• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Trolleri
    Moorii skrev 2015-12-09 04:52:55 följande:

Näe!! Vad arg jag blir nu. Jag ville inte göra cellprov när de ringde om det, iom att jag precis blivit gravid, men hon sa att det är just nu du ska passa på,för sen går det inte. Hon lovade mig att det inte var någon fara, "annars skulle vi ju inte göra det". Grrr. Som tur är hände inget, men tänk om det hade! Oansvarigt.

Fast de flesta ställen verkar göra cellprov fram till vecka 14-15 (sen blir resultatet missvisande). Jag gjorde ett i vecka nio under min första graviditet och jag har för mig att de även knippsade en bit av tappen den gången också. Klart du ska göra cellprov om du blir erbjuden.
  • skiz
    Moorii skrev 2015-12-09 04:52:55 följande:
    Näe!! Vad arg jag blir nu. Jag ville inte göra cellprov när de ringde om det, iom att jag precis blivit gravid, men hon sa att det är just nu du ska passa på,för sen går det inte. Hon lovade mig att det inte var någon fara, "annars skulle vi ju inte göra det". Grrr. Som tur är hände inget, men tänk om det hade! Oansvarigt.
    Är ju alltid olika för vilken läkare, gyn, bm,sköterska man talar med tycker jag! Kan lika gärna vara så att min gyn är extra försiktig eller hur man ska uttrycka det. 

Fast om du sa att du inte ville göra det pga grav så tycker jag att det är konstigt att de gjorde det ändå.. För om de skulle hitta ngt så är det ju inte så att de kan göra ngt ändå utan att isåfall avbryta grav..

Men skönt att allt gick bra iallafall! Glad
  • Moorii
    Trolleri skrev 2015-12-09 07:31:25 följande:

Fast de flesta ställen verkar göra cellprov fram till vecka 14-15 (sen blir resultatet missvisande). Jag gjorde ett i vecka nio under min första graviditet och jag har för mig att de även knippsade en bit av tappen den gången också. Klart du ska göra cellprov om du blir erbjuden.

Jaså, ja det kanske är så. Men man kan ju tycka att alla ska följa samma linje så att vissa inte säger att det är ofarligt medan andra säger att det är det. Lite dumt och onödigt att oroa! Skönt att höra att det gick bra för dig! Jag hade cellförändringar för ett år sen, och på återbesöket såg allt bra ut, så kände väl att det var lite overkill med ett till prov ett halvår senare, men vet såklart att de bara vill väl och vill vara noga.
  • Moorii
    skiz skrev 2015-12-09 07:46:48 följande:

Är ju alltid olika för vilken läkare, gyn, bm,sköterska man talar med tycker jag! Kan lika gärna vara så att min gyn är extra försiktig eller hur man ska uttrycka det. 

Fast om du sa att du inte ville göra det pga grav så tycker jag att det är konstigt att de gjorde det ändå.. För om de skulle hitta ngt så är det ju inte så att de kan göra ngt ändå utan att isåfall avbryta grav..

Men skönt att allt gick bra iallafall! 

Ja, det är väl så, fast jag tycker alla borde säga samma :)

Kan tycka det jag med, för ett halvår sen såg ju allt bra ut. Skulle få svar efter två veckor och nu har det gått mer än det, men kommer väl när det kommer.

Ja, det var tur det :)
  • Line9

Jag måste sjukskriva mig, jag jobbar kvällar och mornar då jag är som mest illamående och yr. Men vart vänder man sig?
    Jag har en läkare på mag och tarmmottagningen för min magsjukdom men till henne kan jag väl knappast vända mig? Ringer man hälsocentralen även fast man inte har någon läkare där?
    Tacksam för svar :)

• Enlitentill
    Line9 skrev 2015-12-09 11:51:56 följande:

Jag måste sjukskriva mig, jag jobbar kvällar och mornar då jag är som mest illamående och yr. Men vart vänder man sig?

Jag har en läkare på mag och tarmmottagningen för min magsjukdom men till henne kan jag väl knappast vända mig? Ringer man hälsocentralen även fast man inte har någon läkare där?

Tacksam för svar :)

Ja, det är hälsocentralen du ska vända dig till
  • Mymlann

Jag lämnar gruppen idag, konstaterat MA igen, skulle varit v 7+2. Lycka till ni andra!

• moja
    Mymlann skrev 2015-12-09 16:47:44 följande:

Jag lämnar gruppen idag, konstaterat MA igen, skulle varit v 7+2. Lycka till ni andra!

Gud med dig! Styrkekramar i massor <3
  • EmmelieHSTD

Styrkekramar <3
  • MålaMittHjärta

Men nej !!! Gick igenom samma helvete i somras, skickar styrkekramar <3
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
Svar på tråden BF juli 2016