Jag har en hel del sammandragningar, de kommer efter fysisk aktivitet och då menar jag inte av att springa, utan kanske handla, gå runt och titta. De gör inte ont men håller på ett tag. Jag går in i v24 men det började redan i v20.
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Pira

Hej!

Jag dricker kaffe, 1-2 koppar om dagen som jag gjorde innan. Det ska vara helt okej sägs det och sedan känner jag att något måste man få göra, det är så mycket annat att tänka på :) Som lax nu till Påsk, mm det hade jag velat ha. Man kan frysa in det sägs det, men jag väntar hellre.
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Moorii
    Väntande skrev 2016-03-07 18:56:06 följande:

Jag har inte känt av några alls och är snart i vecka 22. Får lite magknipskramper i sidan ibland, men det är nog just det, magknip. Det sägs ju att de inte alls ska göra ont menar jag.

Det jag har jobbigt med nu är tandköttet, på vänster sida gör det svinont om jag dricker eller äter kallt, om jag andas in kall luft eller skrattar för mycket. Trodde först det var hål, men hon hittade inget fel, så det är nog nerver i tandköttet :( vet inte vad jag ska göra åt det! Kan ju inte anstränga mig utomhus, typ gå i trappor, för då måste jag andas med munnen och får jätteont. Någon annan med samma problem?
  • Pira
    Moorii skrev 2016-03-08 13:45:09 följande:
    Jag har inte känt av några alls och är snart i vecka 22. Får lite magknipskramper i sidan ibland, men det är nog just det, magknip. Det sägs ju att de inte alls ska göra ont menar jag.

Det jag har jobbigt med nu är tandköttet, på vänster sida gör det svinont om jag dricker eller äter kallt, om jag andas in kall luft eller skrattar för mycket. Trodde först det var hål, men hon hittade inget fel, så det är nog nerver i tandköttet :( vet inte vad jag ska göra åt det! Kan ju inte anstränga mig utomhus, typ gå i trappor, för då måste jag andas med munnen och får jätteont. Någon annan med samma problem?
    Jag skrev just om det på min blogg idag, detta med tandköttet. Fast inte just ilningar, utan svullet och blödande och hur viktigt det är när man är gravid att man är in emellan tänderna/mot tandköttet mer än vanligt.