• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Nolejo

Hej!

Jag har också BF i juli så jag hoppas att jag kan få vara med här :).

Lider med er som har fått missfall Hjärta.

Jag är I v 12 och detta är mitt andra barn. Jag kommer ihåg det från förra gången att det är ett antal veckor som allt nästan känns som vanligt. Dvs om man bortser från att magen är mer svullen än som ogravid :). Är väl inte för inte det kallas för "spökveckor". Sen när man börjar känna buffar så blir det ju mer tydligt. Men bara för att det inte känns något så betyder det inte att det inte finns någon som växer och måt bra.

• tovemaja

Jag hsr hypotyreos och gick öka från 25 till 75 levaxin ganska direkt eftersom tsh var uppe i över 4.

Förra graviditeten åt jag 100 som mest (från tredje trimestern ungefär)

Royalle skrev 2016-01-04 13:30:12 följande:

Jag har inte fått någon tid till RUL än. Ska till mvc den 12 januari så det är ju inte så långt kvar. Får säkert tid till det och glukosbelastning då.

Är det någon mer än jag som har hypotyreos? Har ni tagit prov ännu? Jag ska göra det så fort helgerna är över tänkte jag. Lite sent, men,men...

• Moorii
    Royalle skrev 2016-01-04 13:30:12 följande:

Jag har inte fått någon tid till RUL än. Ska till mvc den 12 januari så det är ju inte så långt kvar. Får säkert tid till det och glukosbelastning då.

Är det någon mer än jag som har hypotyreos? Har ni tagit prov ännu? Jag ska göra det så fort helgerna är över tänkte jag. Lite sent, men,men...

Jag har det, blev inte gravid förrän jag började äta levaxin. Har ätit 50 mcg sen i maj, tog tester för det först 28/12 så i senaste laget också.. Har varit väldigt orolig över det!
  • Moorii
    moja skrev 2016-01-04 13:30:14 följande:

Jag har ul 7/1 alltså på torsdag :) är i v 11+4 nu :) lite nervös inför ul, rädd att få besked om att ngt gått på tok och babyn har dött :(

Jag har samma oro som du :/ men försöker tänka att det inte går att göra något åt det ändå, bara att hoppas på det bästa! Håller tummarna för dig på torsdag!
  • Ludde123

Hej! Jag hoppar in här, är i v 12+6, fjärde barnet. Våra tidigare är födda 02, 04 och 09, så detta blir en liten sladdis. Jag har mått illa dygnet runt i flera veckor.....har dock sluppit kräk. Men det enda som hjälper för stunden är att äta, så den mage som syns är mest plufs.

Förra måndagen var jag på Kub ul och fick se ett litet tickande hjärta och ett litet pyre som rörde sig. Så nu känns det lite mer verkligt.

• moja

[quote=76188377][quote-nick]Moorii skrev 2016-01-04 16:59:20 följande:[/quote-nick]Jag har samma oro som du :/ men försöker tänka att det inte går att göra något åt det ändå, bara att hoppas på det bästa! Håller tummarna för dig på torsdag![/quot

Tack <3]

• MammaMia91

Hej jag måste tyvärr meddela att jag inte kan ta in fler medlemmar i min fb grupp, jag har försökt med 3 st och det går inte med någon av dem, jag har kollat runt på inställningarna men kan inte hitta något fel. Så någon annan får fixa en ny grupp.

• Lyckliga mamman 77

Väntar vårt 4:de barn. Yngsta är född -07 så det är en liten sladdis :)

Ska på KUBul nästa vecka och har mått väldigt dåligt. Mått illa och kräkt och har dåliga järndepåer men mår inte bra av järntabletter...

• fastfrusen

Beklagar till er där det inte gått vägen :( känner själv att orosnivån är ganska hög eftersom föregående o enda tidigare grav slutade i X och borttagen äggledare o även om det är tidigt är det ändå jobbigt att gå igenom en förlust.

Jag är i 11+4 idag och ska göra KUB till helgen, är ofantligt nervös o vill att bäbis ska leva och må bra! Mår inte lika illa som tidigare men mina bröst värken fruktansvärt o är fortfarande jättetrött.. Kan inte tänka klart efter 16 på dagarna. Äter bara fisk och potatis också, mår illa på tanken av annat kött och köttfärsås luktar koavföring!

m de
Svar på tråden BF juli 2016