• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Anonym (Ettan)

Just hemkommen från ul nr 2. Vi har en fin pojk på tillväxt, 16 cm, 133 g. v 17 (16+4) 

Lyckan är total! <3 

• Niyoh81

I morgon för ja in i v.21 å igår upptäckte jag att ja börjat läka lite från boobsen. Kommer ihåg att de började tidigt med de andra. Nån fler som gör de?

• Maka94

Igårkväll blev jag alldeles matt och det kändes som att golvet gungade och snurrade. Hade både ätit och druckit bra, satte mig och vilade men det kom tillbaka strax efter. Fick kämpa för att somna, ringde till sambon och bad han väcka mig instt när han kom hem för att se hur jag mådde. Då var det fortfarande likadant och nu när jag vakna känner jag av det lite smått. Vad landet vara tror ni? Är i vecka 20 (19+1)

• JaQ
    Maka94 skrev 2016-02-16 07:18:04 följande:

Igårkväll blev jag alldeles matt och det kändes som att golvet gungade och snurrade. Hade både ätit och druckit bra, satte mig och vilade men det kom tillbaka strax efter. Fick kämpa för att somna, ringde till sambon och bad han väcka mig instt när han kom hem för att se hur jag mådde. Då var det fortfarande likadant och nu när jag vakna känner jag av det lite smått. Vad landet vara tror ni? Är i vecka 20 (19+1)

Jag tycker nästan som det låter som ett blodtrycksfall.

Jag hade det i ca v.30 förra gången och det höll i sig hela dagen.

Vi är nyss hemkommna från RUL+organskridning och allt såg fint ut

Blev flyttad dram två dagar från 7/7 till 9/7.

Det är en liten pojke därinne så storasyster blir glad när hon får som hon vill

Här lider vi fortfarande lite av sviterna från en fruktansvärd förkylning. Kan ha varit influensan men ingen av oss har haft feber.

Jag får fortfarande kväljningar och har flera gånger spytt galla då det känns som om nånting sitter fast längst bak i halsen. Det blir värre ute i kylan
  • Maka94
    JaQ skrev 2016-02-16 14:51:19 följande:

Jag tycker nästan som det låter som ett blodtrycksfall.

Jag hade det i ca v.30 förra gången och det höll i sig hela dagen.

Vi är nyss hemkommna från RUL+organskridning och allt såg fint ut

Blev flyttad dram två dagar från 7/7 till 9/7.

Det är en liten pojke därinne så storasyster blir glad när hon får som hon vill

Här lider vi fortfarande lite av sviterna från en fruktansvärd förkylning. Kan ha varit influensan men ingen av oss har haft feber.

Jag får fortfarande kväljningar och har flera gånger spytt galla då det känns som om nånting sitter fast längst bak i halsen. Det blir värre ute i kylan

Det har hållt i sig hela dagen idag med, har tid hos barnmorskan på torsdag så får kolla upp det då:)
  • Moorii

Sådär, då var rul gjort! En frisk liten bebis visade det, sån lättnad! Efter lite om och men så visade den också att den är en pojke ;) skönt att få bekräftat att han lever och må gott därinne, när jag inte känt några jättetydliga rörelser. Dessutom verkar han vara en lugn bebis, så kan ju ha med det att göra med :) vi fick dock backa en vecka, nytt bf 19/7.

• Jw83

Idag fick vi höra att det troligtvis är en flicka vi ska få :)

Det underliga var att bm inte tittade underifrån utan från sidan. Jag trodde att man alltid tittade på könet från undersidan? Men hon verkade duktig på det hon gjorde så vi utgår från att sonen får en syster i juli.

• Maka94

Någon som vet om det kan vara ärftligt att få ett förtidigt fött barn, från pappans sida? Min sambo, barnets pappa var själv en månad tidig. Hörde någonstans att det är pappans gener som bestämmer när bebis kikar ut, är det sant?

• hj89

Hej alla!

Jag har lite funderingar på rörelser i magen. Är nu i vecka 18+5 och på natten så känner jag av en stickande smärta i livmodern varje gång jag flyttar på min position när jag sover. Det gör så ont att jag vaknar av det.
    Jag undrar ifall det kanske inte kan bero på att bebis fixerar sig på ena sidan i livmodern när jag sover och sen inte vill följa med när jag vänder på mig?

Men det känns ju så konstigt då bebis inte är så stor än.. 17cm sa dem på rul..

Är det nån mer här som känner av sån stickande smärta?

• hj89
    Maka94 skrev 2016-02-18 16:42:04 följande:

Någon som vet om det kan vara ärftligt att få ett förtidigt fött barn, från pappans sida? Min sambo, barnets pappa var själv en månad tidig. Hörde någonstans att det är pappans gener som bestämmer när bebis kikar ut, är det sant?

Hej!
    Jag tror faktiskt inte att det är ärftligt.. Just idag görs det fortfarande studier om just för tidigt födande för att se vilka kopplingar det kan ha.

Men att det är ärftligt från pappas sida har jag aldrig hört/läst om. Däremot så har jag läst artiklar om att det kan bero på faktorer som livmodern miljön och stress hos mamman. så försök inte att stressa och tänka på förtidigt födda barn (även om det är svårt att låta bli) utan att istället försöka njuta av graviditeten
    Och som tur är så har vi idag så pass utvecklad sjukvård att de flesta barn klarar sig även som är för tidigt födda