• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Moorii
    Väntande skrev 2016-02-10 12:56:04 följande:

För övrigt så är jag ganska så nervös över RUL idag! Kommer på mig själv hela tiden att tänka på de värsta som kan hända ... Bläää! Håll tummarna!

Tänker likadant och jag har 8 dagar kvar till mitt :S allra troligast är dock att det är en frisk liten en därinne, man får påminna sig själv om det :) när har du tiden?
  • Väntande

Nu har vi vart på RUL!! Så sjukt fantastiskt! En hel och frisk liten pojke låg där inne och rörde sig för fullt :) allt känns helt plötsligt så lätt!

• 2013januari
    Väntande skrev 2016-02-10 12:47:46 följande:
    Jag joinar gärna imorgon eller iaf innan veckan är slut :) vi ska på RUL idag så jag har inte vilja gå all in med grupper å sånt ännu.
    Grattis! Vad härligt att allt gick bra, var det första ultraljudet.? Välkommen till gruppen om du känner att du vill nu...
  • Väntande
    2013januari skrev 2016-02-10 17:25:35 följande:
    Grattis! Vad härligt att allt gick bra, var det första ultraljudet.? Välkommen till gruppen om du känner att du vill nu...
    Tredje, men det första visade inget å det andra var väldigt tidigt. Ja jag skickar PM under dagen!
  • Anonym (Ettan)

En fråga till. Om man har ett tungt arbete och troligen inte kommer kunna/orka jobba ända in i slutet utan vill /behöver vara hemma. Ska man satsa på att bli sjukskriven eller ska man ansöka om grav.penning?

Hur är det med ekonomin? Får man samma eller olika? Jag förstår inte ;)

• ottosson90

Hur har ni tänkt med kläder och så?

Vad ska man köpa till en bebis som föds i juli? Första barnet för mig och jag känner mig lite vilsen. Svårt och veta vad det blir för sommar, om det blir väldigt varmt eller inte. men ja, hoppas ni förstår mig :)

• Anonym (Ettan)
    ottosson90 skrev 2016-02-11 16:09:05 följande:

Vad ska man köpa till en bebis som föds i juli? Första barnet för mig och jag känner mig lite vilsen. Svårt och veta vad det blir för sommar, om det blir väldigt varmt eller inte. men ja, hoppas ni förstår mig :)

Det är mitt fösta också, men jag har iaf tänkt att satsa på boddysar både kortärmade och några långärmade. två-tre par mjuka byxor och lika många "tjocktröjor". Strumpor och en tunn hjälmmössa. Pyjamas kan va bra att ha om man som vi bor i ett lite kyligt hus.
    sedan kan man ju alltid bädda om med filtar och annat varmare om man är ute sent på kvällarna. Det kan ju vara allt ifrån 30 grader till bara några plusgrader så man får nog ha lite blandat. Frågan är bara vad man ska satsa på i storlek. har sett att många köper 56 i början och viker upp ärmar och ben.
    Sedan tror jag att man får en del av sin omgivning också. Iaf kommer det med största sannolikhet bli så för oss.

• skogstjejen19

Storlekar är så himla svårt.

Dom flesta vi pratade sa köp 56 så barnet inte växer ur direkt.

Ut kom en 49cm lång/kort tjej, hon kunde inte ha 56 bodyn gick ner till fötterna ;,)

Men dessa saker är ju omöjliga att förutse :)

Min mamma var och köpte lite i 50 och dom vek vi upp så det passade ganska bra, sen hade hon 50 tills hon var 2 -3 månader. Så det var ett tag ändå.

Så köp några av varje storlek, om barnet är större än 50 så sälj kläderna eller spara om man tänker sig syskon eller ge bort om någon ni känner får en liten bebis.

Jag låg kvar på BB i 3 dagar som tur var, annars hade hon fått åka hem i dessa överdrivet stora kläder ;)

Inget stort problem egentligen men det såg så himla tokigt ut med storlek 56.

Hon kom i augusti och det var ganska varmt, hade långärmat och långbyxor ändå, dom små är ju känsliga för kyla så även om vi tycker det är varmt så är det kanske inte så varmt för dom, dom är ju vana med 36 grader ;)

Anonym (Ettan) skrev 2016-02-11 17:55:41 följande:

Det är mitt fösta också, men jag har iaf tänkt att satsa på boddysar både kortärmade och några långärmade. två-tre par mjuka byxor och lika många "tjocktröjor". Strumpor och en tunn hjälmmössa. Pyjamas kan va bra att ha om man som vi bor i ett lite kyligt hus.

sedan kan man ju alltid bädda om med filtar och annat varmare om man är ute sent på kvällarna. Det kan ju vara allt ifrån 30 grader till bara några plusgrader så man får nog ha lite blandat. Frågan är bara vad man ska satsa på i storlek. har sett att många köper 56 i början och viker upp ärmar och ben.

Sedan tror jag att man får en del av sin omgivning också. Iaf kommer det med största sannolikhet bli så för oss.

• Väntande
    ottosson90 skrev 2016-02-11 16:09:05 följande:

Jag tycker också det är supersvårt! Min första föddes nästan på vintern, så jag har känt mig helt novis på klädfronten denna gång!! Dom ska ju ha svårt att hålla kroppstemperaturen och behöva ha sån där bebismössa, fast det är sommar tom. Och hur länge måste dom ha det? Vart går gränsen för att dom behöver ha på sig långärmad eller tjockare kläder? Och hur ska dom sova, ska dom ha pyjamas men inget täcke? Känner mig helt lost!

Det enda jag lyckats läsa mig till är att man ska köpa bomullskläder, för dom andas bäst!
  • Royalle
    Anonym (Ettan) skrev 2016-02-11 11:43:37 följande:

En fråga till. Om man har ett tungt arbete och troligen inte kommer kunna/orka jobba ända in i slutet utan vill /behöver vara hemma. Ska man satsa på att bli sjukskriven eller ska man ansöka om grav.penning?

Hur är det med ekonomin? Får man samma eller olika? Jag förstår inte ;)

Sök gravpenning. Det är samma som FP i ersättning. Jag hade det förra grav. Fast inte för tungt jobb utan för farligt.