• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Royalle

Jag blir så sjukt irriterad på vissa läkare. Jag tog TSH och känner att det ligger högt. När jag var hos BM tittade vi på det och konstaterade att det ligger lite högt för mig och jag bad deras läkare ringa mig. När jag kommer hem ligger det en lapp från VC där en helt främmande läkare tittat på värdet och konstaterat att det ser bra ut, och "om jag mår väl" kan jag fortsätta på samma medicinering. Hallå eller!? Sen vill ju MVC att jag tar test var 6e vecka, och det var så med förra grav också, men läkaren på VC tyckte att jag skulle ta nya om 3 månader. Va? Hon måste ju veta att jag är gravid för det meddelade jag, samt att om jag inte varit gravid borde det räckt att ta om testerna om 6-9 månader om de nu var ok. n
    Jag blir så trött på detta. Varför kunde inte min vanliga läkare titta på proverna? Hur ska denna främmande kvinna veta hur jag mår och vilka värden som funkar för mig?

• Royalle

Jag blir så sjukt irriterad på vissa läkare. Jag tog TSH och känner att det ligger högt. När jag var hos BM tittade vi på det och konstaterade att det ligger lite högt för mig och jag bad deras läkare ringa mig. När jag kommer hem ligger det en lapp från VC där en helt främmande läkare tittat på värdet och konstaterat att det ser bra ut, och "om jag mår väl" kan jag fortsätta på samma medicinering. Hallå eller!? Sen vill ju MVC att jag tar test var 6e vecka, och det var så med förra grav också, men läkaren på VC tyckte att jag skulle ta nya om 3 månader. Va? Hon måste ju veta att jag är gravid för det meddelade jag, samt att om jag inte varit gravid borde det räckt att ta om testerna om 6-9 månader om de nu var ok. n
    Jag blir så trött på detta. Varför kunde inte min vanliga läkare titta på proverna? Hur ska denna främmande kvinna veta hur jag mår och vilka värden som funkar för mig?

• Moorii

Men fy vad irriterande! Det var verkligen konstigt. Jag tycker du borde prata med din bm och be henne ta kontakt med din vanliga läkare, det där är ju inte alls ok.

• Royalle

Jag ska ringa VC och säga till dem att jag inte vill att de tittar på proverna utan att läkaren på MVC får göra det. Jag skulle gissa att min vanliga läkare bytt VC och att det är nån stafetthistoria som tittat på mitt prov.
    Bättre att MVC-läkaren sköter det då han ändå jobbar med gravida, precis så som min BM föreslog första gången jag var där. 

• Moorii
    Royalle skrev 2016-01-13 11:31:18 följande:

Jag ska ringa VC och säga till dem att jag inte vill att de tittar på proverna utan att läkaren på MVC får göra det. Jag skulle gissa att min vanliga läkare bytt VC och att det är nån stafetthistoria som tittat på mitt prov.

Bättre att MVC-läkaren sköter det då han ändå jobbar med gravida, precis så som min BM föreslog första gången jag var där. 

Ja, precis. Det viktigaste är ju att du känner dig trygg och det borde de på din mvc värna om, så hoppas att du får bedömning från rätt läkare till slut!
  • Iska

Hej alla! Jag hoppar in lite sent i gruppen.
    Jag har bf 5/7 med mitt andra barn.
    Min första är född i maj 14 :)

• skiz
    Iska skrev 2016-01-13 13:33:57 följande:

Vem var det man skulle pm'a för fb gruppen? :)

Du kan skicka din mejl adress till mig :)
  • Lihan4

Hallå!

Ny i tråden. Får första knodden i mitten på juli!

Finns det någon Fb-grupp?