Anonym (Ettan) skrev 2016-01-09 10:37:13 följande:
Anonym (Hodejj) skrev 2016-01-08 20:49:32 följande:Jag har samma problem, särskilt i början. Men ibland märker jag att Magen inte är lika trög när jag ätit soppa och annat som inte kräver så mkt jobb från tarmarna. Har också börjat dricka kaffe igen vilket hjälper till Om man behöver gå på toa..... :) Men däremot är jag mkt svullen i v12. Ingen gravidmage här inte, man kan nästan se dom stackars tarmarna under skinnet. Verkligen obehagligt tycker jag och drar ner hela den här upplevelsen hundra hack! :(
antagligen har jag ingen skam ;)
Det är det största tecknet jag har också. Förutom att jag ser ut som en svullen ko och att brösten är tre storlekar större nu (till makens stora glädje ;) )
Jag har hört att man ska äta vissa typer av fibrer. Inte dom hårda som grovt bröd mm utan grönsaker. Det gör jag och det hjälper lite, men inte helt. Läste att man kan äta katrinplommon och dricka katrinplommonjuice också.. Blää ;)
Kiwi kan ju vara värt att prova. Fikon ska vara bra det med. Så mot affären och vidare :P
Kaffe dricker jag inte i vanliga fall heller. möjligtvis en latte om jag blir tvingad ;) Eller mjölk med kaffe som min farmor sa.
Ska inhandla mig ett par mjukisbyxor idag tänkte jag. Alla mina byxor klämmer på min svullna mage så jag får ont. Alla utom mina jobbyxor. Tack och lov passar dom fortfarande. Ska på UL nästa mån (18/1). Så efter det känner jag mig lite mer säker och kan börja berätta för fler på jobbet och byta till mammabyxor.
Grönsaksfibrerna fungerar så där här .... Jag är vegetarian :P men det verkar inte till någon fördel, hehe! Ja du, bysten är ju ett antal storlekar större här med. Denna gång är jag förberedd på hur jobbigt det är med boobsen, så jag njuter av att kunna va utan bh nu så ofta jag kan!
Jag har kört mammabyxor sedan vecka 11! Jag får inte på mig några av mina vanliga byxor, får sånt hull på låren när jag blir gravid så byxorna stannar vid knäna. Haha!