• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Royalle
    MålaMittHjärta skrev 2016-01-31 12:56:54 följande:

Men min första graviditett också ivf gjorde mvc en sån stor sak över att de ansåg att ivf kliniken räknat fel och flyttade fram mig 5 dagar trots att rul visade samma dag som ivf kliniken.. Det komiska är att han faktiskt kom på bf dagen enligt kliniken :)

Byte mvc denna gången och de är betydligt bättre :) 

Blev det på naturlig väg denna gången? Vad skönt isf att slippa allt som en ivf process innebär :)

Ja, jag bytte man och detta blir vårt andra barn. Båda lika stora överraskningar eftersom jag inte kan bli gravid enligt läkaren på carlanderska Nu är jag tydligen superfertil av någon anledning.
  • Moorii

Måste höra med er andra, har ni ont i fötterna? Jag är i vecka 17, snart 18, och i mitt jobb står jag hela dagarna - men det är jag van vid och har inte fått ont i fötterna innan. Nu blir det olidligt, det värker så mycket att jag nästan vill gråta. Vet inte vad jag ska göra, för kan inte ha det så här på jobbet i tre månader till. Någon som upplever liknande eller vet vad man kan göra för att göra det bättre?

• Moorii
    Linafina22 skrev 2016-02-01 12:28:12 följande:

Har du stödstrumpor? De har räddat mig tidigare graviditeter!

Jag har två par, men jag upplever att det blir blodstopp i vaderna då, så det känns mer obehagligt. Är det kanske för hög styrka på dom? Valde medelstyrka när jag beställde.
  • Pafor22
    Blomma123123 skrev 2016-01-31 09:26:25 följande:
    Kolla 4-5 sidor bak i tråden så kan ni se hur ni ska göra för att gå med i den hemliga bf juli fb-gruppen :)
    Hej. Går ju inte, inget svar :(
  • Anonym (Ettan)
    Moorii skrev 2016-01-31 23:27:20 följande:

Måste höra med er andra, har ni ont i fötterna? Jag är i vecka 17, snart 18, och i mitt jobb står jag hela dagarna - men det är jag van vid och har inte fått ont i fötterna innan. Nu blir det olidligt, det värker så mycket att jag nästan vill gråta. Vet inte vad jag ska göra, för kan inte ha det så här på jobbet i tre månader till. Någon som upplever liknande eller vet vad man kan göra för att göra det bättre?

Stödstrumpor och kanske ett par bra inlägg i skorna. Man ska ju komma ihåg att man blir tyngre. Så bra skor med bra dämpning och stöd för foten. Beroende på var på foten du upplever smärtan så finns det lite olika. Försök att sätta dig lite då och då och få upp fötterna lite så kan det lindra också. 
    Jag har problem med mina fötter i vanliga fall.. Så jag bara väntar på att det ska komma nu med. Hälsporren kan ju knappast vara så snäll att den håller sig borta nu (tror jag iaf inte) eller för den delen den medföljande inflammationen. 

Kan man äta rå ingefära som gravid förresten? Det är kalas mot inflammationer. 

• Moorii
    Anonym (Ettan) skrev 2016-02-01 18:01:19 följande:

Stödstrumpor och kanske ett par bra inlägg i skorna. Man ska ju komma ihåg att man blir tyngre. Så bra skor med bra dämpning och stöd för foten. Beroende på var på foten du upplever smärtan så finns det lite olika. Försök att sätta dig lite då och då och få upp fötterna lite så kan det lindra också. 

Jag har problem med mina fötter i vanliga fall.. Så jag bara väntar på att det ska komma nu med. Hälsporren kan ju knappast vara så snäll att den håller sig borta nu (tror jag iaf inte) eller för den delen den medföljande inflammationen. 

Kan man äta rå ingefära som gravid förresten? Det är kalas mot inflammationer. 

Ok, får kolla på det där med inlägg kanske. Har "bara" gått upp 5 kg än så länge, men det kanske gör så pass mycket skillnad? Jag har skor nu som har riktigt bra stötdämpning och jag vet det eftersom jag har känsliga benhinnor, känner inte av de alls i de här skorna. Ska ge stödstrumpor en till chans och blir inte det bättre så får det bli inlägg. Oj, ingen aning? Men borde inte vara farligt? Däremot måste man klara av den starka smaken ^^
  • 2013januari
    Pafor22 skrev 2016-02-01 16:20:32 följande:
    Hej. Går ju inte, inget svar :(
    Jag får inte heller svar...