• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Royalle
    tovemaja skrev 2016-01-04 15:34:25 följande:

Jag hsr hypotyreos och gick öka från 25 till 75 levaxin ganska direkt eftersom tsh var uppe i över 4.

Förra graviditeten åt jag 100 som mest (från tredje trimestern ungefär)

Ok. Får försöka ta mig in till vc i morgon. Har ätit i ganska många år och känner nu att jag behöver öka lite. Förra grav åt jag 125mcg. I normala fall tar jag 100.
    Moorii skrev 2016-01-04 16:57:14 följande:

Jag har det, blev inte gravid förrän jag började äta levaxin. Har ätit 50 mcg sen i maj, tog tester för det först 28/12 så i senaste laget också.. Har varit väldigt orolig över det!

Har du fått besked än? De brukar vara snabba här. De sa också på MVC att det är de läkarna som ska ha hand om det nu när jag är gravid och inte VC. Förra grav. Var det inte så. Hur är det hos er?
  • Moorii
    Royalle skrev 2016-01-04 21:17:24 följande:

Ok. Får försöka ta mig in till vc i morgon. Har ätit i ganska många år och känner nu att jag behöver öka lite. Förra grav åt jag 125mcg. I normala fall tar jag 100.Har du fått besked än? De brukar vara snabba här. De sa också på MVC att det är de läkarna som ska ha hand om det nu när jag är gravid och inte VC. Förra grav. Var det inte så. Hur är det hos er?

Nej, jag fick nog den sämsta bm där jag går (privat), hon sa inget om när provsvaren skulle komma eller vad som skulle hända sen. Så jag vet inget. Hon visste inte heller att högt tsh-värde kan göra det svårt att bli gravid. När hon skulle boka in mitt kubtest så fick jag rätta henne på vilken vecka som är den sista veckan man kan göra det. Litar inte alls på henne! Får ringa imorgon och höra mig för. Ska ändå träffa en läkare på fredag så är väl lika bra om han tittar på resultatet samtidigt kan jag tycka.
  • Royalle
    Moorii skrev 2016-01-04 21:26:54 följande:

Nej, jag fick nog den sämsta bm där jag går (privat), hon sa inget om när provsvaren skulle komma eller vad som skulle hända sen. Så jag vet inget. Hon visste inte heller att högt tsh-värde kan göra det svårt att bli gravid. När hon skulle boka in mitt kubtest så fick jag rätta henne på vilken vecka som är den sista veckan man kan göra det. Litar inte alls på henne! Får ringa imorgon och höra mig för. Ska ändå träffa en läkare på fredag så är väl lika bra om han tittar på resultatet samtidigt kan jag tycka.

Bm har oftast ingen aning om hypotyreos överlag har jag märkt, och många läkare är osäkra. Jag har haft hypertyreos tidigare och fick hypotyreos efter min första graviditet, för 8 år sedan. Läkare frågar mig vilken dos jag tror jag skulle må bäst av till de värden jag lämnar ???? Lite tragiskt, men så är ju sjukdomen också väldigt individuell också.
  • Moorii
    Royalle skrev 2016-01-04 21:40:51 följande:

Bm har oftast ingen aning om hypotyreos överlag har jag märkt, och många läkare är osäkra. Jag har haft hypertyreos tidigare och fick hypotyreos efter min första graviditet, för 8 år sedan. Läkare frågar mig vilken dos jag tror jag skulle må bäst av till de värden jag lämnar ???? Lite tragiskt, men så är ju sjukdomen också väldigt individuell också.

Är det så alltså? Det är ju väldigt synd! Känns som en rätt viktig sak ändå. Kanske inte riktigt blivit känt förrän på senare tid, så man kan ju hoppas att informationen går framåt. Ojdå, det var lite märkligt jo, så är det ju!
  • MammaMia91

vi i fb gruppen har pratat lite och bestämt att vi lägger till en admin till som får prova lägga till, så skicka mejladress till skiz så försöker hon lägga till er istället :)

• skiz

Facebook grupp:
    Skicka er mejl adress (som är kopplad till FB) till mig så ska jag testa att lägga till er!

Ps. kom ihåg att ni ibland måste gå in på eran mejl för att få inbjudan! Kan även hjälpa att starta om webbläsaren och att ni ibland måste sitta vid en stationär pc.

:)

• Moorii

Royalle: Idag ringde faktiskt barnmorskan angående proverna, det trodde jag inte! Tydligen hade jag förhöjt värde, fick inte veta vad det låg på, men läkaren ordinerade en ökning på 25 mcg, så nu totalt 75 mcg och så ska jag ta nya prover i slutet på januari. Känns bra att läget är under kontroll nu iallafall!

• Anonym (Nr 6)

Två dagar kvar sen dags för tidigt UL

• Royalle
    Moorii skrev 2016-01-05 12:11:03 följande:

Royalle: Idag ringde faktiskt barnmorskan angående proverna, det trodde jag inte! Tydligen hade jag förhöjt värde, fick inte veta vad det låg på, men läkaren ordinerade en ökning på 25 mcg, så nu totalt 75 mcg och så ska jag ta nya prover i slutet på januari. Känns bra att läget är under kontroll nu iallafall!

Vad skönt! Men då är det alltså Mvc hos er som sköter provtagningar? Min VC blev gramse när jag sa att Mvc ska ha proverna så deras läkare ska bedöma. De tyckte det var löjligt, men jag tänker att en läkare som jobbar med gravida garanterat har bättre koll än en läkare på VC.
Svar på tråden BF juli 2016